جمعه 20 مهر 1403

جنگ امروز در فضای مجازی است / دشمنان بدنبال جوسازی و بهره برداری تبلیغاتی برعلیه جمهوری اسلامی هستند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
جنگ امروز در فضای مجازی است / دشمنان بدنبال جوسازی و بهره برداری تبلیغاتی برعلیه جمهوری اسلامی هستند

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستان‌های کرمانشاه برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستان‌های کرمانشاه برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

جنگ امروز در فضای مجازی است

به گزارش  شبکه اطلاع رسانی مرصاد، نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در کرمانشاه با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی و با حضور پر شور مردم ولایت مدار شهر کرمانشاه به امامت آیت‌الله مصطفی علماء نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در محل مسجد جامع برگزار شد. آیت الله علماء اظهار کرد: یکی از مشکلات کنونی کشور فضای مجازی است، امروزه جنگ در فضای مجازی ادامه دارد و اخبار دروغ و کذب در این فضا دست به دست می‌شود. وی با بیان اینکه اغتشاشات اخیر در همین فضای مجازی آغاز شد، افزود: برای حل این معضل باید همگی دست به دست هم دهیم و این مشکل را ریشه کن کنیم و این کار فقط برعهده دولت یا نهادی خاص نیست بلکه وظیفه همه است. امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: کسی که با خدا و قرآن ارتباط داشته باشد سراغ این موضوعات نمی رود، لذا باید مراقب بچه ها در این فضای مجازی باشیم و از آنها مراقبت کنیم تا گمراه نشوند. آیت الله علما گفت: برخی از افراد که در ناآرامی های اخیر حضور داشتند فرزندان خودمان هستند که حساب آنها جدا است. اماکسانی که لیدر هستند و به بقیه خط می‌دهند به آنها باید توجه کرد و مواظب آنها بود. وی در ادامه به مناسبت های پیش رو پرداخت و گفت: 25 آذر روز تحقیق و پژوهش است که روز مهمی است. چند سال پیش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) روی این موضوع اصرار داشتند و اسلام نیز روی این موضوع تاکید زیادی دارد. وی تصریح کرد: روایات زیادی راجع به دوراندیشی، مدارا کردن و تامل کردن در اسلام وجود دارد. کوچک ترین کاری که می‌توانیم در این زمینه انجام دهیم این است که تعقل کنیم. آیت الله علما با اشاره به 26 آذر روز حمل نقل افزود: کسانی که در این زمینه کار می کنند و در جاده‌ها حضور دارند به گردن ما حق دارند و باید از آنها قدردانی داشته باشیم. وی به 27 آذر سالروز شهادت شهید مفتح هم اشاره کرد و گفت: ایشان یکی از مدرسین معروف در شهر قم بود. یک شخصیت با تفکر نواندیش مبارز که مورد عنایت مردم بود. این متفکر جلیل القدر خیلی به وحدت دانشگاه و حوزه علمیه اصرار داشتند.

 جنگ امروز در فضای مجازی است / دشمنان بدنبال جوسازی و بهره برداری تبلیغاتی برعلیه جمهوری اسلامی هستند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، حجت‌الاسلام روح الله زمانی موسوی امام جمعه شهر شهیدان مرصاد در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهرستان، اظهار کرد: ظهور انقلاب اسلامی در حالیکه همه چیز بر وفق مراد استکبار جهانی بود، چرت غربی‌ها را (به تعبیر مقام معظم رهبری) پاره کرد و تحریم، ترور، جوسازی، حق کشی و بسیاری از عناوین دیگر خلاصه ای از هجمه هایی است که غرب در قبال جمهوری اسلامی به کار بستند. وی افزود: دشمنان که گمان نمی کردند ملت ایران با روی کار آوردن انقلاب اسلامی رویا های آنها را نابود کنند، هنوز به فکر این هستند که با ضربه ای انقلاب را ساقط کنند و به روزهای خوش خودشان برگردند، لذا دشمنان از هر فرصتی استفاده می کنند تا به انقلاب و ملت ایران ضربه بزنند و اخیرا هم با توطئه ایران را از عضویت کمیسیون مقام زن کنار بزنند گرچه این کمیسیون مقام حقوقی خاصی ندارد اما نشان می دهد که دشمنان تیرشان به سنگ خورده که با چنین اقداماتی برای جوسازی و بهره برداری تبلیغاتی برعلیه جمهوری اسلامی هستند. امام جمعه اسلام آبادغرب با بیان اینکه؛ حق و باطل هیچ وقت باهم کنار نخواهند آمد، تصریح کرد: ما با آمریکا کنار نخواهیم آمد مگر زمانی که آنها به حکومت اسلامی جزیه بدهند. حجت الاسلام زمانی موسوی گفت: نمونه دیگری از این تلاش های مذبوحانه، اعتصابات تحمیلی و اجباری است که دشمنان تلاش می کنند که همچون اول انقلاب کسبه انقلابی را تحت فشار و تهدید قرار دهند تا مجبور به تعطیلی مغازه ها شوند. وی گفت: دشمنان انقلاب از فتنه 88 به بعد تا شهریور 1401 بطور جدی بدنبال براندازی نظام اسلامی هستند اما این براندازی مدنظر دشمنان به باراندازی تبدیل شد و با حضور مردم در صحنه تیر دشمنان بازهم به سنگ خورد. خطیب جمعه اسلام آبادغرب عنوان کرد: جنبش فواحش با هشتک زدن، شلوارک پوشیدن و ناخن کاشتن از آن سر دنیا نمی توانند انقلاب را به چالش بکشند؛ اگر حق با شماست همانند آرمان علی وردی ها باید در کف میدان حاضر شوید و با خون خود از ارزش ها دفاع کنید. حجت‌الاسلام زمانی موسوی خاطرنشان کرد: با اقدامات فسادگونه و با پشتیبانی استکبار نمی‌شود انقلاب کرد؛ انقلاب را باید از امثال امام خمینی (ره)، امام خامنه ای و شهدای عزیزمان یاد گرفت که در شرایط سخت شکنجه ها و تبعیدها را بجان خریدند و به سادگی از آرمان های خود کوتاه نمی آیند. وی اظهار کرد: گاهی سخنانی از سران اصلاح طلبان شنیده می شود که با سخنان سران کفر در آمریکا، اسرائیل و کشورهای غربی تطابق دارد، لذا باید از ایشان سؤال شود که آیا اصلاحاتی که شما می خواستید انجام دهید همین بود که هم صدا با دشمنان باشید؟! چه ارتباطی بین سران اصلاح طلب و رسانه های مزدور و خائن هست که سخنان آنها تیتر یک این رسانه های ضدانقلاب قرار می گیرد؟! امام جمعه شهر شهیدان مرصاد تصریح کرد: حضور با بصیرت و هوشیاری مردم نقشه های دشمنان را نقش برآب کرد، در همه بزنگاه های انقلاب مردم حضور خود را به ثبت رسانده اند و حتی در مشکلات اقتصادی مردم حمایت کرده اند، لذا ما از دولت انقلابی توقع داریم از معیشت، اشتغال و سرمایه گذاری مردم حمایت کند. وی شهادت امام جمعه اهل سنت شهید عبدالواحد ریگی را به ملت ایران تسلیت گفت و عنوان کرد دشمنان بخاطر پشتیبانی از ولایت و انقلاب این شهید والامقام را به شهادت رساندند.

رسانه ها و فضای مجازی ابزار دشمن برای شایعه پراکنی در جامعه است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، حجت الاسلام هوشنگ کریمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل ذهاب اظهار کرد: رسانه ها و فضای مجازی هم دارای فرصت و هم تهدیداتی است که می توان از آن به درستی و در راستای روشنگری و بصیرت افزایی جامعه استفاده کرد. وی افزود: دشمنان نظام و انقلاب امروز به صورت گسترده از رسانه ها و فضای مجازی برای مقابله با نظام و انقلاب اسلامی استفاده می کنند و این رسانه ها به ابزاری برای شایعه پراکنی و تولید دروغ و شبهه افکنی در کشورمان تبدیل کرده اند. امام جمعه موقت شهرستان سرپل ذهاب تصریح کرد: اهداف دشمن از شایعه پراکنی ضربه زدن به اعتقادات مردم، ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه، ایجاد بدبینی و انزجار نسبت به جریان حق، ایجاد اختلاف و شورش میان اقوام، احزاب و نهادهای مدنی، ایجاد جنگ روانی میان مردم و هرج و مرج در جامعه است. حجت الاسلام کریمی با اشاره به دستور قرآن کریم برای مقابله و خنثی ساختن حربه دشمن گفت: قرآن کریم می فرماید: واعتصمو بحبل الله جمیعا...، پرداختن به اختلافات باعث سواستفاده دشمن از وضعیت شده و هردو طرف را مسلح کرده و به کشتن همدیگر وا می دارد. و ی ادامه داد: آگاهی بخشی به جامعه و بصیرت افزایی مردم و روشنگری توطئه و نقشه های شوم دشمن، عدم توجه به شایعات و مراجعه به منابع موثق و معتبر برای دریافت اخبار و پرهیز از نقل و بازنشر شایعات و اخباری که یقین به صحت آن نداریم، مراقبت و نظارت بر شبکه های اجتماعی و تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) از راههای مقابله با شایعه پراکنی دشمن است. وی در ادامه به 25 آذر روز پژوهش اشاره کرد و گفت: پژوهش محور درس و التزام به آن در فرایند تدریس نبض یاددهی و یادگیری است و در توسعه تفکر انتقادی، علمی، خلاقانه و فراگیر راهگشا است. انتهای پیام /