دوشنبه 23 مهر 1403

جمهوری اسلامی همواره مدافع مردم مظلوم فلسطین بوده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جمهوری اسلامی همواره مدافع مردم مظلوم فلسطین بوده است

کرمانشاه - ایرنا - جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه گفت: جمهوری اسلامی ایران در چهل سال اخیر در تمام مجامع بین‌المللی مدافع مردم مظلوم فلسطین بوده و نقش محوری خود را به عنوان حامی و پشتیبان فلسطین ایفا کرده است.

احمد محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرزمین فلسطین از سال 1948 توسط رژیم صهیونیستی و با حمایت امریکای جنایتکار و ایادی اش تحت اشغال درآمده و دستخوش دردناک ترین حوادث تاریخ اسلام و جهان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مسجدالاقصی بعنوان قبله اول مسلمین، پس از مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) بعنوان سومین مکان مقدس نزد مسلمانان سراسر جهان به شمار می آید، تصریح کرد: مسجدالاقصی تنها محل زندگی فلسطینیان و یا سرزمینی معمولی نیست بلکه این مسجد متعلق به همه مسلمانان جهان است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه ادامه داد: رژیم منحوس صهیونیستی طی دوره اشغالگری خود سیاست های ظالمانه بسیاری از جمله هتک حرمت به مسجدالاقصی، یهودی سازی قدس شریف، محاصره چندین ساله نوار غزه، الحاق غیرقانونی بلندی های جولان و تلاش برای الحاق بخش هایی از کرانه باختری را در پیش گرفته است.

محمدی اضافه کرد: طرح معامله قرن که از سوی رییس جمهوری امریکا و اسراییل مطرح شده زمینه ساز همبستگی و یکپارچگی مبارزات بیشتر ملت فلسطین شده و به نظر می رسد مبارزات چندین ساله ملت فلسطین وارد فصل جدیدی خواهد شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از سران کشورهای اسلامی خودباخته عربی این طرح را همراهی کرده و برخی نیز در برابر این معامله ننگین سکوت اختیار کردند، گفت: مفاد این معامله ننگین نشان می دهد این طرح یک جانبه بوده و طرف دومی وجود ندارد و مطرح ساختن آن توسط رییس جمهوری امریکا باید بعنوان بزرگترین خیانت قرن مطرح شود. معاون فرهنگی و امور اجتماعی دفتر اهل سنت استان کرمانشاه اظهارداشت: متاسفانه شکاف بزرگی توسط برنامه های مخفیانه دشمنان اسلام در کالبد جهان اسلام ایجاد شده است و تا زمانی که پراکندگی و شکاف در امت اسلامی وجود داشته باشد نمی توان به بهبود اوضاع امیدوار بود و دشمن به خود اجازه می دهد سرزمین های اسلامی را به اشغال خویش درآورد.

*س_برچسب‌ها_س*