دوشنبه 16 مهر 1403

جابجایی مسافر در استان اردبیل 40 درصد کاهش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جابجایی مسافر در استان اردبیل 40 درصد کاهش یافت

اردبیل - ایرنا - معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از کاهش 40 درصدی جابجایی مسافر در این استان به دلیل شیوع ویروس کرونا در هشت ماه امسال خبر داد.

به گزارش ایرنا، رضا شیرین‌زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در این مدت 839 هزار مسافر در استان جابجا شدند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال که یک میلیون و 388 هزار مسافر بود.

او با اشاره به کاهش 14 درصدی تعداد سفرها در سال جاری افزود: در هشت ماه پارسال 194 هزار و 570 مورد سفر در استان انجام شده که این رقم امسال 166 هزار و 363 مورد بوده است.

وی به فعالیت 54 شرکت مسافری در استان اردبیل اشاره کرد و اظهارداشت: از این تعداد مسافر 352 هزار نفر با وسیله نقلیه اتوبوس، 93 هزار نفر با مینی‌بوس و 392 هزار نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابجا شده‌اند.

او گفت: در مجموع 14 هزار و 171 راننده در استان در حال خدمات‌رسانی به مردم و مسافران هستند که از این تعداد 2 هزار و 600 راننده در بخش مسافر به مردم خدمت می‌کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از فعالیت هزار و 180 دستگاه ناوگان عمومی مسافری در استان خبر داد و افزود: از این تعداد 571 دستگاه سواری، 368 دستگاه اتوبوس و همچنین 241 دستگاه مینی‌بوس می‌باشد.

شیرین‌زاده با بیان اینکه با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا بلیط مسافران اتوبوس‌ها پس از استعلام کد ملی و اطمینان از سلامت آنها صادر می‌شود، افزود: مسوولان شرکت‌های مسافربری قبل از صدور بلیط باید وضعیت کرونای مسافر را از طریق ارسال کدملی وی به سامانه سروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) استعلام کنند.

او اظهارداشت: علاوه بر اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی و ترمینال‌ها به طور مرتب ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند، برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدامات لازم و پروتکل‌های بهداشتی به شرکت‌های حمل و نقل ابلاغ شده و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز در حال اجراست.

وی سفر با ناوگان عمومی مسافربری را ارزان و ایمن دانست و بیان کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی استان کمترین میزان تخلف و تلفات را دارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از مردم و مسافران خواست هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها و رانندگان را از طریق سامانه 141 به اداره کل راهداری اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.

شیرین‌زاده اضافه‌کرد: مردم و مسافران می‌توانند هرگونه شکایات خود از عملکرد شرکت‌های مسافربری را از طریق سامانه‌های 1000141، شهراه و یا با مراجعه حضوری به دفتر ترمینال اعلام کنند.

*س_برچسب‌ها_س*