یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

جای خالی روابط عمومی اورژانس در زلزله خوی / درخواست وزیر کشور روی زمین ماند!

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
جای خالی روابط عمومی اورژانس در زلزله خوی / درخواست وزیر کشور روی زمین ماند!

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، شب گذشته بود که زلزله 5.9 ریشتری شهرستان خوی در آذربایجان غربی را لرزاند، زمین‌لرزه‌ای که در سرمای هوا باعث آسیب دیدن تعداد زیادی از منازل روستایی شد و هموطنان به دلیل وقوع پس‌لرزه‌ها مجبور به ترک منازل خود شدند.

بلافاصله پس از وقوع زمین‌لرزه تعدادی از مسوولان از جمله وزیر کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، رئیس جمعیت هلال احمر، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای بررسی وضعیت زلزله‌زدگان راهی این منطقه شدند.

افزایش آمار مصدومان زلزله دیشب خوی به 816 نفر

بر اساس اعلام محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی این حادثه 816 مصدوم و 3 فوتی داشته است. 60 نفر از مصدومان زلزله در بیمارستان‌های این شهرستان بستری شده و 64 نفر نیز به مراکز درمانی شهرستان سلماس اعزام شده‌اند. زلزله دیشب خوی سبب آسیب رسیدن 20 تا 50 درصدی به واحدهای مسکونی در 70 روستا شده است.

درخواست وزیر کشور از رسانه‌ها

احمد وحیدی بامداد یکشنبه در حاشیه سفر مناطق زلزله زده خوی، اظهار کرد: دولت عزم جدی برای ارائه خدمات به زلزله زدگان و مقام سازی واحدهای مسکونی این منطقه دارد. وی با درخواست از رسانه‌ها برای ارائه توصیه‌های لازم به زلزله زدگان، افزود: رسانه‌ها باید در حفظ آرامش مردم و جلوگیری از وارد شدن استرس به آنان برای تسریع در خدمات‌رسانی تلاش کنند.

درخواست وزیر کشور از رسانه‌ها درحالی مطرح می‌شود که روابط عمومی و سخنگوی سازمان اورژانس کشور که باید نقش اصلی را در اطلاع‌رسانی جزییات این حادثه داشته باشند در سکوت خبری به سر می‌برند و رسانه‌ها اخبار مربوط به این حادثه را باید از مسوولان استانی پیگیری کنند. سکوت خبری سازمان اورژانس کشور درحالی است که در سنوات گذشته مسوولان این سازمان هر ساعت آمار جدیدی از وضعیت مصدومان این نوع حوادث را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دادند.

از آنجا که این حادثه تا کنون سه فوتی و 816 مصدوم داشته است تاکنون اسامی فوتی‌ها و مصدومان و وضعیت درمانی آن‌ها نیز از سوی سازمان اورژانس کشور اعلام نشده است که همین موضوع می‌تواند بر نگرانی خانواده‌های آسیب دیده بیفزاید.

بر خلاف درخواست صریح وزیر کشور از رسانه‌ها، بررسی سایت اطلاع رسانی وزارت بهداشت نشان می‌دهد تا کنون هیچ آماری از وضعیت تعداد مصدومان و وضعیت مصدومان و زلزله‌زدگان شهرستان خوی روی سایت قرار نگرفته است که همین موضوع باعث سردرگمی رسانه‌ها در اطلاع رسانی خواهد شد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید زلزله خوی روابط عمومی اورژانس سخنگوی اورژانس این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است