یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

تقاضای قالیباف از شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام: اجازه دهید بخش صنعت نفس بکشد

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
تقاضای قالیباف از شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام: اجازه دهید بخش صنعت نفس بکشد

مهر نوشت: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: واردات خودرو باعث می‌شود که انحصار بازار خوردو از بین برود و از سوی دیگر این کار منجر به ارتقا دانش فنی و تولید رقابت پذیر می‌شود.

در جلسه علنی امروز، محمدرضا صباغیان پس از اصلاح طرح ساماندهی صنعت خودرو اظهار داشت: بر اساس قانون ما باید ایرادات شورای نگهبان را برطرف کنیم که شورای نگهبان فقط از تبصره یک این طرح ایراد گرفته بود اما کمیسیون صنایع و معادن مجلس تبصره دو این طرح را هم تغییر داده است.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: شورای نگهبان فقط به تبصره یک ایراد گرفته بود اما مجمع تشخیص مصلحت نظام هم به ماده دو ایراداتی را وارد کرده بود و این طرح به منظور تامین نظر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام اصلاح شده است.

وی بیان کرد: اقدامی که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای ساماندهی بازار خودرو انجام شده، کار درستی است. ما در کشور امکانات، نیروهای فنی و کارخانجات متعددی داریم که می توانند قطعات را تولید کنند و محصولاتی با کیفیت صادر کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به نیروی کار و انرژی ارزان و دانش فنی بومی ما توانایی آن را داریم که محصولات خود را در حد استانداردهای جهانی تولید و صادر کنیم.

همچنین مطابق با مصوبات هیات وزیران باید خودرو به کشور وارد شود تا هم شاهد ارتقا دانش فنی در داخل کشور و تولید رقابت پذیر باشیم و هم انحصار خودرو از بین برود.

قالیباف بیان کرد: این اقدام باعث می شود دیگر شاهد اینگونه قیمت گذاری‌ها در خودرو نباشیم، تقاضای بنده از شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام آن است که در سال تولید اجازه دهند که بخش صنعت کشور یک نفس آسوده بکشد.

23216

کد خبر 1573914
تقاضای قالیباف از شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام: اجازه دهید بخش صنعت نفس بکشد 2