جمعه 10 فروردین 1403

جزئیات تشکیل پرونده برای «ابوذر روحی» خواننده سرود «سلام فرمانده»

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
جزئیات تشکیل پرونده برای «ابوذر روحی» خواننده سرود «سلام فرمانده»

دادستان عمومی و انقلاب لنگرود درباره تشکیل پرونده خواننده سرود سلام فرمانده در دادسرای لنگرود توضیحاتی ارائه کرد.

سیدهاشم میرحسینی گفت: شایعات منتشر شده در رسانه‌های معاند علیه ابوذر روحی خواننده سرود سلام فرمانده را تکذیب می‌کنیم و وی هیچ پرونده‌ای در دادسرای لنگرود ندارد.

او گفت: سرود «سلام فرمانده» یک محصول فرهنگی منحصر به فردی است که از عمق جان مردمان این سرزمین به خصوص جوانان و نوجوانان نشات گرفته که اجرای این سرود در سراسر کشور و حتی در برخی کشور‌های جهان، دشمنان این ملت خاصه رسانه‌های بیگانه را به خشم آورده است.

به گفته میر حسینی به همین دلیل این رسانه‌های معاند با وارد کردن اتهام ناروا و به دور از واقعیت به ابوذر روحی خواننده انقلابی این سرود، در صدد کاهش و بی اثر نمودن این اثر فرهنگی برآمدند که این حربه دشمنان نیز بی اثر است.

دادستان عمومی و انقلاب لنگرود گفت: تعدادی از افراد دست به انتشار چنین اکاذبی زده‌اند که در این راستا، دستور شناسایی عوامل انتشار اکاذیب به مراجع مربوطه صادر شده و این افراد به زودی شناسایی و به سزای اعمالشان خواهند رسید./ باشگاه خبرنگاران

ابوذر روحی کیست؟

ابوذر روحی متولد 12 فروردین 1362 در لنگرود، مداح اهل بیت می باشد. فارغ التحصیل فوق دیپلم رشته «آی تی» (IT) فناوری اطلاعات است که از نه سالگی در دسته جات نوحه می خواند و حالا با سرود «سلام فرمانده» شناخته می شود.

ابوذر روحی در روستای زیبا و گردشگری «لیلا کوه» (لیلی کوه) از توابع شهرستان لنگرود در استان گیلان به دنیا آمده است.

در سال 1371 که 9 ساله بودم روز شهادت امام حسن (ع) اولین بار شعری از حاج آقا حسن زاده لیلا کوهی، روحانی برجسته قم گرفتم و روش کار کردم.

چند روز بعد در دسته پیاده روی عزاداری خواندم که با استقبال هم مواجه شد.

شب آن روز تو مسجد کنار بچه های هم سن و سال خودم بار دیگر خواندم که یادم هست تو شبکه تازه تاسیس «باران» پخش شد و بسیار مورد تحسین قرار گرفتم.

تا 11 سالگی فقط در دسته جات می خواندم تا اینکه از 15 سالگی وارد کانون مسجد شهدای مرحوم امینی زیر نظر آقا حسین آقاجانی و هیئت شدم.

از آن روز به بعد کلا از حال و هوای دسته خارج شدم و تو هیئت فعالیتم را ادامه دادم.

سال 1381 که 19 ساله بودم، مصادف با سالروز ولادت حضرت زینب (س) هیئت خودمان «هیئت منتظرات ظهور» را زیر نظر شورای نگهبان با جمعی از بچه ها تاسیس کردیم.

بعدا هیئت از زیر نظر شورای نگهبان خارج شد و بصورت مستقل به فعالیت اش ادامه داد.

بعد از سال ها فعالیت به پیشنهاد رفقای عالم، هیئت رو تغییر دادم و الان دیگر بعنوان هیئت منتظران کار نمی کنیم، الان قرارگاه فرهنگی هیئت منتظران هستیم.

چارتی که بستیم هیئت فقط شاخه ای از قرارگاه شده است، وقتی حرف قرارگاه می آید یعنی باید تو بحث سیاسی قوی شد و محافظه کاری را کنار گذاشت.

شهرت حاج ابوذر روحی سال 1401 در 39 سالگی با خواندن سرودی برای امام زمان (ع) و مقام معظم رهبری بنام «سلام فرمانده» شروع شد.

این آهنگ توسط گروه «ماح» (ملت امام حسین) با 313 نفر خوانده شد، پیش تر هم نماهنگ «رفیق شهیدم» از این گروه منتشر شده بود.

حمایت گسترده از این سرود باعث شد که در مدارس نیز سرود خوانده شود و بخش اعظمی از آنتن صدا و سیما هم برایش تخصیص بدهند.

این مداح و خواننده سرود «سلام فرمانده» به شدت با مداحی استودیویی مخالف است اما هدف از ساخت کلیپ هایی به مانند «سلام فرمانده» را تاثیزگذاری مثبت به سمت آموزه های دینی با استفاده از سبک موسیقی دانسته که با فطرت انسان و کودکان نیز سازگار است.

هم اکنون دیگران می خوانند
جزئیات تشکیل پرونده برای «ابوذر روحی» خواننده سرود «سلام فرمانده» 2