یک‌شنبه 15 مهر 1403

جان بولتون

جان بولتون

خبرگزاری ایرنا

پکن - ایرنا - وزیر خارجه کره جنوبی در نخستین موضوع گیری رسمی این کشور درباره کتاب «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، آن را نوشته ای دانست که با واقعیت فاصله زیادی دارد و گفت: بولتون نقشی غیرسازنده در حل و فصل مساله هسته ای شبه جزیره کره داشت.

خبرگزاری ایرنا

کتاب جان بولتون به نام «اتاق حوادث» یا «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» اشاره به اتاق کار «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دارد، این کتاب شامل هفده ماه خاطرات کاری او در سمت مشاور امنیت ملی آمریکاست. منتقدان ترامپ می گویند این کتاب سندی است که او کفایت ریاست جمهوری آمریکا را ندارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - حدود چهار ماه تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی مانده و «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری این کشور افزون بر رقابت با دموکرات‌ها، با چالش‌هایی جدی در درون حزب جمهوریخواه نیز مواجه است و باید دید که آیا پروژه عبور از ترامپ کلید خواهد خورد؟

وب‌گاه مشرق نیوز

کاش فیلم این نشست یک ساعته در سایت آپارات باقی بماند. کاش همه آن کسانی که ترجمه کتاب در آن اتاق اتفاق افتاد بولتون را خوانده‌اند این نشست را در یک فراغت عصرگاهی ببینند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تماس‌های تلفنی دونالد ترامپ با رهبران کشورهای بزرگ بعد از گذشت سه سال و نیم از دوره ریاست‌جمهوری وی بر آمریکا، اکنون برای مقامات امنیتی این کشور به کابوس تبدیل شده است، چون آنها اینگونه مکالمات را که ترامپ برای آنها از آمادگی لازم برخوردار نیست، زنگ خطری برای امنیت ملی واشنگتن می‌دانند.

خبرگزاری میزان

یکی از مصادیقی که پذیرایی آمریکا و اروپا از تروریست‌های منافقین را به اثبات می‌رساند، ماجرای 30 سال زندگی آزادانه «محمدرضا کلاهی» عامل حادثه تروریستی 7 تیر در کشور اروپایی هلند است.

خبرگزاری دانا

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در مقاله‌ای نوشت که کتاب مشاور سابق امنیت ملی آمریکا هشداری جدی درباره بی کفایتی رئیس جمهور کنونی آمریکاست.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» در نشست «گفت‌وگو درباره کتاب‌هایی برای خداحافظی» به طور مجازی نقد و بررسی شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در مصاحبه‌ای تأکید کرده «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا فردی خطرناک است و نباید برای بار دوم به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود. بولتون در مصاحبه با سی‌ان‌ان که پرسیده بود آیا فکر می‌کند ترامپ خطری روشن برای آمریکا محسوب می‌شود گفت: «بله، این بهترین عبارت است. به نظرم او به قدری خطرناک است که نباید بار دوم...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - برخی تحلیلگران آمریکایی اعتقاد دارند ایالات متحده در دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» کشوری پرچالش، از هم‌گسسته و ناتوان از حل مشکلات داخلی بوده‌است. از این منظر، سیاست‌های ترامپ موجب شده تا بسیاری از چهره‌های سیاسی این کشور حتی در حزب جمهوریخواه مخالف ادامه حضور وی در کاخ سفید پس از انتخابات 2020 باشند.

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری مهر

محمد مرندی گفت: نباید کتاب جان بولتون را جدی گرفت. این‌کتاب و کتاب‌هایی از این دست صرفا روایت هستند؛ روایتی جهت‌دار که با نگاه خاصی که آمریکایی‌ها به دنیا دارند نوشته و منتشر شده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

سازمان حمایت از خالی کردن جیب مصرف کنندگان، تهدید پیامکی صادرکنندگان از سوی دولت و تحویل زمینه سوخته و پر از بدهی به دولت بعد سایر موضوعات اقتصادی مهم روزنامه‌های امروز است.

خبرگزاری ایرنا

کابل - ایرنا - برخی شخصیت ها و احزاب سیاسی افغانستان اعلام کردند: جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت خود را از تأمین صلح به رهبری و مالکیت افغانستان مطرح نموده و تاکید کرده است که صلح و امنیت افغانستان، صلح و ثبات در ایران است.