یک‌شنبه 15 مهر 1403

جان بولتون

جان بولتون

خبرگزاری ایرنا

نیویورک - ایرنا - مشاور اخراجی امنیت ملی کاخ سفید، ادعای رئیس جمهوری آمریکا درباره تقلب انتخاباتی را بی‌اساس دانست و گفت: ترامپ با هر مدرکی، انتخابات را باخته است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مشاور ارشد جدید سرپرست پنتاگون حمایت آمریکا از اسرائیل را ناشی از پول «لابی اسرائیل» خوانده و مقام‌های کشورش از جمله مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده را متهم کرده که بدلیل حمایت‌هایش از اسرائیل «بسیار بسیار ثروتمند» شده‌اند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اعضای دولت ترامپ هرچند اذعان داشته‌اند دیگری تحریم خاصی علیه جمهوری اسلامی ایران در چنته ندارند اما باز هم تحریم‌هایی را علیه چند فرد و نهاد اعلام کرده‌اند. از دید بسیاری از ناظران، این تحریم‌ها بیشتر در جهت سنگ‌اندازی در مسیر دولت بعدی واشنگتن وضع شده است.

خبرگزاری مهر

حتما نیروهای مرزی ممکن است به اشتباه کولبری را هدف قرار دهند؛ اما هرکس که کوله‌ای و باری بر دوش داشت و لباس کردی پوشیده بود و مورد اصابت گلوله قرار گرفت، کولبر نیست!

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دونالد ترامپ رئیس جمهوری بازنده آمریکا درانتخابات 2020 در تارهای تنیده شده مشاوران تندرواش در حال دست و پا زدن است و گویا همچنان قصد ندارد خود را از چنگال تیم جنگ سالار اطرافیانش خلاص کند، اما سوالی که خیلی ها دنبال پاسخ آن هستند این است که او به چه کسانی باخت؟

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «دونالد ترامپ» پس از خروج از برجام با اعمال تحریم‌های مختلف علیه افراد، موسسه‌ها، نهادها و شرکت‌های ایرانی، برای انزوای جمهوری اسلامی ایران تکاپوی زیادی کرد اما نه تنها دست و پا زدن‌هایش برای به زانو درآوردن ملت ایران به اذعان مشاور سابقش «جان بولتون» ناکارآمد بوده، بلکه حالا خودش بعد از باخت سنگین به حریف دموکرات، باید به فکر اثاث کشی از کاخ سفید در آینده نزدیک باشد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - روزنامه شرق در مطلبی آورد: چهار سال قبل مردم آمریکا خسته از ساختار متصلب حاکمیت آمریکا در واشنگتن، به ترامپ رأی دادند؛ چراکه او را تجسم رؤیای آمریکایی می‌دیدند. مردی که شهرت و ثروت و اراده خود را با قدرت سیاسی ترکیب کرده و مدعی ایجاد تحول در واشنگتن‌دی‌سی بود. اما ترامپی که به دنبال ایجاد تحول در واشنگتن بود، نتوانست در نقش جدیدش به‌عنوان رئیس‌جمهور، خود متحول شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پیام‌های تبریک و واکنش‌ها به پیروزی جو بایدن بر دونالد ترامپ در انتخابات 2020 آمریکا، نشان می‌دهد که نتیجه انتخابات از چند منظر قابل بررسی و ارزیابی است؛ از آنها که از خوشحالی در پوست خود نگنجدند تا آنان که هرچه تلاش کردند نتوانستند خشم خود را پنهان کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - روزنامه دنیای اقتصاد در مطلبی آورد: برای بیش از هفتاد سال، روابط ایالات‌متحده و اروپا روابطی آهنین بود، روابطی که در ادبیات دیپلماتیک از آن به‌عنوان روابط «ترنس‌آتلانتیک» یا روابط دو سوی اقیانوس اطلس یاد می‌کنند که محور سیاست‌خارجی ایالات‌متحده، پس از جنگ جهانی دوم را تشکیل می‌داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - روزنامه ایران در ستون درنگ نوشت: انتخاب جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یک وجه کارزار آمریکایی برای جابه‌جایی قدرت است و وجه دیگر آن که برای ایرانی‌ها شاید بیشتر مورد توجه بوده، رفتن دونالد ترامپ، بانی سیاست فشار حداکثری از کاخ سفید است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پس از یک رقابت تنگاتنگ میان «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» با پیروزی نامزد دموکرات به پایان رسید؛ یک پیروزی با میزان آرایی که گفته می‌شود در تاریخ انتخابات ایالات متحده بی‌سابقه بوده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عبدالرضا فرجی راد استاد ژئوپلیتیک و سفیر سابق ایران در اروپا در گفت وگو با روزنامه ایران اظهار داشت: من معتقدم که این دوپارگی در جامعه امریکا تا مدت‌ها ادامه خواهد داشت و اگر آقای بایدن، رئیس‌جمهوری شود به سختی می‌تواند اوضاع را کنترل کند. ترامپ بعد از شکست در این انتخابات دوباره به صحنه برمی‌گردد.

وب‌گاه مشرق نیوز

هم حزبی‌های ترامپ ادعای وی مبنی بر تقلب و اعلام زودهنگام پیروزی در انتخابات را مصداق دیکتاتوری نامیدند. اما اصلاح طلبان در سال 88 از اقدام دیکتاورمأبانه و مستبدانه میرحسین موسوی و کروبی حمایت کردند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وضعیت مشارکت شهروندان آمریکایی در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری از دید ناظران معنادار است. دولت بعدی آمریکا، ناگزیر از اصلاح مسیر پیموده‌شده در حوزه سیاست داخلی و خارجی، توقف هنجارستیزی و بازگشت به معاهداتی است که یکجانبه و غیرمسئولانه از آن خارج شده‌است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - جان بولتون مشاور امنیت ملی پیشین دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و نامزد انتخابات 2020 روز چهارشنبه ادعای پیروزی زودهنگام و هم زمان رخ دادن تقلب گسترده او را شرم آور و خودکامگی دانست.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی پیشین دولت آمریکا اظهارات روز چهارشنبه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور را فضاحت توصیف کرد. به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، بولتون در مصاحبه‌ای گفت: «فکر می‌کنم اظهارات چند ساعت قبل رئیس جمهور ترامپ که گفت پیروز انتخابات است و چگونه قرار است آن را از وی بدزدند، یکی از غیرمسئولانه‌ترین حرف‌هایی بود که یک رئیس جمهور...