سه‌شنبه 17 مهر 1403

تهراندشت؛ بهشت گمشده تهران

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تهراندشت؛ بهشت گمشده تهران

اگر ساکن تهران هستید و یا به دنبال ویلا یا حتی باغ شخصی در اطراف تهران هستید؛ بهتر است سری به ویلا ارزان در تهراندشت بزنید. در این مقاله به بررسی شهر زیبای تهران دشت و قیمت زمین در تهراندشت، خرید ویلا در تهراندشت و سایر مسائل مرتبط خواهیم پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خرید ویلا در تهراندشت، ویلا در منطقه خوش آب و هوا، قیمت زمین در منطقه سرسبز اطراف تهران و... جزئی از هزاران سوال پرتکرار در لیست جستجوی مرورگرها که هر روز با آن برخورد خواهید کرد. بسیاری از افراد در تعطیلات و مناسبات و برخی دیگر بدلایل بیماری های تنفسی، از فضای شهری خارج و به منطقه ای خوش آب و هوا خواهند رفت. اگر ساکن تهران هستید و یا به دنبال ویلا یا حتی باغ شخصی در اطراف تهران هستید؛ بهتر است سری به ویلا ارزان در تهراندشت بزنید. در این مقاله به بررسی شهر زیبای تهران دشت و قیمت زمین در تهراندشت، خرید ویلا در تهراندشت و سایر مسائل مرتبط خواهیم پرداخت.

تهراندشت؛ بهشت گمشده تهران

شاید نام تهران دشت را در لیست مناطق خوش آب و هوای تهران دیده باشید. چه ویژگی هایی سبب شده تا به این شهر لقب " بهشت گمشده" داده شود؟

تهران دشت در مسیر کرج قرار گرفته و حدودا 69 کیلومتر با تهران فاصله دارد. این منطقه زیبا به لحاظ قرار گیری روبروی منطقه کردان یکی دیگر از مناطق پرطرفدار فروش ویلا، قرار دارد. خرید ویلا در تهراندشت دارای شرایط جغرافیایی و آب و هوایی خاص بوده که این منطقه را از سایز مناطق اطراف تهران متمایز کرده است.

تهران دشت در پایین دست رشته کوه البرز قرار گرفته و دارای سطح بالائی از آب های زیرزمینی است. این منطقه در اصل به لحاظ توپوگرافی شبیه دره بوده که در پایین دست آن، مناطقی همانند سرخاب با شرایط مسکونی عالی قرار گرفته است.

تهران دشت از چند روستا در کنار یکدیگر تشکیل شده که هریک شرایط ویژه آب و هوایی و جاذبه های مختلفی داشته که افراد را ترغیب به مسافرت و سکونت در این منطقه خواهد کرد. سرخاب، نمکلان، اسماعیل آباد، حاجی آباد، سهیلیه، کردان و... همگی از روستای اطراف تهران دشت بوده که خود به عنوان یکی از مراکز گردشگری مهم اطراف تهارن شناخته شده و طرفداران خاص خود را دارند.

نکات مهم خرید ویلا در تهراندشت

روزانه تعداد بسیار زیادی آگهی فروش ویلا یا زمین منطقه تهران دشت را در برنامه های همانند شیپور یا دیوار مشاهده می کنید. آگهی های فروش یا اجاره باغ ویلا، باغ شخصی، زمین و... هر یک با قیمت های مناسب که فرد به راحتی انتخابی آزادانه خواهد داشت. اگر قصد خرید ویلا یا قیمت زمین در تهراندشت را دارید؛ بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  • سطح آب منطقه

همانطور که گفتیم شکل توپوگرافی این منطقه شبیه به یک دره بوده که در قسمت های پایین تر، سطح سفره های آب زیر زمینی نیز بالاتر بوده و شرایط زندگی بهتر خواهد بود.

آب، برای یک منطقه ویلائی نقش پررنگی داشته و بسیاری از افراد قبل از خرید تنها به میزان دسترسی منطقه به آب توجه خواهند کرد. تصور کنید یک ویلا تهراندشت خریداری کرده اید و در اوقات تعطیل همراه با خانواده از آب و هوای عالی در کنار استخر و یا رودهای طبیعی لذت می برید. این انگیزه تنها برای خرید ویلا در تهراندشت کافی است تا همین امروز سری به این منطقه زیبا بزنید.

  • خاک حاصلخیز

بالبطع، مکانی که سطح آب بالائی داشته باشد؛ حاصل خیز است. درختان میوه، گل ها و یا حتی گیاهان آپارتمانی نیز در شرایط آب و هوای خوب و خاک حاصل خیز می توانند طول عمر بالا در کنار محصولات عالی داشته باشند. هر ساله میزان بالائی از فروش میوه های فصل به منطقه تهران دشت و کردان اختصاص یافته و به عنوان یک قطب مناسب برای پرورش درختان میوه شناخته می شود.

  • آفتاب

از دیگر شرایط مهم و کاربردی در خرید ویلا یک منطقه، توجه به میزان آفتاب و نور طبیعی است. بررسی شرایط محیطی نور، در میزان دسترسی به امکاناتی هم چون استخر روباز دخیل بوده و فرد به راحتی می تواند در اوقاتی از شبانه روز با خیال راحت از این امکانات استفاده کند. مناطقی همانند دماوند نیز برای خرید ویلا و سکونت مناسب بوده اما بدلیل آب و هوای کوهستانی بسیاری از گزینه های آب و هوا یا نور محیطی مناسب را ندارد.

  • مسیر دسترسی

از دیگر مسائل قابل توجه این منطقه و منطقه ویلا سرخاب مسیر دسترسی آن است. شما می توانید با خرید یک ویلا در منطقه ای با دسترسی عالی و تنها 1 یا 2 ساعت فاصله آخر هفته خوبی در کنار خانواده داشته باشید. اگر به میزان فاصله و مسافت ویلا از شهر دقت نکنید؛ ممکن است در تهیه مایحتاج و یا رفت و آمد دچار مشکل شده و تنها در اوقات تعطیل همانند عید نوروز بتوانید مسافرت کنید.

جاذبه های تهراندشت

محرکه اصلی در خرید ویلا تهراندشت، آب و هوای عالی است. در کنار این ویژگی توجه به مواردی همانند جاذبه های گردشگری نیز مستثنی نبوده و لازم است برای بهره گیری بیشتر از فضا، این مورد را قبل از خرید ویلا در تهراندشت بررسی کرد.

  • رودخانه کردان

رودخانه کردان از منطقه تهران دشت عبور کرده و مناظر زیبا و سرسبزی را پدید آورده است. عبور این رودخانه سبب رشد درختان سر به فلک کشیده و مناطقی سر سبزی شده که گردشگران و یا حتی ساکنان تهران دشت می توانند ساعت ها در این موقعیت عالی کمپ زده و از آن لذت ببرند. آب و هوای مساعد این منطقه با روطوبت مناسب نیز حاصل همین درختان و رودخانه کردان بوده که هیچ گونه خشکی در هوا احساس نخواهید کرد.

  • باغات میوه

همان طور که گفته شد؛ tehrandasht به عنوان یکی از قطب های اصلی در بازار پرورش و فروش میوه های فصل شناخته می شود. بسیاری از افراد تنها برای داشتن یک باغ میوه، تصمیم به خرید ویلا در تهراندشت کرده و محصولات خوبی پرورش خواهند داد. در این میان افرادی نیز در این شرایط مساعد به پرورش گل های متنوع پرداخته و بذر گل تولید خواهند کرد.

  • امامزاده اظهر الدین

امامزاده اظهر الدین در واقع چشم و چراغ ویلا تهراندشت است. این مکان زیارتی فضای معنوی و دلنشینی را به منطقه tehrandasht داده و در ایام عزاداری به خصوص محرم افراد زیادی به این منطقه سفر می کنند.

سرمایه گذاری در تهراندشت

شاید در گذشته با رشد کم جمعیت، مناطق سرسبز یا ویلائی نیز طرفداران خاصی نداشت؛ اما، امروزه عکس این قضیه برقرار بوده و افراد به خصوص سالمندان به دنبال فضایی سرسبز و آرام برای دور شدن از فضای استرس زا شهری هستند. منطقه تهران دشت، از بهترین مناطق خوش آب و هوا تهران به شمار می رود که آینده خوبی در پیش رو دارد. شما می توانید با یک سرمایه گذاری ناچیز در این منطقه و خرید ویلا در تهراندشت یا حتی خرید زمین در تهراندشت، یک سرمایه گذاری طولانی مدت برای خود داشته باشید.

جمع بندی

روستاها و شهرهای کوچک و سرسبز از مناطق اصلی گردشگری در ایران به شمار می رود. اصولا ویژگی خاصی برای تبدیل شدن یک روستا به مرکز گردشگری نیاز نیست. طبیعت زیبا، دسترسی به امکانات بهداشتی، مسیر ارتباطی مناسب و آب از مهم ترین الزامات یک روستا برای سکونت یا ساخت ویلا است. تهراندشت یکی از مناطق وسیع گردشگری در اطراف تهران بوده که در چند سال اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است. قیمت زمین در تهراندشت بستگی به موقعیت قرار گیری زمین داشته و رنج های متفاوتی دارد. با این حال، اگر به دنبال خرید ویلا یا باغ شخصی هستید؛ بهترین پیشنهاد برای شما همان بهشت گمشده یعنی تهراندشت است.

تهراندشت؛ بهشت گمشده تهران 2
تهراندشت؛ بهشت گمشده تهران 3