جمعه 31 فروردین 1403

جامعه موسیقی یکی از پیشکسوتان خود را از دست داد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
جامعه موسیقی یکی از پیشکسوتان خود را از دست داد

معاون هنری و مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام های جداگانه ای درگذشت احمدعلی راغب را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسنا، احمدعلی راغب، آهنگساز سرودهای «خجسته باد این پیروزی»، «آمریکا ننگ به نیرنگ تو» و «هم‌شاگردی سلام» در سن 67 سالگی بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت.

سید مجتبی حسینی در پیام تسلیت برای درگذشت این هنرمند پیشکسوت نوشته است:

«احمدعلی راغب آهنگساز آثار خاطره انگیز و ماندگاری از انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس است که با تاریخ اجتماعی و فرهنگی معاصر پیوند خورده است. آثار موسیقی راغب نمونه ای از حضور موثر هنر موسیقی در تحولات اجتماعی است که در ارتباط با شرایط و مشخصه های کشور در آن زمان ساخته و اجرا شده و محصول زمانه خود است اما ماندگار و همیشه روایتگر سال های پرشور انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خواهد بود.

درگذشت هنرمند پیشکسوت و گرانقدر احمدعلی راغب را به خانواده بزرگوارش و مردم تسلیت می گویم و برای هنرمند زنده یاد علو درجات را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

در پیام محمد اله یاری هم برای احمد علی راغب آمده است:

«جامعه موسیقی یکی از پیشکسوتان خود در عرصه موسیقی را از دست داد. استاد راغب از مفاخر موسیقی بعد از انقلاب اسلامی است که چند دهه با اخلاص برای هنر و موسیقی کشور خدمت کرد. استاد راغب دارای شناسنامه پربار و قابل اعتنایی است و در قبل و بعد از انقلاب اسلامی با چهره‌های شاخصی نظیر مرحوم مشفق کاشانی، مهرداد اوستا، شهید بهشتی، مجید حدادعادل و... همکاری کرد.

از استاد احمد علی راغب موسیقی‌ها و ترانه‌های ماندگاری از جمله «این پیروزی خجسته باد»، «ظفر مبارک»، «جنگ، جنگ تا پیروزی» و «خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار» به یادگار مانده است. بی گمان نام استاد احمد علی راغب در تاریخ موسیقی ایران ماندگار و در صفحات آن ثبت و ضبط خواهد شد.

درگذشت این هنرمند گرامی را به خانواده عزیزش و جامعه موسیقی تسلیت می‌گویم.»

انتهای پیام