یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

جکی چان در 69 سالگی بدلکاری را ادامه می‌دهد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
جکی چان در 69 سالگی بدلکاری را ادامه می‌دهد

جکی چان پس از درخشش در جدیدترین اثر اکشن خود، اعلام کرده است که هنوز به بدلکاری ادامه می‌دهد و سخت است که یک جکی چان دیگر پیدا کرد.

به نقل از گلوبال تایمز، جکی چان از سال 1976 و شاید پیش‌تر از آن وارد عرصه بدلکاری شده است و همه را با مهارت‌هایش در هنر رزمی کونگ‌فو در بیش از 150 فیلم حیرت‌زده کرده است و به نظر می‌رسد هنوز هم تصمیمی برای کنار گذاشتن بدلکاری یا حتی بازی در فیلم‌های اکشن ندارد؛ مسئله‌ای که در فیلم اخیر وی هم به چشم می‌خورد.

فیلم اخیر جکی چان به نام «سوار شو» (Ride On) در ژانر اکشن تولید شده است و در روز تولد 69 سالگی این ستاره هنگ کنگی در سینما‌های چین و برخی نقاط جهان روی پرده نقره‌ای سینما‌ها رفت، اما با وجود سن بالای او هیچ‌گونه کندی و یا ضعف در حرکات رزمی جکی چان دیده نمی‌شود.

چان در یکی از مصاحبه‌های اخیر خود در پشت صحنه، درباره وضعیت غم‌انگیز ستارگان اکشن در فیلم‌ها صحبت کرد. اظهارات او در رسانه‌های اجتماعی چین منتشر شد و بحث داغی را به راه انداخت.

در این مصاحبه، چان با گریه گفت که یافتن «جکی چان دوم» بسیار دشوار است و او آرزو می‌کند که صنعت فیلم بار دیگر به ستاره‌های اکشن واقعی نسبت به بازیگران خوش‌قیافه اهمیت دهد.

چان تأثیر عمیقی بر صنعت فیلم در داخل و خارج از چین و هنگ کنگ گذاشته است.

او اولین بازیگر هنگ کنگی است که به‌خاطر دستاورد‌های خارق‌العاده‌اش در سینما، جایزه اسکار افتخاری دریافت می‌کند.

جذابیت، ورزشکاری و کاریزمای بی‌حد چان بیش از چهار دهه است که مخاطبان را به خود جذب کرده است. با این حال، چان علی‌رغم موفقیت بی‌شمارش، ابراز تمایل کرده است که جایگزینی برای خود بیابد.

با این حال، صنعت به سمت جلوه‌های دیجیتال و تقاضای کمتر برای بدلکاری‌های خطرناک سوق یافته است و ظهور نسل جدید ستاره‌های اکشن را دشوار می‌کند. در همین حال، بازتولید موفقیت عظیم او دشوار خواهد بود، زیرا همه افراد منحصر به فرد هستند.

موفقیت بزرگ چان را می‌توان به شالوده هنر‌های رزمی مستحکم و همچنین تعهد خستگی‌ناپذیر او به هنرش نسبت داد. او در زمینه‌های مختلف تولید فیلم از نویسندگی و کارگردانی گرفته تا بازیگری و رقص استاد است. صحنه‌های اکشن او به دلیل استفاده نکردن از بدلکاری و فداکاری حرفه‌ای و اقدامات ماجراجویانه بی‌باک او مشهور است.

این ستاره بزرگ در کنفرانس مطبوعاتی فیلم «سوار شو» مطرح کرد که هنوز دارد به وظایف خود به‌عنوان یک بدلکار ادامه می‌دهد و به دلیل این که بسیاری فکر می‌کنند او به‌خاطر سن بالایش می‌تواند چنین کاری را انجام دهد، می‌خواهد ثابت کند که او همچنان توانایی انجام دادن کار‌هایی را که می‌خواهد، دارد.

جکی چان همچنین تأکید کرد که در گذشته برای امرار معاش وارد این عرصه شده و بعد هم برای سینما این کار را انجام داده است و حالا هم برای دل خودش سینما و بدلکاری را ادامه می‌دهد و همچنین گفت: «تا وقتی بتوانم حرکت و مبارزه کنم، هر سال یک فیلم برای همه طرفدارانم اکران می‌کنم.»

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر