چهارشنبه 18 مهر 1403

حسین‌پور: برای افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند جرائم سختگیرانه‌ای دیده شود

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
حسین‌پور: برای افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند جرائم سختگیرانه‌ای دیده شود

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید برای کنترل بیماری کرونا مراجعات مردم به ادارات و رفت و آمدهای غیرضرور به حداقل برسد و با افرادی که پروتکل‌ها را جدی نمی‌گیرند برخورد سختگیرانه‌ای شود.

کمال حسین‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در جلسه ستاد مقابله با کرونا به منظور اتخاذ تدابیری برای کنترل این بیماری بیان کرد: باید تدابیر سختگیرانه‌تری برای کنترل این بیماری اندیشیده شده و جرائم سخنگیرانه‌ای برای افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند در نظر گرفته شود. بنده نماینده مردم سردشت هستم و از آنجا که حدود 4000 جانباز شیمیایی در سردشت زندگی می‌کنند وضعیت از لحاظ شیوع بیماری بسیار وخیم است. در بیمارستان‌های سردشت آمار بالای بستری وجود دارد و بخشی از کادر درمان نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند. در سایر شهرهای کشور نیز آمارها نشان می‌دهد که وضعیت چندان مساعد نیست.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر مراجعات به ادارات باید به حداقل رسیده و آن بخشی از امور که امکان دورکاری وجود دارد باید از این ظرفیت استفاده کند. اکنون این شرایط در کشور خاص بوده و ما نیازمند تدابیر ویژه‌ای هستیم تا بیش از این شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما روزانه شاهد فوت حدود 400 نفر می‌باشیم و این آمار بسیار نگران‌کننده است. باید با افرادی که پروتکل‌ها را جدی تلقی نمی‌کنند برخورد شده و جرائم سنگینی برای این افراد در نظر گرفته شود.

حسین‌پور در پایان با اشاره به ضرورت ورود دولت و خیرین برای حمایت از اقشار آسیب پذیر بیان کرد: شیوع این بیماری علاوه بر سلامت افراد جامعه معیشت بخشی از جامعه را نیز تحت تاثیر قرار داده است. ما در برخی از شهرها شاهد تعطیلی کسب و کارها هستیم و لذا لازم است تدابیری برای حمایت از اقشار آسیب دیده در نظر گرفته شده و خیرین نیز در قالب تامین بسته‌های حمایتی به هموطنان خود یاری رساند.

انتهای پیام