پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

حتی در مناطق قرمز و زرد هم آموزش حضوری داریم / دلیل اشکالات شبکه شاد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
حتی در مناطق قرمز و زرد هم آموزش حضوری داریم / دلیل اشکالات شبکه شاد

معاون آموزش و پرورش بوشهر گفت: مبنای ما آموزش حضوری است و حتی در مناطق با وضعیت قرمز و زرد هم آموزش حضوری داریم.

حسین درتاج روز جاری در نشست با رسانه‌ها با گرامیداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد: سال تحصیلی جاری از 15 شهریورماه آغاز شد و چالش ها و انتقادات زیادی نیز قبل، حین و بعد از بازگشایی وجود داشت. اما بر این اساس که سرنوشت کرونایی نامشخص است آموزش‌وپرورش با تدوین برنامه و در نظر گرفتن همه جوانب این تصمیم را اتخاذ کرد.

وی افزود: چه بسا در آینده شرایط کرونا بدتر نیز شود، به همین خاطر آموزش‌وپرورش سناریوهای خود را تدوین کرده و همکاران ما در وزارتخانه نیز با تدوین برنامه بر اساس وضعیت‌های سه‌گانه زرد، سفید و قرمز شرایط بازگشایی مدارس را مهیا کردند و پس از ابلاغ پروتکل‌های وزارت بهداشت نیز اصل بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی قرار گرفت که اگر در مدرسه‌ای امکان اجرای پروتکل‌ها وجود داشت آن مدرسه بازگشایی می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر اینکه اجرای پروتکل‌های بهداشتی خط قرمز آموزش‌وپرورش است، خاطرنشان کرد: البته مبنای ما آموزش حضوری بوده و اصرار ما همراهی دانش‌آموزان و اولیا برای آموزش حضوری است اما در صورت صلاحدید والدین امکان برگزاری آموزش مجازی و یا ترکیبی وجود دارد.

این مسئول با اشاره به چالش‌های آموزش‌وپرورش اظهار کرد: حتی اگر تنها یک دانش‌آموز به مدرسه مراجعه کند وظیفه ما برگزاری کلاس است اما اگر پس از چند هفته هیچ استقبالی از آموزش حضوری وجود نداشت آنگاه وظیفه ما ساماندهی و اجرای کلاس‌ها در بستر شبکه شاد است.

درتاج تاکید کرد: حتی در مناطق با وضعیت قرمز و زرد نیز آموزش حضوری داریم، در حال حاضر نسخه واحدی نداریم اما بر اساس شرایط مدرسه و با انعطاف و مشارکت حداکثری خانواده‌ها فرآیند آموزش دانش‌آموزان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص تامین تجهیزات آموزشی رایزنی‌هایی انجام شده است. در این زمینه نقش سایر دستگاه‌ها و نهادها بسیار پررنگ است. یکی از شرکای راهبردی ما خانواده‌ها هستند که تا امروز همکاری خوبی داشته‌اند و امیدواریم این همراهی ادامه داشته باشد خصوصا در سال کرونایی پیش رو که اگر همراهی نشود قطعا نمی توانیم در این مسیر موفق باشیم.

معاون آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: برای سال تحصیلی جاری 1400-1399 تا روز گذشته در مقطع پیش‌دبستان 1953 نفر شامل 949 دختر و 1004 پسر؛ در مقطع ابتدایی 18578 نفر شامل 7959 دختر و 10619 پسر و در دوره دوم ابتدایی 283 پسر ثبت نام کرده اند.

حسین درتاج ادامه داد: در دوره اول متوسطه 7782 دانش‌آموز شامل 2834 دختر و 4948 پسر و در دوره دوم متوسطه 4180 دانش‌آموز شامل 1628 دختر و 2552 پسر نام‌نویسی کرده اند.

وی یادآور شد: در مجموع کل دانش‌آموزان ثبت نام شده در استان بوشهر در پنج دوره 32776 نفر می باشد که این عدد در مقایسه با سال تحصیلی گذشته 14578 نفر کمتر است.

این مسئول با تاکید بر برنامه‌محوری عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت تحلیل و شناسایی آسیب‌ها و کمبودها به دنیال شناخت ضعف‌ها و آسیب‌های حوزه متوسطه هستیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر در پاسخ به اینکه مردم از شبکه شاد گلایه‌های بسیاری دارند، توضیح داد: به دلیل اینکه ثبت نام ها هنوز تکمیل نشده ممکن است مشکلاتی در این شبکه وجود داشته باشد و ما نیز مانند خانواده ها امیدوار هستیم بر اساس وعده ای که داده شده این شبکه در آینده ای نزدیک با تمام ظرفیت ها کار کند. در واقع برخی از اشکالات پیش آمده به دلیل مغایرت با سامانه سناد است، چون تا ثبت نام، احراز هویت و کلاس بندی ها کامل نشود نمی توان انتظار داشت شبکه شاد بدون مشکل کار کند.

درتاج با اشاره به اعلام نتایج کنکور سراسری و انتخاب رشته عنوان کرد: در استان بوشهر 20 پایگاه انتخاب رشته در 18 شهرستان و منطقه که در بوشهر و دشتستان 2 پایگاه و در بقیه مناطق هر کدام یک پایگاه وجود دارد. بخشی از داوطلبان قطعا به این پایگاه‌ها مراجعه نمی‌کنند اما در این پایگاه‌ها نرخ پایین‌تری دریافت می‌شود و از امروز تا 5 مهرماه دانش‌آموزان می‌توانند مراجعه کرده و کار انتخاب رشته را انجام دهند. هزینه انتخاب رشته در این پایگاه‌ها بین 80 تا 100 هزار تومان است، در حالی که در موسسات مشاوره این مبلغ از 200 تا 500 هزارتومان متغیر است.

وی تصریح کرد: در استان بوشهر 18416 نفر در کنکور شرکت کردند که 63.55 درصد معادل 11703 نفر خانم و 6713 یعنی 36045 آقا بوده اند. از این تعداد 12 درصد گروه ریاضی، 40.6 گروه علوم تجربی، 25.2 درصد گروه انسانی، 9.1 درصد گروه هنر و 13.1 درصد گروه زبان خارجی بوده‌اند.

انتهای پیام

حتی در مناطق قرمز و زرد هم آموزش حضوری داریم / دلیل اشکالات شبکه شاد 2