دوشنبه 16 مهر 1403

جزئیات تازه از ترور نماینده سابق زاهدان در مجلس | پیکر آیت‌الله سلیمانی به بیمارستان منتقل شد + فیلم

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
جزئیات تازه از ترور نماینده سابق زاهدان در مجلس | پیکر آیت‌الله سلیمانی به بیمارستان منتقل شد + فیلم

جزئیات تازه از ترور «آیت‌الله عباسعلی سلیمانی» نماینده سابق زاهدان در مجلس و عضو مجلس خبرگان رهبری اعلام شد.

آیت الله سلیمانی نماینده مجلس خبرگان نماینده سابق ولی فقیه در سیستان و بلوچستان امروز در بابلسر هدف سوء قصد قرار گرفت.

آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده سابق ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و کاشان امروز چهارشنبه 6 اردیبهشت 1402 در بابلسر هدف سوء قصد قرار گرفت.

یکی از شاهدان عینی می گوید: آیت الله سلیمانی در بانک ملی نشسته بود که فرد ضارب اسلحه نگهبان بانک را گرفته و به رگبار بسته است که متأسفانه آیت الله سلیمانی به شهادت رسید و سه نفر دیگر مجروح شده اند.

ضارب از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شده است.

خبر دیگر حاکی از آن است که ضارب نگهبان بانک بوده است.

روح الله سلگی معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر با تائید خبر حمله مسلحانه به آیت الله سلیمانی نماینده مجلس خبرگان رهبری در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آیت الله سلیمانی صبح امروز براثر حمله مسلحانه به شهادت رسید.

وی بدون اشاره به جزئیات این حمله افزود: با تلاش دستگاه امنیتی ضارب دستگیر شد و اخبار تکمیلی اعلام می‌شود.

زندگینامه آیت‌الله عباسعلی سلیمانی

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی فرزند علیجان متولد سال 1326 در منطقه انو شهرستان سوادکوه است که تحت نظر اساتیدی نظیر آقایان میرزا هاشم آملی و وحید خراسانی علوم دینی را آموخت و کلام، تعلم و تربیت، جامعه شناسی و علوم بلاغی مسلط است.

کتاب‌الصوم مهمترین اثر علمی آیت الله سلیمانی است که مسئولیت‌هایی نظیر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های ملی استان‌های مازندران و گلستان، امامت جمعه بابلسر، نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان و مازندران و گلستان را بر عهده داشته است.

سال 1349 در سن 23 سالگی در دروس خارج فقه و اصول آیات عظام میرزا هاشم آملی، گلپایگانی و وحید خراسانی شرکت کرده و همزمان اقتصاد در نهج‌البلاغه را از محضر آیت‌الله نوری همدانی و مباحث کلامی و اعتقادی را از محضر آیت‌الله مکارم شیرازی، مستفیض شد.

احداث المهدی با مساحت چهار هزار و دویست متر مربع، احداث حوزه علمیه امام هادی (ع) در سه طبقه با مساحت بیش از سه هزار متر مربع، احداث پژوهشکده معلمان ضمن خدمت، احداث دانشگاه غیر انتفاعی علوم و فنون مازندران مستقر در بابل در جوار دیگر اعضای هیأت مؤسس و هیأت امناء از جمله اقدامات آیت‌الله سلیمانی است.

توسعه و تجهیز حوزه علمیه امام صادق (ع) زاهدان و ترمیم و تجهیز کتابخانه آن و احداث چند باب واحد مسکونی جهت اسکان اساتید، احداث ساختمان اداری نمایندگی ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، تجهیز نسبی مصلی قدس زاهدان و غیره نیز از دیگر اقدامات امام جمعه پیشین سیستان و بلوچستان بود.

وی مسئولیت‌هایی نظیر تبلیغ معارف حقه الهیه از سال 1344 تاکنون در استان‌های مختلف کشور، امامت جمعه و عضو شورای ائمه جمعه استان مازندران از 1359 تا 1380، عضو هیأت مؤسس مرکز آموزش ضمن خدمت معلمین بابلسر از جمله مسئولیت‌های آیت الله سلیمانی است.

مسئول نهاد رهبری در مراکز آموزش عالی ملی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دانشگاه علوم پزشکی بابل و مجتمع دانشگاهی کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از سال‌های 1360 تا 1375، امام جمعه زاهدان و نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان از سال 1380، نماینده رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان از سال 1380 تا 1386 از دیگر مناصب وی است.

هم اکنون دیگران می خوانند 6 اردیبهشت 1402 - 11:58
جزئیات تازه از ترور نماینده سابق زاهدان در مجلس | پیکر آیت‌الله سلیمانی به بیمارستان منتقل شد + فیلم 2
جزئیات تازه از ترور نماینده سابق زاهدان در مجلس | پیکر آیت‌الله سلیمانی به بیمارستان منتقل شد + فیلم 3