پنج‌شنبه 19 مهر 1403

تولید و توزیع 50 هزار بطری ضدعفونی کننده دست بین محرومان / ساخت دستگاه تولید دستکش به همت دانشجویان بسیجی خراسان شمالی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تولید و توزیع 50 هزار بطری ضدعفونی کننده دست بین محرومان / ساخت دستگاه تولید دستکش به همت دانشجویان بسیجی خراسان شمالی

داوود ناهید به راه اندازی کارگاه تولید و بسته بندی مواد ضدعفونی کننده دست در استان اشاره کرد و گفت: طی یک و نیم ماه فعالیت، 50 هزار بطری محلول ضدعفونی کننده 250 سی سی تولید و به بسیج سازندگی جهت توزیع بین محرومین و روستاها تحویل داده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داوود ناهید، مسئول بسیج دانشجویی استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با بیان اینکه قرارگاه مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی استان از دوم اسفند سال 98 برقرار شد، اظهار داشت: این قرارگاه با همت 800 دانشجو در استان شامل 300 دانشجوی دختر و 500 دانشجوی پسر در کارگاه های مختلف سازماندهی و مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در کارگاه تولید محافظ صورت (شیلد) ویژه بیمارستان ها، تاکنون تعداد هفت هزار شیلد تولید و تحویل بیمارستان های سطح استان داده شده است.

ناهید اضافه کرد: پنج کارگاه تولید ماسک با همکاری دانشگاه های استان به خصوص دانشکده دخترانه انقلاب مشغول به فعالیت شده اند که بخشی از ماسک ها به بیمارستان امام حسن و بخشی به بسیج سازندگی جهت توزیع بین مردم تحویل داده می شود.

وی با اشاره به اینکه دو کارگاه تولید ماسک در بجنورد و در شیروان، اسفراین و شوقان هر کدام یک کارگاه راه اندازی شده، افزود: این کارگاه ها با ظرفیت تولید روزانه سه هزار ماسک تاکنون تعداد 70 هزار ماسک تولید و توزیع کرده اند.

این مقام مسئول به راه اندازی کارگاه تولید و بسته بندی مواد ضدعفونی کننده دست در استان اشاره کرد و گفت: از زمان شروع تاکنون تعداد 50 هزار بطری محلول ضدعفونی کننده 250 سی سی تولید و به بسیج سازندگی جهت توزیع بین محرومین و روستاها تحویل داده شده است که امروز 20 هزار بطری جهت توزیع آماده سازی شد.

وی یادآور شد: همچنین باتوجه به احساس نیاز مردم استان در بحث دستکش یکبار مصرف، براساس نهضت مسئله محوری که در بسیج دانشجویی شکل گرفته، دستگاه تولید دستکش یکبار مصرف توسط دانشجویان استان طراحی و ساخته و تولید آغاز شده است.

ناهید افزود: در حال حاضر که یک هفته از راه اندازی کارگاه تولید دستکش یکبار مصرف در استان می گذرد، ظرفیت تولید آن تعداد پنج هزار جفت در روز بوده است.

مسئول بسیج دانشجویی استان خراسان شمالی شیفت ایثار را بخش دیگری از امورات بسیج دانشجویی در این برهه از زمان خواند و گفت: دانشجویان متقاضی با همکاری بیمارستان امام حسن بجنورد در دو شیفت از ساعت هفت صبح الی 19 در انجام امور خدماتی و رابط بین پرسنل قرنطینه بخش کرونا و مجموعه بیرون، نظافت و ضدعفونی کردن محیط را در برعهده گرفته اند.

وی با بیان اینکه 150 دانشجو متقاضی انجام این امورات بوده اند، گفت: در حال حاضر براین اساس که محیطی که مشغول به کار هستند آسیب های زیادی دارد 30 دانشجو در حالت قرنطینه در شیفت های چرخشی این امورات را انجام می دهند.

ناهید خاطرنشان کرد: علاوه بر این تیم های گندزدایی معابرعمومی در بجنورد از روز 20 اسفند سال گذشته تاکنون به صورت شبانه با همکاری شهرداری بجنورد اقدام به گندزدایی و ضدعفونی تمامی معابر شهر کرده اند.

وی به کمک 60 میلیون تومانی خیرین مردمی در این زمان اشاره کرد و افزود: با کمک های خیرین، 450 بسته غذایی و بهداشتی جهت توزیع رایگان در مناطق محروم و خانواده های آسیب پذیر در شیروان، اسفراین و بجنورد تهیه و تحویل داده شده است.

ناهید اشاره کرد: این بسته های تهیه شده شامل مواد ضدعفونی کننده دست، مایع دست شویی، برنج، مرغ، تن ماهی، ماکارونی و روغن بوده است.

وی یادآور شد: مردم با جدیت موراد بهداشت فردی، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند که هر چه سریع تر کرونا ریشه کن شود زیرا ادامه دار بودن این قضیه مشکلات فراوانی برای اقشار آسیب پذیر جامعه و اداره کشور به دنبال خواهد داشت.

ناهید با بیان اینکه برخی از جهادگران مدت 52 روز است که به منزل نرفته اند و مشغول به کار شده اند، بیان داشت: در وضعیت کنونی جامعه و جهاد سلامتی که شکل گرفته، وحدت و انسجام بسیجیان و خیرین مردمی در واقع فرهنگ دفاع و ایثار و جهاد را زنده کرده است و نمونه واقعی ایثار و جهاد در این روزها مشاهده شد.

انتهای پیام /