شنبه 7 مهر 1403

حماس: تشدید فتنه‌های قومی در لبنان به نفع اسرائیل و آمریکا است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حماس: تشدید فتنه‌های قومی در لبنان به نفع اسرائیل و آمریکا است

تهران - ایرنا - «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی «جنبش مقاومت اسلامی فلسطین» (حماس)، درباره شعله‌ور شدن آتش فتنه‌های فرقه‌ای و طائفه‌ای در لبنان هشدار داد و تاکید کرد که این اقدامات تنها به نفع رژیم صهیونیستی و آمریکا است.

العاروری امروز (سه شنبه) در گفت‌وگو با شبکه خبری «المیادین» افزود: می‌دانیم چه کسانی پشت شعله‌ور کردن فتنه‌های فرقه‌ای در لبنان قرار دارند. همه فتنه‌ها و جنگ‌های داخلی در منطقه به نفع اسرائیل است که این فتنه‌ها را از طریق متحدان خود شعله‌ور کرده و شدت می‌بخشد.

وی در ادامه به فتوای آیت‌الله «سید علی خامنه‌ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حرام دانستن توهین به همسران پیامبر اکرم (ص) و یاران ایشان اشاره کرد و گفت که در ایران هیچ روحانی دینی را نمی‌توان یافت که به صحابه و یاران پیامبر (ص) بی‌احترامی کند.

العاروری اضافه کرد: کل مکتب ولایت فقیه و همه علمای شیعی با این اقدام مخالف هستند و آن را محکوم می‌کنند و این رفتاری نیست که برادران شیعی آن را تایید و بر اساس آن عمل کنند.

این مقام حماس تاکید کرد: تامین امنیت امت تضمینی برای آینده ملت‌ها، فلسطین و قدس است و شعله‌ور شدن فتنه، آینده امت را نابود و اشغالگری رژیم صهیونیستی را تثبیت می‌کند، از این رو افراد این امت نباید با فتنه‌هایی که افراد جاهل و مزدور آنها را شعله‌ور می‌کنند، همسو و همقدم شوند.

العاروری ادامه داد: فتنه‌آفرینی میان اهل تسنن و تشیع در لبنان به ضرر مسیحیان و دروزیها و تمامی طیف‌های جامعه این کشور است و اطمینان داریم که علماء و رهبران آگاه لبنان، اجازه شعله‌ور شدن این فتنه‌های فرقه‌ای را نمی‌دهند که تنها به سود رژیم صهیونیستی و آمریکا و سلطه‌جویی آنها در منطقه است.

لبنان شنبه گذشته شاهد تظاهرات و البته برخی درگیری‌ها قومی و طائفه‌ای بود که مقامات این کشور درباره این درگیری‌ها به شدت هشدار دادند.

حزب‌الله لبنان در واکنش به برخی شعارهای هنجارشکنانه فرقه‌ای و مذهبی در جریان درگیری شنبه گذشته در خصوص ایجاد فتنه و سوءاستفاده برخی از آن، هشدار داد.

در این تظاهرات شعارهایی در مورد یکی از همسران پیامبر گرامی اسلام (ص) مطرح شد و افرادی نیز شعار خلاح سلاح حزب الله را در قالب اجرای قطعنامه سازمان ملل سر دادند و برخی نیز خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشور شدند.

*س_برچسب‌ها_س*