دوشنبه 16 مهر 1403

تنها در یک روز بیش از 2 هزار آمریکایی بر اثر کرونا جان باختند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تنها در یک روز بیش از 2 هزار آمریکایی بر اثر کرونا جان باختند

تهران - ایرنا - شیوع ویروس کرونا در آمریکا که در فوریه گذشته تنها 14 مورد ابتلا بود اکنون به اندازه ای وخیم شده است که فقط روزانه ده ها هزار نفر در آمریکا بع آن مبتلا شده و تنها در یک روز بیش از 2 هزار نفر جان باختند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: هم اکنون شیوع ویروس کرونا در سه حوزه، ابتلا، مرگ و میر و بستری شدن رو به فزونی و وخامت نهاده است.

بنابراین گزارش وضعیت در ایالت کلرادو وخیم اعلام شده و «جرد پلیس» (Jared Polis) فرماندار این ایالت از آمریکا اعلام کرد که هم اکنون از هر 41 شهروند کلرادو یک نفر به کووید -19 مبتلا است و این آمار نسبت به هفته گذشته افزایش نشان داده است.

سی ان ان ادامه داد: مقامات بهداشت ایالت کلرادو بیم دارند که شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا تا پایان سال جاری میلادی دو برابر شود.

تنها در یک روز 2146 جان باخته

این رسانه تصویری آمریکایی گزارش داد: وخیم شدن شیوع ویروس کرونا به اندازه ای رسیده است که سه شنبه گذشته (4 آذرماه) با ثبت 2 هزار و 146 جان باخته مبتلا به کووید -19 تنها در یک روز به یکی از مرگبارترین روزها در آمریکا از اویل ماه مه گذشته بدل شود.

ابتلا نزدیک به 17هزار مورد جدید در کالیفرنیا

بنابراین گزارش ایالت کالیفرنیا واقع در غرب آمریکا نیز در روزهای اخیر در یک روز 16هزار و 990 مورد جدیدابتلا به ویروس کرونا ثبت کرد.

سی ان ان ادامه داد: درهمین حال شمار بستری شدگان مبتلا به این ویروس در بخش لس آنجلس نسبت به هفته گذشته دوبرابر شده است.

این شبکه خبری افزود با آغاز هفته شکرگزاری در آمریکا کارشناسان مسائل بهداشت و درمان نسبت تشدید این ویروس هشدار می دهند و از آمریکایی های خواسته اند تا از سفر کردن پرهیز نموده و برای انجام این مراسم خانواده ها گردهم نیایند، جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا نیز دراین روز در خانه خود در ایالت دلاور خواهد ماند.

ایالت تگزاس با یک میلیون و 220هزار مبتلا به ویروس کرونا که از این تعداد 21هزار و 534 جان باخته اند، هم اکنون کانون این بیماری در آمریکا به شمار می رود.

آمریکا با 13 میلیون و 137 هزار مبتلا به کووید -19 و بیش از 268 هزار جان باخته از این بیماری در صدر سایر کشورهای جهان قرار دارد.

رسانه های آمریکایی ازجمله سی ان ان به کار دشورا بایدن در مقابله با ویروس کرونا در آمریکا که نتیجه سوء مدیریت و رها کردن مقابله با این ویروس توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری که روزهای پایانی خود را در کاخ سفید سپری می کند، دانسته اند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از 60 میلیون و 700هزار نفر عبور کرده و از این تعداد بیش از یک میلیون و 400 نفر نیز جان باخته اند.

**1302**

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*
تنها در یک روز بیش از 2 هزار آمریکایی بر اثر کرونا جان باختند 2
تنها در یک روز بیش از 2 هزار آمریکایی بر اثر کرونا جان باختند 3
تنها در یک روز بیش از 2 هزار آمریکایی بر اثر کرونا جان باختند 4