پنج‌شنبه 3 آبان 1403

تولید خودرو

تولید خودرو

وب‌گاه مشرق نیوز

دیوان عدالت اداری اعلام کرد: واردات محصولات تولیدی خودرو در داخل کشور توسط دیگر شرکت‌های خودروساز و یا شرکت‌های وارداتی غیر قانونی است و رأی ابطال آن صادر شده است.

وب‌گاه گسترش

ترکیب این عوامل باعث شده است که تمامی شاخص‌های مصرف انرژی در ایران در وضعیت نامناسبی قرار گیرند. مصرف انرژی به ازای هر واحد ارزش تولید کالا و خدمات در ایران، بیش از 3 تا 4 برابر میانگین جهانی است. همچنین، مصرف بنزین نسبت به جمعیت کشور و در مقایسه با سطح توسعه اقتصادی و تعداد خودروها، به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین کشورهای مشابه و پیشرفته است. قیمت انرژی، ارتباط بین قیمت تمامی کالاها...

وب‌گاه الف

داده‌های دولتی نشان داد که تولید کارخانه کره جنوبی در ماه اگوست از انتظارات بازار پیشی گرفت و بیشترین افزایش را در یک سال گذشته به دست آورد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اطلاعات منتشر شده از آخرین طرح فروش ایران خودرو نشان از تفاوت چشمگیر قیمت دستوری خودروها با قیمت بازاری دارد.

خبرگزاری مهر

یک کارشناس انرژی گفت: راهکارهای به کار گرفته شده تنها در مقطعی از زمان کارایی داشته باید گفت که هر یک از سیاست‌ها به صورت کوتاه مدت دنبال شده است و دیگر به صورت جدی دنبال نشده است.

خبرگزاری مهر

دیوان عدالت اداری اعلام کرد: واردات محصولات تولیدی خودرو در داخل کشور توسط دیگر شرکت‌های خودروساز و یا شرکت‌های وارداتی غیر قانونی است و رأی ابطال آن صادر شده است.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: داخلی‌سازی قطعات خودرو یکی از موضوعاتی است که همیشه مورد تاکید سیاستگذاران بوده، اما تاکنون در مورد جزئیات داخلی‌سازی شفاف‌سازی صورت نگرفته تا مشخص شود کدام قطعات تولیدی ارزبری کمتری داشته و داخلی‌سازی آن بیشتر بوده است. در این زمینه مرکز پژوهش‌های مجلس جدولی منتشر کرده که در آن جزئیاتی از میزان ارزبری قطعات مختلف موردنیاز برای تولید خودرو منتشر شده است که به نوعی می‌تواند...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تولید خودروهای سواری سه شرکت وابسته به دولت طی نیمه نخست امسال و در مقایسه با بازده زمانی سال گذشته 8درصد افت کرده و این درحالی است که خودروسازان توانسته‌اند تولید ماهانه خود را افزایش دهند. مثلث کمبود نقدینگی، عدم تخصیص ارز و بی‌برقی از دلایل افت تیراژ در خودروسازی‌ها است.

وب‌گاه فرارو

«مجموعه این عوامل موجب شده است که تمامی شاخص‌های مصرف انرژی در ایران در موقعیت بدی قرار گیرند. مصرف انرژی به ازای هر واحد ارزش تولید کالا و خدمات در ایران، بیش از 3 تا 4 برابر میانگین جهانی است. مصرف بنزین به نسبت جمعیت کشور و در مقایسه با سطح توسعه اقتصادی و تعداد خودرو نیز بسیار بالاتر از میانگین کشور‌های مشابه و پیشرفته است. قیمت انرژی، رابطه میان قیمت همه کالا‌ها و خدمات و کلا قیمت‌های...

خبرگزاری تسنیم

محمد خوش چهره اقتصاددان و نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی، کلان ایده اقتصادی تمام دولت ها بعد از جنگ تحمیلی را ذیل سیاست های تعدیل اقتصادی عنوان کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

میانگین مصرف روزانه بنزین در ایران طی 9 سال گذشته از 82 میلیون لیتر در روز به 121 میلیون لیتر رسیده که به معنای افزایش 50 درصدی آن است. افزایش قیمت نیز فقط 50 درصد بوده در حالی که تورم در این فاصله زمانی، حدود 10 برابر شده، به عبارت دیگر قیمت بنزین نسبت به سال 1394 حدود یک‌پنجم شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بنزین یکی از حامل‌های مهم انرژی در ایران است که همیشه هم سیاسی شده است.

وب‌گاه گسترش

رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: طلب پالایشگاه های بنزین امروز از دولت بالغ بر 162 هزار میلیارد تومان است، اما یک موضوع مهم وجود دارد که دولت در زمینه خودروسازی از آن ها طلبکار می باشد. به نوعی دوطرف موضوع یعنی پایشگاه ها و دولت باید این بذهی را بایکدیگر تهاتر کنند. لازم است که این مشکلات به گونه‌ای حل شود تا بتوانیم به طور مشترک کمبود سوخت را برطرف کنیم و راه اصلی این...