چهارشنبه 18 مهر 1403

تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی در استان اصفهان اتخاذ شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی در استان اصفهان اتخاذ شود

اصفهان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از دستگاه‌های خدمات‌رسان خواست تا با توجه به ناپایداری‌های جوی در استان و افزایش رگبار و وزش باد، تمهیدات و اقدامات لازم برای عبور سیلاب‌های احتمالی را اتخاذ کنند.

منصور شیشه‌فروش روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ناپایداری همرفتی از بعدازظهر امروز همراه با رگبار موقت، رعد و برق، وزش باد شدید و تند باد موقتی در نیمه غربی و مناطق شمال و جنوب استان آغاز شده است و با توجه به حوادث هفته قبل، لازم است که اقدامات پیشگیرانه در صورت بروز سیلاب، انجام شود.

وی با بیان‌اینکه رگبارهای هفته گذشته در مناطقی مانند شهرضا و شرق اصفهان منجر به فعال شدن رودخانه‌های فصلی، وقوع سیلاب، آبگرفتگی برخی منازل و خسارت وارد شدن به برخی مزرعه‌ها و زیرساخت‌ها شد، اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی در باره جو به نسبت ناپایدار در سه روز آینده در استان لازم است که تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی و محافظت از مزرعه‌ها، باغ‌ها و گلخانه‌ها انجام شود.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه سامانه ناپایدار جوی امروز چهارشنبه منجر به گرد و خاک محلی، وقوع صاعقه و تگرگ می‌شود، از مردم خواست تا از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها پرهیز کنند و برای جلوگیری از سقوط تابلوها و داربست‌ها در برابر باد شدید و تگرگ اقدام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید براینکه دستگاه‌های متولی باید نسبت به لایروبی کانال‌های آب اقدام کنند، افزود: لازم است از صعود به ارتفاعات، توقف در زیر درختان فرسوده و تردد و توقف دام‌ها در حاشیه رودخانه‌های فصلی و دره‌ها جلوگیری شود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان روز چهارشنبه اعلام کرد که نقشه‌های هواشناسی بیانگر جو ناپایدار در سه روز آینده است و امروز در بیشتر مناطق استان در ساعات بعدازظهر و شب افزایش ابر، گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید و بارش‌های رگباری پراکنده و در مناطق شمال، شرق و تا حدی مرکز همراه با گرد و خاک محلی است.

اواخر هفته گذشته نیز بارش‌ها و وزش باد شدید منجر به فعال شدن رودخانه‌های اسفرجان و کهرویه در بالادست شهرضا و ایجاد سیلاب، آبگرفتگی خانه‌ها در شهر منظریه، ایجاد سیلاب در بالادست دهستان رامشه در جرقویه علیا در شرق اصفهان و وارد شدن خسارت به زمین‌های کشاورزی، قنات‌ها و سیل‌بندها، ایجاد سیلاب در تودشک و بن‌رود در شرق اصفهان و خسارت به مزارع و سیل‌بندها و وزش باد شدید در شرق مانند نایین، انارک و شرق و جنوب اصفهان باعث خسارت به شبکه برق، مزارع و درختان شد.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت در 24 شهرستان دارد.

*س_برچسب‌ها_س*