شنبه 7 مهر 1403

جان بولتون

جان بولتون

وب‌گاه مشرق نیوز

دولت کانادا به گروهک تروریستی منافقین مجوز داده که مراسمی را در شهر «ونکوور» برگزار کند. منافقین نیز هواداران اجاره‌ای خود را از سراسر آمریکا و اروپا جهت شرکت در این مراسم به صف کرده‌اند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در دهه قبل از بحران مالی بزرگ سال2008، رئیس فدرال‌رزرو، آلن گرینسپن، به یک شبه‌پیامبر مجازی در واشنگتن تبدیل شده بود. همان‌طور که سناتور ایالات متحده، جان مک‌کین، جمهوری‌خواهِ آریزونا، توصیه معروفی داشت، «اگر او زنده یا مرده بود، مهم نیست. اگر او مرده هم باشد، او را نگه دارید و عینک تیره روی صورت او بگذارید.» گراهام آلیسون، استاد دانشگاه هاروارد در مجله فارن‌افرز نوشت: در طول دو دهه...

وب‌گاه مشرق نیوز

در اسناد اف بی آی در سال 2004 آمده است که شورای تروریستی ملی مقاومت؛ ارتش مقاومت و شبکه حامی را به عنوان شبکه پوششی منافقین فعالیت می‌کنند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

انتقام از طریق نیروهای نیابتی فاجعه خواهد بود. محاصره تنگه هرمز - مرکز دکترین دفاع از خود ایران - قیمت انرژی را بسیار بالاتر از سال گذشته خواهد کرد. اما برای آمریکا، این شاید نگرانی عمده ای نباشد: قیمت بالای انرژی‌برای صادرکننده خالصی مانند ایالات متحده بد نیست. بنابراین به راحتی می‌توان فهمید که چرا افرادی مانند جان بولتون خواستار جنگ هستند. آمریکا که توسط دو اقیانوس عظیم عایق شده...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آن هرد، یک وب‌سایت تحلیلی - خبری در بریتانیا در مقاله‌ای نوشت: نفتالی‌بنت، نخست‌وزیر سابق اسرائیل، هفته گذشته در حالی که مقاله ای را برای وال استریت ژورنال نوشته بود، در شبکه اجتماعی ایکس ادعا کرد: «‌ایران یک اختاپوس وحشتناک است؛ وقت آن رسیده که آمریکا و متحدانش سر این اختاپوس یعنی تهران را هدف قرار دهند و آن را سرنگون کنند.» در همان روز جان بولتون، که قبلا مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

«جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گفت که واشنگتن قادر به متوقف کردن حملات گروه‌های مسلح عراق به پایگاه‌های نظامی آمریکا نیست.

خبرگزاری تسنیم

با مشاهده‌ی حوادث بعد از انتخابات سال 1388 می‌بینیم که بعد از مشارکت گسترده‌ی مردم در فضای انتخاباتی وقایعی صورت گرفت که به‌تعبیر مقام معظم رهبری، کشور به لبه‌ی پرتگاه برده شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

مهدی عباسی، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی می گوید: هرچقدر روابط خارجی ایران گسترش یابد بیش از پیش می‌تواند راهبرد دولت امریکا را با شکست مواجه کند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

پیش بینی میزان دقیق خسارت اقتصادی دشوار است، اما آسیب واقعی ممکن است رخ دهد و در صورت تغییر مسیر کشتی‌های بیش‌تر احتمالا خسارت در طول زمان افزایش خواهد یافت. پیش از بحران اخیر 12 درصد تجارت جهانی و 30 درصد حمل و نقل کانتینری از مسیر دریای سرخ انجام می‌شد. دماغه امید نیک مسیر اصلی جایگزین است، اما حرکت از آن مسیر بسیار طولانی‌تر و از نظر اقتصادی گران‌تر و پر هزینه‌تر خواهد بود. حملات...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رییس جمهور سابق آمریکا به حکم دادگاه عالی کلرادو که او را برای حضور در انتخابات مقدماتی این ایالت فاقد صلاحیت اعلام کرده است، واکنش نشان داد.

وب‌گاه مشرق نیوز

حضور «مایک پمپئو» دولتمرد سابق آمریکایی در میتینگ اخیر منافقین، شکاف و نقار در صف متشتت جریان ضد انقلاب اسلامی را تشدید کرده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

عصرایران نوشت: عکسی از جک استرا و حسن روحانی در کاخ سعدآباد منتشر شد که در عین حال که برای هم احترام قائل اند، مشغول لطیفه گفتن هستند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کره‌شمالی اعلام کرد، اقدام این کشور جهت گسترش روابط با روسیه «اراده ثابت» پیونگ‌یانگ را نشان می‌دهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک رسانه آمریکایی گزارش داد، رئیس جمهور سابق ایالات متحده در نظر دارد در صورت ورود دوباره به کاخ سفید کشورش را از ائتلاف ناتو خارج کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یک رسانه آمریکایی گزارش داد که ترامپ قصد دارد در صورت حضور در کارزار انتخاباتی 2024، مشارکت ایالات متحده در ناتو را کم کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: جریان‌ها و نیروهای رادیکال به‌ویژه در رسانه‌های نزدیک به طیف تندرو جمهوریخواه آمریکا تلاش کرده‌اند با انتشار اخبار و ادعای دستیابی به شواهد و قرائن، پای ایران را به جنگ باز کنند و آن را به‌عنوان حامی پشت‌پرده حمله اخیر حماس معرفی کنند؛ ادعایی که البته، طی یک هفته گذشته بارها از سوی مقامات دولت و نهادهای اطلاعاتی آمریکا رد شده است و وجود مدارکی در این زمینه را نفی کرده‌اند.