چهارشنبه 4 مهر 1403

حفظ امنیت ملی کشور با مشارکت مردم در انتخابات / تفکر اقتصادی لیبرالی نمی‌تواند به مردم و اقتصاد کشور کمک کند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
حفظ امنیت ملی کشور با مشارکت مردم در انتخابات / تفکر اقتصادی لیبرالی نمی‌تواند به مردم و اقتصاد کشور کمک کند

فرهنگیان به عنوان پیشتازان و طلایه‌داران مشارکت‌های اجتماعی، مدنی و سیاسی در برهه‌های مختلف، تاکید کردند که این بار هم با حضور در انتخابات 1400، نقش و اثرگذاری خود را به نمایش خواهند گذاشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، تنها یک روز دیگر تا برگزاری انتخابات 28 خردادماه 1400 باقی مانده است. خوشبختانه همانطور که اقشار مختلف مردم حضور فعالی در تبلیغات و گرم کردن تنور انتخابات داشته اند، در برگزاری انتخابات هم ثابت قدم بوده و به وظیفه ملی و شرعی خود عمل خواهند کرد.

یکی از مهم ترین اقشار جامعه برای بسترسازی تبلیغات و برگزاری انتخابات ها، قشر معلمان و فرهنگیان هستند که در روشن کردن و آگاه سازی افکار عمومی هم نقش ویژه ای دارند. این قشر که تمام مدیران امروز، دیروز و فردا هم پرورش یافتگان مکتب آنها در نظام تعلیم و تربیت هستند، در تبیین مسائل و جهت گیری افراد جامعه، نقش آفرین و الگو هستند.

در گفتگویی که با تعدادی از فرهنگیان بیرجندی انجام شد، همه آنها به عنوان پیشتازان و طلایه‌داران مشارکت‌های اجتماعی، مدنی و سیاسی در برهه‌های مختلف، تاکید کردند که این بار هم با حضور در انتخابات 1400، نقش و اثرگذاری خود را به نمایش خواهند گذاشت و از سایر مردم هم دعوت کردند تا به این وظیفه خود عمل کنند و باری دیگر حماسه ای در تقویم جمهوری اسلامی ایران را رقم بزنند.

مشارکت بالا عامل اقتدار نظام و رئیس جمهور

رضایی یکی از فرهنگیان بیرجندی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: لزم مشارکت در انتخابات از دو بعد وظیفه شرعی و همچنین حق انتخاب و دخالت در تعیین سرنوشت آینده قابل اهمیت است. در واقع انسان تنها موجودی است که حق انتخاب و اراده دارد، و از همین حیث می تواند با شرکت در انتخابات، در سرنوشت خود سهیم و آن را مشخص کند.

وی افزود: با افزایش مشارکت مردم در انتخابات، قطعا رئیس جمهور هم از پشتوانه مردمی بیشتری برخوردار خواهد بود و بر همین اساس در تمام امور داخلی و همچنین مناسبات جهانی، برای احقاق حق مردم، اقتدار و انگیزه بیشتری خواهد داشت و بهتر به احقاق حق مردم خواهد پرداخت.

حفظ امنیت ملی کشور با مشارکت مردم در انتخابات

این فرهنگی بیان کرد: دشمنان نظام و انقلاب سالها تاکید کردند که این انقلاب 40 سالگی خودش را نخواهد دید، اما اکنون که انقلاب اسلامی چله اول خود را با افتخار پشت سر گذاشته است، دلبستگی مردم نسبت به نظام بیشتر شده است.

رضایی ادامه داد: کشور ما در منطقه ای قرار دارد که بسیاری از کشورهای اطراف آن دچار مشکلات امنیتی وتنش های فراوان هستند، اما امنیت خوبی در کشور ما حاکم است که یکی از دلایل این امنیت، حضور مردم در صحنه ها و بزنگاه ها است. با توجه به اینکه انتخابات یک عرصه سیاسی مهم کشور است و حضور مردم نشان دهنده اقتدار نظام است، قطعا با حضور پرشور مردم، دشمنان جرأت تحرکی نخواهند داشت و با این حضور امنیت ملی هم حفظ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کسی که اعتماد مردم را جلب و در جایگاه ریاست جمهوری قرار می گیرد، باید برای حل مشکلات مردم اقدام کند، گفت: وجود مشکلات فراوان در برهه کنونی، نشانه این است که کسانی که مسئویت داشته اند در کاهش مشکلات و کنترل شرایط موفق نبوده اند. به همین دلیل مردم باید در انتخابات پیش رو فردی را انتخاب کنند که درد و رنج مردم را درک و آن را درد خود بداند، قطعا این افراد برای کاهش مشکلات موثرترند.

لزوم حضور در انتخابات برای صیانت از خون شهدا

این فرهنگی افزود: با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب در انتخاب اصلح، مردم باید به کسی رأی دهند که دین دارتر، آگاه تر به مسائل روز و مردمی تر باشد و به شعائر دینی و مسائل اصلی کشور اهمیت دهد و به دنبال احقاق حق مردم باشد.

رضایی با اشاره به اینکه قطعا بدخواهان نظام به دنبال فاصله انداختن بین نظام و مردم هستند، گفت: این انقلاب حاصل خون شهدای زیادی است که با تمام هستی خود از انقلاب دفاع کردند. اکنون هم یکی از مهم ترین دلایلی که سبب می شود ما در صحنه باشیم، صیانت از خون شهدا است که این حضور؛ حداقل کاری است که ما می توانیم انجام دهیم.

علیرضا کمیلی یکی از فرهنگیان دیگر نیز در گفتگو با خبرنگار خاورستان، با اشاره به این آیه قرآن که " ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بأنفسهم"، خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملتی) را تغییر نمی‌دهد، مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند، اظهارکرد: انتخابات سرنوشت یک ملت و یک کشور را تغییر می دهد و وظیفه شرعی هر یک از مردمی است که در کشوری که متعلق به امام زمان (عج) و دارای جایگاه ولایت فقیه، در انتخابات شرکت و به فرد اصلح رأی دهند.

وی افزود: در این خصوص بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، مردم باید به کاندیدایی رأی دهند که شجاع، مدافع محرومین و مستضعفین، توانمند، جهادگر، فعال و قوی باشد.

این فرهنگی گفت: با توجه به تبلیغات دشمن از طریق بشقاب های مسموم و زنگ زده و تبلیغ شعار رأی بی رأی، مردم باید با بگارگیری عقل و خرد خود بدانند که این افراد دوست ما نیستند، و نباید فریب این شبکه ها را که همیشه در مسیر اهداف کشور مثل سد عمل کرده اند، بخورند و با حضور پرشور در انتخابات، نقشه های دشمنان را نقش برآب کنند.

کمیلی با اشاره به اظهارات آقای همتی در مناظرات تلوزیونی مبنی بر اینکه گرانی وجود ندارد یا پیشنهاد بنزین 5 هزار تومانی، اظهارکرد: کسی می تواند در سکوی ریاست جمهوری قرار بگیرد، جامعه را به پیش ببرد و مشکلات مردم را رفع کند که خودش هم از قشر محروم جامعه باشد، کسی که در رفاه بزرگ شده است، قطعا درد مردم را درک نمی کند.

وی تصریح کرد: به نظر بنده آقای همتی در متن جامعه نیست و از دغدغه های مردم اطلاعی ندارد و یا اگر اطلاعی هم دارد می خواهد فرافکنی کند. اما مردم خودشان هوشیار هستند و طی این هشت سال وضعیت را درک کرده اند و اکنون هم به این نتیجه رسیده اند که چه انتخابی داشته باشند.

این فرهنگی ادامه داد: بنده به شخص آیت الله رئیسی رأی می دهم و ایشان را لایق این پست می دانم. دلیل آن هم این است که ایشان فردی متواضع و مردمی، شجاع و مجرب، قاطع و مقتدر، ساده‌زیست و وارسته، خادم خستگی‌ناپذیر، دشمن‌شناس، آگاه از مشکلات مردم، همدرد با محرومین و مستضعفین، متحول‌کننده ساختار پوسیده و پرفساد، دادستان و حق‌بستان، مدیری خلاق و نوآور، حامی سرمایه‌گذاری‌های مردمی، تحول‌گرا در رویکردهای مدیریت اجرایی، متعهد در مسئولیت، مسلط بر روزنه‌های فساد، مرد میدان و بحران‌ها، عمل‌گرا در دستگاه قضا و... است و به همین دلیل لباس ریاست جمهوری، زیبنده چنین شخصیتی است.

کمیلی افزود: رأی من به منش، شخصیت، عملکرد و توانمندی آیت الله رئیسی است، همانطور که ایشان طی دو سال مدیریت در قوه قضائیه، در تمام مسائل مثل سیل، زلزله و حتی امور صنعت و تولید هم ورود و مشکلات مردم را مرتفع کردند.

کسی که در انتخابات شرکت نکند به خودش ظلم کرده است

علی اکبر مجدیان یکی از فرهنگیان بازنشسته نیز در گفتگو با خبرنگار خاورستان، در خصوص اهمیت مشارکت در انتخابات و حمایت از نظام و رهبری، اظهارکرد: همانطور که سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی سه بار قسم جلاله خورد که یکی از شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی و دلی با حکیم فرزانه و مقام معظم رهبری است، و مقام معظم رهبری هم شرکت در انتخابات را یک واجب می دانند، بنده در انتخابات شرکت می کنم و از همه مردم هم می خواهم که به این وظیفه شرعی خود عمل و در انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: همچنین شرکت در انتخابات، یک وظیفه ملی است و اگر ما به کشور و سرنوشت مردم و آیندگان خود معتقد هستیم، باید در این انتخابات شرکت کنیم. هر کسی هم که در انتخابات شرکت نکند، در واقع حق آینده و تغییر را از خود گرفته و به خودش ظلم کرده است.

این فرهنگی بازنشسته با تاکید بر انتخاب اصلح و فردی که می تواند اوضاع و نابسامانی های تولید، اقتصاد و معیشت را درست کند، گفت: اما افرادی که در مناظرات معتقد بودند گرانی وجود ندارد و یا پیشنهاد بنزین 5 هزار تومانی داده بودند، اصلا درک درستی از وضعیت مردم ندارند.

کاندیداهای اشرافی به فکر سرمایه دارها هستند

مجدیان ادامه داد: البته خود این افراد در ثروت غوطه ور هستند و ذهنشان؛ ذهن اشرافی و به فکر سرمایه دارها هست. در واقع این افراد اصلا متوجه نمی شوند که مردم چقدر زجر کشیده اند و با بالا و پایین کردن قیمت ها، فقط به فکر تامین بودجه کشور و دوستانشان هستند تا بگویند ما فلان کار را کردیم، اما فشار ایجاد شده بر روی مردم را درک نمی کنند.

وی افزود: غرب گرایان و افرادی که تفکر لیبرالی دارند، سالها در این کشور چپاول کرده اند و اکنون برایشان سخت است که این مناصب را رها کنند و فردی دولت را به دست بگیرد که اعتقاد او دولت اسلامی است. آنها می ترسند که مردم طعم شیرین رفاه و امنیت را بر پایه قوانین دولت اسلامی بچشند و متوجه شوند که تاکنون این گروه و تفکر، چه کلاه هایی سرشان گذاشته اند.

به آیت الله رئیسی رأی می دهم

این فرهنگی بازنشسته تاکید کرد: هیچ کدام از ما غیب گو نیستیم که بدانیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، به همین دلیل باید با تحقیق و بر اساس کارنامه و پیشینه افراد رأی دهیم تا انتخاب درستی را انجام دهیم. باید بدانیم که هر رأی ما، در پیشگاه مردم و خداوند مسئولیت ایجاد می کند و باید جواب دهیم که چرا به این افراد رأی داده ایم.

مجدیان با بیان اینکه بنده آیت الله رئیسی را به عنوان کاندیدای اصلح می شناسم و به ایشان رأی خواهم داد، اظهارکرد: بر اساس قوانین، دو درصد از درآمدهای خالص آستان قدس سهم تولیت می شود تا هر طور که بخواهد خرج کند اما آیت الله رئیسی در زمان تولیت آستان قدس رضوی، حتی یک ریال از این سهم را هم خرج نکرد. همچنین ایشان رئیس اصل 49 بود و می توانست مثل خیلی از مسئولان، ساختمان های چندین طبقه و خانه و باغ آنچنانی داشته باشد، اما اکنون تمام زمین و زیربنای منزل ایشان 140 متر است و حتی از منزل بنده به عنوان یک فرهنگی بازنشسته هم کوچک تر است.

لزوم مشارکت همگانی برای ساختن ایران

محمدرضا زیوری یکی از فرهنگیان دیگر نیز در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: بنده به عنوان یک فرهنگی و معلم مدرسه و از نگاه وطنی و میهنی معتقدم که آینده این مملکت مال ما و فرزندانی است که باید این کشور را بسازند، اما ساختن با یک آجر و یک نفر یا حتی یک شخصیت؛ اگر چه فیلسوف هم باشد، ممکن نیست.

وی افزود: پس بر هیمن اساس نیاز است تا همه ما و تک تک انسان هایی که از نظر قانونی و دینی امکان دخالت در انتخابات را دارند، در انتخابات شرکت و نظرشان را به عنوان یک ایرانی اعلام کنند.

این فرهنگی گفت: همه ایرانی ها خصوص مردم خراسان جنوبی، انسان های فهیم و دانا و دارای سبقه و ریشه فرهنگی هستند که باید به خاطر خود و فرزندانمان که همان دانش آموزان ما هستند هم، با نگاه وطن دوستانه و وطن پرستانه به میدان بیایند و به تفکری که به آن اعتقاد دارند رأی دهند تا این کشتی انقلاب به سرمنزل مقصود برسد.

زیوری در خصوص انتخاب کاندیدای اصلح هم گفت: در بیان مقام معظم رهبری، مردم در انتخاب خود باید به میزان تعهد فرد به جامعه و کشور و کارنامه کاندیداها توجه کنند. چرا که کاندیداها شعارها و مطالب بسیار زیبایی را بیان می کنند، اما آن چیزی که امروز مردم باید به آن توجه کنند، کارنامه افراد است.

وی با اشاره به گفته های یکی از کاندیداها که با وضعیت معیشت مردم همخوانی ندارد، اظهارکرد: این مطالب توهین به شعور مردم بود، اشکال بزرگ این افراد این است که مشاورانشان مطالب را خوب می نویسند و مدینه فاضله زیبایی برای مردم بیان می کنند، اما آنچه که در کف جامعه اتفاق می افتد و وضعیت قشر متوسط به پایین را شامل می شود، بسیار متفاوت تر از این گفته ها است.

این فرهنگی گفت: برخی مرید و مبلغ یک تفکر خاص هستند و برایشان تفاوتی نمی کند که قیمت بنزین 5 هزار تومان یا صد هزار تومان باشد. اینها همان قشر 4 درصدی هستند که اصلا مردمی را که در کف جامعه هستند، نمی بینند.

زیوری افزود: این افراد یک گروه لیبرال و تصمیم گیر در مسائل کلان مالی و اقتصادی هستند که اصلا نگاه مذهبی ندارند و از نظر فرهنگی هم بدترین نوع نگاه و ترویج را دارند. آنچه هم که در اجتماع اتفاق می افتد، بر اساس امواجی است که این افراد درست می کنند.

وی تصریح کرد: گفته های این کاندیدا فقط یک شوآف و همان اتفاقاتی است که 4 سال قبل اتفاق افتاد. این افراد با این تفکرشان نشان داده اند که هیچ وقت برای مردم تصمیم گیر نیستند.

تفکر اقتصادی لیبرالی نمی تواند به مردم و اقتصاد کشور کمک کند

زیوری ادامه داد: متاسفانه با تصمیم گیری این افراد، قیمت ها آنقدر بالا رفته که اگر کسی 4 سال قبل در کما و خواب بوده و حالا بیدار می شد، احساس می کرد که 300 سال بر مردم گذشته است. اگر بنده دو سه سال قبل، 40 دانش آموز مستضعف در مدرسه داشتم، اما امروز بیش از 50 درصد دانش آموزان مدرسه ام، به این شرایط رسیده اند.

وی تاکید کرد: این تفکر اقتصادی که پایه اش بر لیبرال دموکرات و غرب زدگی گذاشته شده است، نمی تواند به مردم و اقتصاد کشور ما کمک کند.

انتهای پیام /