پنج‌شنبه 12 مهر 1403

جویندگان گیاهان دارویی، موجب آتش‌سوزی در منطقه کهنکویه فسا شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جویندگان گیاهان دارویی، موجب آتش‌سوزی در منطقه کهنکویه فسا شدند

شیراز - ایرنا - بخشدار مرکزی شهرستان فسا از توابع استان فارس اعلام کرد: جویندگان گیاهان دارویی موجب آتش‌سوزی در ارتفاعات جنگلی کوه تودج روستای کهنکویه این شهرستان شدند.

روح الله مرادی پنجشنبه در این زمینه به ایرنا گفت: در این آتش سوزی بیش از 8 هکتار از عرصه های منابع طبیعی در اثر غفلت گردشگران و افرادی که دنبال گیاهان دارویی بودند در آتش سوخت.

بخشدار بخش مرکزی فسا بیان کرد: در این آتش‌سوزی تعداد زیادی از درختان جنگلی شامل بنه، بادام کوهی، بلوط و ارژان و همچنین پوشش کف این منطقه شامل گون، گیاهان دارویی در آتش سوخت.

مرادی افزود: آتش‌سوزی ارتفاعات جنگلی کوه تودج شهرستان فسا واقع در تنگ سیمی روستای کهنکویه پس از 8 ساعت تلاش مهار شدکه میزان خسارت وارده در اثر این آتش‌سوزی را اداره منابع طبیعی در دست بررسی دارد. وی ادامه داد: سخت گذر بودن مسیر آتش سوزی نتوانست مانع حضور نیروهای مردمی در مهار این آتش شود و این آتش سوزی که از ساعت 14 بعدازظهر چهارشنبه 14 خردادماه رخ داد بود پس از 8 ساعت با تلاش 30 نفر از نیروهای مردمی، عشایر، هلال احمر و منابع طبیعی شهرستان فسا در ساعت 22 شب مهار شد. در شهرستان فسا 326 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی وجود دارد که از این میزان 264 هزار هکتار مرتع و 62 هزار هکتار آن جنگل طبیعی و اراضی جنگلی است.

شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*