دوشنبه 28 خرداد 1403

توصیه های ائمه جمعه در مورد انتخاب رییس جمهور آینده

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
توصیه های ائمه جمعه در مورد انتخاب رییس جمهور آینده

انتخابات ریاست جمهوری پیش رو که کمتر از 50 روز دیگر برگزار می شود از مهمترین مسائل مطرح شده در سخنان امروز ائمه جمعه بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از نکات مشترکی که ائمه جمعه در نماز جمعه این هفته به آن اشاره کردند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو بود که کمتر از 50 روز دیگر برگزار می‌شود.

بنابر روایت جماران، گزیده سخنان ائمه جمعه در مورد انتخابات پیش رو در پی می آید:

امام جمعه بوشهر: اگر الگوی کاندیدای ریاست جمهوری، شهید رئیسی نباشد مردم به آن رأی نخواهند داد

غلامعلی صفایی بوشهری: ملت دارای رشد بصیرتی و سیاسی شدند و دیگر با شایعات و وعده‌های کاذب فریب نمی‌خورند؛ مردم به کسانی رأی می‌دهند که در منظومه هدایت‌های مقام معظم رهبری باشند

امام جمعه اردبیل: به کسی رأی بدهید که مثل آیت الله رئیسی نیت خدمت دارد و مرد سیاسی و جناحی نیست

سیدحسن عاملی: در انتخابات ریاست جمهوری است در آینده به کسی رأی بدهید که مثل آیت الله رئیسی نیت خدمت دارد و مرد سیاسی و جناحی نیست. هر کسی می‌خواهد روح آیت الله رئیسی شاد شود هر کسی می‌خواهد دشمنان این کشور ناکام شوند با تمام توان در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.

احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران: رئیس جمهوری ولایت مدار انتخاب کنید

خاتمی امام جمعه موقت تهران: هشتم تیر روز انتخابات ریاست جمهوری است. بدرقه کنندگان شهیدان خدمت، خود را برای حماسه جدید آماده کنند و رییس جمهوری همچون شهید رئیسی انتخاب کنند.

امام جمعه قم: مردم یک رئیس جمهور بصیر، فاضل، انقلابی، مردمی و پر کار انتخاب کنند

سید محمد سعیدی: انتظار این است که مردم در تداوم مسیر سیدالشهدای خدمت با شرکت در انتخابات و انتخاب یک رئیس جمهور بصیر، فاضل، انقلاب، مردمی و پر کار کاری کنند که اعتماد، حل مشکلات مردم، تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، تحول مدیریتی، تقویت هنجار فرهنگی و مبارزه با مظاهر فساد و تباهی شکل گیرد.

امام جمعه شیراز: یک گزینه قوی و توانمند برای ادامه مسیر خدمت انتخاب شود

دژکام، امام جمعه شیراز: همه دست به دست هم این مسیر را پیش خواهیم برد و دعا می‌کنیم که خداوند به قلوب همه مردم الهام کند که در انتخابات آتی ریاست جمهوری یک انتخاب خوب داشته باشند و یک گزینه قوی و توانمند برای ادامه مسیر خدمت انتخاب شود. امیدواریم بتوانیم آنچه را که وظیفه ما است را با مدیریت یک رییس جمهور قوی و ادامه دهنده مسیر شهید رییسی انجام دهیم.

امام جمعه بندرعباس: مردم در انتخابات باید معیارهای انقلابی و ارزشی بودن را درنظر داشته باشند

محمد عبادی‌زاده با اشاره به خدمت بی منت رئیس جمهور شهید به مردم و محرومان جامعه اظهار کرد: این خدمت به مردم فهماند که در انتخابات پیش رو برای تعیین رئیس جمهور جدید باید معیارهای انقلابی و ارزشی بودن را درنظر داشته باشند.

امام جمعه سبزوار: مردم رئیس جمهوری برگزینند که بازوی رهبر، و یاور و دلسوز محرومان باشد

غلامرضا مقیسه گفت: گزینش رئیس جمهوری در تراز انقلاب در انتخابات پیش رو ضرورت دارد. مردم باید در انتخابات هشتم تیر که نزدیک است، بصیر و دقیق عمل کرده و رئیس جمهوری در قواره و تراز مدیریت انقلاب برگزینند که بازوی رهبر، و یاور و دلسوز محرومان باشد.

امام جمعه ایلام: رهبر انقلاب شاخصه‌هایی در مورد رئیس جمهور شهید بیان کرده‌اند

الله نور کریمی تبار گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، شاخصه‌هایی در مورد رئیس جمهور شهید بیان کرده‌اند تا مردم فهیم ما با توجه به این شاخص‌ها و ویژگی‌ها، رئیس‌جمهور و رئیس جمهورهای آینده را با رأی خود انتخاب کنند.

امام جمعه آبادان: انتخاب یک رئیس جمهور همچون آیت الله رئیسی ضروری است

عبدالحسین غبیشاوی: انتخاب یک رئیس جمهور همچون آیت الله رئیسی ضروری است و باید فردی با شاخصه‌های وی انتخاب شود.

امام جمعه بروجرد: مردم فردی همچون شهید رییسی را انتخاب کنند

سید علی حسینی تاکید کرد: انتظار می‌رود مردم با شناخت و آگاهی کامل در انتخابات پیش رو فردی همچون شهید رییسی را انتخاب کنند.

امام جمعه کرج: شورای نگهبان باید در خصوص عملکرد سوابق اجرایی نامزدها با هوشمندی عمل کند

سید محمد مهدی حسینی همدانی با اشاره به اینکه شهید رئیسی گفته بود که هر لحظه آماده شهادت است، یادآور شد: برای انتخابات پیش‌رو باید مراقبت جدی داشته باشید تا این تراز خوب از بین نرود؛ با انتخاب صحیح در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده باید وحدت، امنیت و اقتدار ملی افزایش پیدا کند. شورای نگهبان باید با هوشمندی و رعایت مُر قانون در خصوص عملکرد سوابق اجرایی نامزدها عمل کند. کاندیداها باید برنامه‌های عملیاتی و اجرایی خود را ارائه دهد؛ انقلاب اسلامی روش جدیدی از دموکراسی دینی را به دنیا معرفی کرد که مردم نقش جدی در آن دارند.

امام جمعه ساری: فردی را انتخاب کنیم که همچون رئیسی همین خدمت و پشتکار را داشته باشد

محمدباقر محمدی لائینی بیان کرد: جهاد انتخابات در هشتم تیرماه برای انتخاب رئیس جمهور جدید را پیش رو داریم و فردی را انتخاب کنیم که همچون رئیسی همین خدمت و پشتکار را داشته باشد.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1911071