پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

حقوقی و قضایی

حقوقی و قضایی

خبرگزاری مهر

با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، به زودی از فعالیت شرکت‌های فاقد مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه پیامک انبوه جلوگیری می‌شود.

خبرگزاری تسنیم

رئیس قوه قضائیه گفت: شوراهای روستا و دهیاری‌ها در حالی اقدام به صدور مجوز برای تغییر کاربری اراضی در منطقه خود می‌کنند که در حوزه صدور مجوز تغییر کاربری اراضی، مراجع رسمی به شمار نمی‌آیند.

خبرگزاری مهر

صبح امروز در جلسه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم که به ریاست رئیس قوه قضاییه برگزار شد معاون اول رئیس جمهور، معاون اول قوه قضاییه، دادستان کل کشور و تنی چند از مسئولان کشوری حضور داشتند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه، وزیر دادگستری را مکلف کرد همه لوایح معطل مانده در حوزه صیانت و حفاظت از اراضی و منابع طبیعی در دولت و مجلس را شناسایی و پیگیری کند و نسبت به اعلام و ابلاغ مصوبات اجرا نشده در این حوزه، اقدامات و تدابیر مقتضی را انجام دهد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

به دنبال وقوع یک فقره نزاع در اسفند سال گذشته که منتهی به قتل 2 نفر از هر دو طایفه و متعاقب آن افزایش درگیری و آتش سوزی چندین دستگاه خودرو و منزل مسکونی شده بود، اقدامات قضائی جهت دستگیری مسببان و مباشران درگیری صادر شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس قوه قضاییه، وزیر دادگستری را مکلف کرد تمامی لوایح معطل مانده در حوزه صیانت و حفاظت از اراضی و منابع طبیعی در دولت و مجلس را احصاء و پیگیری کند.

خبرگزاری مهر

براساس اعلام معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه در راستای حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنان در دو سال گذشته مجموعا بیش از 80 هزار خدمت مشاوره‌ای و حقوقی به این افراد ارائه شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

جام جم نوشت: سعید به اتهام قتل وحید مرادی در دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه رفته و سرانجام به قصاص محکوم شده بود.

خبرگزاری تسنیم

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه با بیان اینکه زمان صدور پروانه وکالت به 6 ماه کاهش پیدا کرده است، گفت: پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت 1401 مرکز وکلا 10600 نفر هستند.

خبرگزاری مهر

رئیس قوه قضاییه وزیر دادگستری را مکلف کرد تمامی لوایح معطل مانده در حوزه صیانت و حفاظت از اراضی و منابع طبیعی در دولت و مجلس را احصاء و پیگیری کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، نشست شورای‌عالی پیشگیری از وقوع جرم، به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا و با سه دستور جلسه «ترسیم سیمای جرائم، دعاوی و آسیب‌های اجتماعی کشور»، «ارزیابی روند اجرای مصوبات جلسه قبل» و «بررسی و تصویب تقسیم کار ملی پیشگیری در حوزه تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغات و تصرف اراضی ملی و دولتی»...