یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

تور مشهد نوروز 1401 و اماکنی که باید دید!

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
تور مشهد نوروز 1401 و اماکنی که باید دید!

تور مشهد همیشه طرفداران خود را دارد. چه در شلوغی ایام تعطیل مثل نوروز و اواخر هفته و چه در فصل خلوتی مانند روزهای سخت زمستان! همیشه سفر با تور ارزان‌ترین راه بوده است و کسانی که قصد دارند از تا هزینه‌های خود بکاهند با تور همراه می‌شوند. اگر شما هم به هر دلیلی قصد دارید تا با تور مشهد نوروز 1401 همراه شوید این مقاله حسابی برایتان مفید است؛ زیرا جواب تمام سوالاتتان را می‌دهد.

چرا تور مشهد؟

اولین سوال که شاید در ذهنتان به وجود آید این است که اصلا چرا باید با تور مشهد همراه شویم؟ در پاسخ باید بگوییم که سفر با تور به دلیل رزرو هتل و بلیط هواپیما (یا قطار) به صورت یک جا توسط آژانس مسافرتی ارزان‌تر محاسبه می‌شود و سفری مقرون به صرفه را برایتان رقم می‌زند. از جمله اصلی‌ترین خدمات تور مشهد علاوه بر رزرو محل اسکان و بلیط می‌توان به حضور راهنمای گردشگری، پرداخت ورودیه‌ها، ترانسفر و وعده‌ها غذایی اشاره کرد. با این همه خدمات شما هزینه‌ای قابل قبول را پرداخت می‌کنید که در صورت سفر انفرادی امکان‌پذیر نیست. چه بسا در سفرهای شخصی هزینه‌های شما به دلیل آشنا نبودن به زمان رزرو هتل و بلیط و آشنا نبودن به جاذبه‌های گردشگری ممکن است با هزینه‌های بالاتری همراه باشد.

تور مشهد نوروز 1401

از آنجایی که در ایام نوروز همگان قصد سفر به نقاط محبوب ایران را دارند مشهد نیز اصلی‌ترین قطب شمال شرق ایران در این روزهاست. اگر بخواهید بدون همراه شدن با تور راهی این شهر مقدس شوید احتمالا مجبورید تا هزینه‌های بالایی برای رزرو هتل و بلیط بپردازید. زیرا در این ایام روزهای شلوغ مشهد محسوب می‌شود و مانند دیگر قطب‌های گردشگری هزینه سفر گران‌تر از قبل محاسبه می‌شود. لذا توصیه می‌کنیم از الان به فکر رزرو تور لحظه آخری مشهد نوروز 1401 باشید تا در روزهای واپسین ماه اسفند دغدغه یافتن تور نداشته باشید.

در سفر به مشهد از کجا دیدن کنیم؟

دیدنی های مشهد کم نیستند و به جز بارگاه امام هشتم شیعیان جاذبه‌های توریستی فراوانی در حوالی این شهر وجود دارد. در ادامه بهترین جاذبه های توریستی مشهد که در روزهای نوروز قابل بازدیداند را به شما معرفی می‌کنیم.

مقبره فردوسی در توس

یکی از اصلی‌ترین دیدنی های مشهد مقدس آرامگاه فردوسی است که با معماری باشکوه خود نمایانگر تمدن ایران اصیل است. همچنین وجود مزار استاد گرانقدر محمدرضا شجریان نیز باعث شده تا عاشقان هنر و موسیقی طوس را مهم‌ترین مقصد بازدیدهای خود قرار دهند. این مجموعه که در 28 کیلومتری روستای پاژ قرار دارد یکی از دیدنی‌ترین جاهای استان خراسان رضوی است که طرح اولیه آن در سال 1307 تصویب شد. طرح مقبره فردوسی با الهام از سبک سرستون‌های هخامنشی ساخته شده است و در طول ساخت بارها طرح آن تغییراتی جزئی به خود دید تا به شکل امروزی درآمد. در طول سال‌های متمادی این بنا دچار نشست شد و چندین بار مرمت‌های گوناگون در ان انجام شد. امروزه مقبره فردوسی در میان چمن‌ها و گل‌ها رنگارنگ میعادگاه عاشقان ادبیات است که از سراسر دنیا به آنجا می‌روند.

طرقبه

مگر میشود به مشهد سفر کرد و از طرقبه دیدن نکرد؟ این منطقه گردشگری سرسبز در ایام تعطیل میزبان مسافران فراوانی است به همین دلیل اگر به دنبال جای خلوت در مشهد هستید گزینه مناسبی نیست. اما اگر تمایل دارید تا در منطقه‌ای خوش آب و هوا و خنک خود را به یک کباب کوبیده لذیذ مهمان کنید طرقبه بهترین جا برای این کار است. در آنجا هم می‌توانید تفریح کنید و هم از آلودگی شهر دور باشید. به یاد داشته باشید که رستوران های طرقبه تنوع زیادی دارند و هرکدام با سرویس‌دهی مطلوب و طراحی شیک خود شما را به صرف یک وعده غذای لذیذ دعوت می‌کنند.

آرامگاه نادرشاه افشار

اگر شیفته تاریخ هستید در سفر به مشهد حتما سری به آرامگاه نادرشاه افشار بزنید. در این موزه با معماری منحصر به فردی رو به رو هستید که هر سمبل آن تداعی‌گر بخشی از زندگی نادرشاه است. از چادر عشایر که روزگاری محل زندگی او بوده تا وسایل جنگی! همچنین سالن اجتماعات و کتابخانه نیز از دیگر بخش‌های آرامگاه نادرشاه افشار است که در طول سال‌های متوالی به مجموعه اضافه شده است.

مجموعه کوهسنگی

یکی از بزرگ‌ترین پارک های مشهد کوهسنگی نام دارد. این پارک دلپذیر که در خیابانی به همین نام قرار گرفته در حاشیه کوه واقع شده است و آب و هوایی تمیز و دلنواز دارد. در پارک کوهسنگی می‌توانید تلفیقی از سنگ، آب و نور را ببینید که حال و هوایتان را عوض می‌کند. همچنین چشم‌انداز عالی آن جان می‌دهد برای عکس گرفتن و خاطره ساختن.

باغ گیاهشناسی مشهد

یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد باغ گیاهشناسی نام دارد. این باغ دل‌انگیز مجموعه‌ای از سازه‌های آبی، گیاهان سوزنی، باغ صخره‌ای و گلخانه‌های تکثیری است که حسابی تماشایی و جذاب‌اند. همچنین در آنجا می‌توانید انواع گل، بخش‌های آموزشی و مجموعه نهالستان‌ها را ببینید که منظره‌ای زیبا خلق کرده‌اند و آرامش را تقدیمتان می‌کنند.

پارک وکیل آباد

یکی از تفرجگاه‌های قدیمی مشهد باغ وکیل آباد است که در سال 1348 توسط مالک آن یعنی حسین آقای ملک وقف عمومی و به شهردار مشهد واگذار شد. باغ وحش این مجموعه نیز از دیگر جاهای دیدنی آنجاست که تنوع خوبی از حیوانات را در خود جای داده و همواره مورد بازدید خانواده‌ها قرار می‌گیرد. اگر همراه با کودکان دلبندتان راهی مشهد هستید پارک وکیل آباد گزینه‌ای عالی برای سرگرم کردن آن‌هاست پس از رفتن به این باغ وسیع غافل نشوید.

پارک علمی پروفسور بازیما

شاید نام این پارک علمی کمتر به گوشتان خورده باشد! این مجموعه اولین پارک موضوعی ایران است که در طبقه چهارم مجتمع تجاری وصال افتتاح شده و بخش‌های متنوعی را در خود جای داده است. این پارک با مساحت بیش از 2400 متر شامل تونل آفرینش، فروشگاه و وسایل بازی است که در نمایی از درون بدن انسان قرار گرفته‌اند. همچنین در آنجا به فضای خارج از جو سفر می‌کنید و تجربیاتی را رقم می‌زنید که شاید در هیچ جای دیگر تجربه نکرده باشید.

آرامگاه شیخ بهایی

شیخ بهایی دانشمند برجسته قرن دهم و یازدهم هجری است که در حرم مطهر رضوی دفن شده است. به همین دلیل دسترسی به آن بسیار راحت است و پس از زیارت می‌توانید طی مدت زمان کمی خود را به آنجا برسانید. آرامگاه شیخ بهایی که حدود 100 متر مساحت دارد با کتیبه‌های خوشنویسی شده و آیینه‌کاری‌های چشم‌نواز زینت بخشیده شده و از تماشای آنجا سیر نمی‌شوید.

سرزمین موج‌های آبی

اگر شیفته تفریح و هیجان هستید ما به شما سرزمین موج‌های آبی را پیشنهاد می‌کنیم. این مجموعه وسیع یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی خاورمیانه است که حسابی شور و هیجان را به افراد هدیه می‌دهد. سرسره‌های آبی بلند، امواج خروشان و استخرها متنوع همگی متناسب با سنین مختلف طراحی شده‌اند و به خوبی مسافران را سرگرم می‌کنند. همچنین پس از یک تفریح جانانه می‌توانید در غرفه‌های آنجا خود را به یک خوراکی لذیذ مهمان کرده و تجدیدقوا کنید.

شاندیز مشهد

مگر می‌شود راهی مشهد شد و به دیدن شاندیز این شهر کوچک سرسبز نشد؟ شاندیز یکی دیگر سرسبزترین جاهای شهر است که هوش از سر گردشگران می‌برد. دره‌های سرسبز، رودخانه‌های فصلی، درختان انبوه و رستوران‌های شیک همگی باعث شده‌اند از از بودن از شاندیز لذت ببرید. رستوران های شاندیز مشهد به سرو کباب‌های خوشمزه‌ای معروف‌اند لذا توصیه می‌کنیم که حتما طعم غذاهای آنجا را بچشید و از هوای تازه لذت ببرید.

تور مشهد سفرمارکت

اگر قصد دارید تا با تور مشهد نوروز 1401 همراه شوید سفرمارکت در کنار شماست تا متنوع‌ترینها را به شما معرفی کند. برای این کار تنها کافیست به صفحه رزرو تورهای وب سایت ما رفته و پس از تعیین مبدا و مقصد گزینه جستجو را بزنید. در نهایت لیستی از تورهای موجود در اختیارتان قرار داده می‌شود.

کلام پایانی

در صورت بروز هرگونه مشکل در روند رزرو تور همکاران ما در خدمت شما هستند تا راهنماییتان کرده و با صبر و حوصله به سوالات شما پاسخ دهند. همچنین با نصب اپلیکشین سفرمارکت می‌توانید سریع‌تر به خدمات مورد نظر دست پیدا کنید.

تور مشهد نوروز 1401 و اماکنی که باید دید! 2
تور مشهد نوروز 1401 و اماکنی که باید دید! 3
تور مشهد نوروز 1401 و اماکنی که باید دید! 4