چهارشنبه 18 مهر 1403

تماس با سامانه پلیس 110 زنجان 38 درصد رشد یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تماس با سامانه پلیس 110 زنجان 38 درصد رشد یافت

زنجان - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان، گفت: پارسال، بیش از 470 هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 برقرار شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل (سال 97) 38 درصد افزایش داشت.

سرهنگ ایرج خانی پور روز سه شنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران به فراوانی تماس شهروندان زنجانی با این مرکز و همچنین اهمیت عملکرد مرکز فوریت‌های پلیسی در رسیدگی به امور انتظامی، اجتماعی و ترافیکی، اشاره کرد و افزود: سامانه پلیسی 110 به عنوان پل ارتباطی مردم با پلیس هر لحظه از شبانه روز آماده ارایه خدمات در ابعاد مختلف به مردم است.

وی اظهار داشت: از آنجا که در بروز حوادث یا جرایم در مواقع حساس و ضروری، سهل‌ترین راه دسترسی عموم مردم به پلیس، شماره تلفن 110 است آنان می توانند در هر ساعت از شبانه روز با این سامانه ارتباط برقرار کنند.

خانی پور با بیان اینکه حجم بالای تماس‌های مردمی با مرکز فوریت های پلیسی 110، نشانه افزایش اعتماد عمومی به عملکرد مجموعه پلیس است، افزود: پلیس زنجان این اعتماد را ارج نهاده و تمام توان خود را در مسیر جلب رضای خداوند سبحان و افزایش احساس امنیت، آرامش و آسایش عمومی مردم به کار خواهد بست.

وی، با اشاره به این که فلسفه راه‌اندازی سامانه پلیس 110، تحقق شعار پلیس پاسخگو، است، تصریح کرد: ترویج عدالت اجتماعی، تساوی حقوق عموم مردم، خدمات رسانی عمومی با تاکید بر سرعت و احترام به افراد و شفافیت امور با استفاده از عملکرد حرفه ای و نظام مند از دستاوردهای مهم این سیستم محسوب می شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: پارسال تعداد تماسهای راهنمایی و ارشاد بیش از 290 هزار بود که 68 در صد نسبت به مدت مشابه سال قبل (97) افزایش داشته است.

خانی پور افزود: طی مدت یاد شده بیش از 183 هزار از تماس های صورت گرفته عملیاتی شد که کارکنان اعزام شدند و در کنار این، افزون بر 18 هزار مراجعه حضوری نیز به یگان های انتظامی صورت گرفت که همه اینها نشان از حجم بالای ماموریت های پلیسی است.

وی از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک و ضروری از جمله مزاحمت ها، نزاع و درگیری های دسته جمعی، شرارت، تصادفات، وقایع و اتفاقات مهم را به این مرکز اعلام کنند تا پلیس در کمترین زمان ممکن ضمن حضور به موقع در محل حادثه، بتواند اقدام قانونی متناسب با آن موضوع را انجام دهد.

خانی پور با تاکید بر افزایش توان عملیات پلیس در مقابله با جرایم، تاکید کرد: از یک سو حضور به موقع پلیس موجب افزایش احساس امنیت در جامعه شده و از سوی دیگر، مردم نیز پلیس را ملجاء و پناهگاه مطمئنی برای حل مشکلاتشان در امور انتظامی، اجتماعی و ترافیکی خواهند دانست.

*س_برچسب‌ها_س*