جمعه 7 اردیبهشت 1403

حاجی میرزایی: معلمان در ارتباط دائم با دانش‌آموزان باشند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حاجی میرزایی: معلمان در ارتباط دائم با دانش‌آموزان باشند

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش، مشارکت خانواده‌ها در فرایند آموزش مکمل دانش آموزان را موثر دانست و گفت: مدیران و معلمان در تعطیلات در ارتباط دائم با دانش آموزان باشند تا فرصت‌های یادگیری لازم در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

به گزارش روز سه شنبه وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی با حضور در شبکه آموزش سیما با قدردانی از همکاری سازمان صداوسیما با آموزش و پرورش، اظهار داشت: مهم‌ترین ماموریت آموزش و پرورش این است که اطمینان پیدا کند آموزش تعطیل نمی‌شود و ما باید از باز بودن مدارس به خاطر اجتماعات و خطراتی که سلامتی آنان را تهدید می‌کند، جلوگیری کنیم.

وی افزود: خوشبختانه حرکت گسترده‌ای در سطح کشور شروع شده و صداوسیما و شبکه آموزش به کمک نهاد تعلیم و تربیت آمده است تا برای جبران این کاستی کمک می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در کنار همه تلخی‌هایی که این روزها هست این اتفاقی خوب و امیدبخش است؛ فضای خوبی در خانواده‌ها ایجاد شده و به والدین اطمینان داده شده است چرا که آنها نگران آموزش فرزندان هستند تا در جریان آموزش وقفه ایجاد نشود.

حاجی میرزایی تاکید کرد: از خانواده‌ها می‌خواهم که حتما این کار را مدیریت کنند چراکه این اقدام بدون مدیریت و همراهی آنان به آن خوبی که انتظار داریم، پیش نخواهد رفت.

وی با بیان اینکه معلمان و مدیران مدارس به طور جدی در صحنه باشند، گفت: یکی از وظایفی که در سند تحول بنیادین برای آموزش و پرورش پیش بینی شده، این است که نسبت به مسائل روز و نیازهای جامعه واکنش نشان دهد و یکی از واکنش‌ها این است که آموزش بهداشت و سلامت را در سطح معلمان و دانش آموزان گسترش بدهیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در جلسه هیات دولت گزارشی به رئیس جمهور و اعضای دولت دادم که همه از صداوسیما قدردانی کردند چراکه این سازمان به سرعت واکنش نشان داد و به کمک آموزش و پرورش آمد و در همین چند روز فرصت‌های آموزشی را افزایش داد.

وی ادامه داد: در حاشیه جلسه هیات دولت با رئیس سازمان صدا سیما گفت‌وگو کردم تا هرچقدر امکان دارد این ظرفیت آموزشی را افزایش دهند.

حاجی میرزایی اذعان کرد: حدود 250 درس با هزار کتاب درسی داریم که نیاز است این فرصت‌ها را تا جایی‌که می‌شود در شبکه آموزش توسعه و افزایش بدهیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا تعطیلی مدارس در هفته آینده ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: بر اساس اختیارات ستاد ملی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا، اعلام تعطیلی مدارس دراستان‌ها به این ستاد داده شده است که در آن اخبار و وضعیت استان‌ها رصد می‌شود و متناسب با پیش بینی شرایط، تعطیلی اعلام خواهد شد.

وی اظهار داشت: روز جمعه برای هفته آینده تصمیم‌گیری خواهد شد تا تعطیلی مدارس در استان‌ها متناسب با اطلاعات وزارت بهداشت اعلام شود.

حاجی میرزایی اضافه کرد: این حادثه تمام خواهدشد و آنچه باقی می‌ماند برگی زرین و درخشان از اهتمام و مسئولیت پذیری جمعی ما برای ارائه راه حل‌های بدیع و خلاقانه است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: امیدوارم این اقدام به یک خاطره به یادماندنی در ذهن دانش آموزان تبدیل شود که در این دوران آموزش تعطیل نشد و مجموعه آموزش‌وپرورش و صداوسیما خدمات خوبی را به آنان ارائه داد.

حاجی میرزایی تصریح کرد: آنچه تاکنون انجام گرفته رضایت بخش بوده است و دائما بازخورد گرفته می‌شود و متناسب با بازخورد دانش آموزان واکنش نشان می‌دهیم.

وی اضافه کرد: به تدریج آمادگی ما و همکاران برای ارائه مدرن‌تر درس‌ها و استفاده از وسایل کمک آموزشی بهتر، فراهم خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*