سه‌شنبه 17 مهر 1403

حوزه علمیه

حوزه علمیه

خبرگزاری تسنیم

همرزم سیدعلی اندرزگو می گوید: یکی از خصوصیاتش شوخ طبعی و ارتباط با بچه های محل بود. یکبار چند خروس همراهش آورد و گفت می خواهم خروس جنگی داشته باشم.

وب‌گاه الف

آیت‌الله بهجت به قدری پنهان کاری می‌کرد و از خودش چیزی نمی‌گفت که حتی در پیش خانواده خود هم گمنام و ناشناخته بود؛ چه رسد به حوزه علمیه. اما بعد از دیدار علامه محمدتقی جعفری با آیت‌الله بهجت در قم، ورق برگشت.

وب‌گاه عصر ایران

وی با بیان اینکه قرآن برای هر امامی تکلیفی را معین کرده است، گفت: هر امامی طرح خودش را عملی می کند و ما الان با طرح امام زمان (عج) باید حرکت کنیم و برنامه ایشان هم دو بخش دارد که یک بخش مربوط به دوران غیبت و یک بخش مربوط به دوران حضور ایشان است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: طرح امام زمان (عج) در عصر غیبت با فقها پیش می‌رود و امتحان سختی است، گفت: ما باید در این طرح حرکت کنیم و اگر پای این طرح بایستیم به تمام خیرات می رسیم.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، دوم شهریورماه مصادف است با سالروز تولد یکی از برجسته‌ترین عالمان شیعه که در سلوک و عرفان و مراقبه و تقوا بی نظیر بود. آیت الله محمدتقی بهجت زاده 2 شهریور 1295 بود و در اردیبهشت 1388 دار فانی را وداع گفت. این عالم عامل که در عرفان و فقه و عبادت بی‌نظیر بود، در عین حال بین عموم مردم نیز مشتاقان فراوانی دارد که می‌خواهند از او و سبک و سیره زندگی‌اش...

خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله بهجت به قدری پنهان کاری می‌کرد و از خودش چیزی نمی‌گفت که حتی در پیش خانواده خود هم گمنام و ناشناخته بود؛ چه رسد به حوزه علمیه. اما بعد از دیدار علامه محمدتقی جعفری با آیت‌الله بهجت در قم، ورق برگشت.

خبرگزاری تسنیم

چاپ هفتم کتاب برگزیده «الفائق فی الاصول» اثر سیدمحسن مرتضوی به کوشش ابوذر زارع و محمدعلی محمدی منتشر شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: نخستین اندیشمندی که کار تفسیر قرآن به زبان‌های انگلیسی و روسی را به دست گرفت، مرحوم «فقیه ایمانی» بود که به سفارش امام خمینی (ره) کتابی را با عنوان «نور القرآن فی تفسیر القرآن» به علاقه‌مندانی در سرتاسر جهان ارائه کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: آیت‌الله سیداحمد خوانساری نسبت به قاطبه علما و مراجع هم‌عصر خود نظرات سیاسی و فقهی متفاوتی داشت. در شرایطی که اکثریت علمای قم و نجف بر حرمت شطرنج تاکید داشتند، ایشان در کتاب 6 جلدی جامع‌المدارک نوشت: «بازی با آلات قمار حتی اگر عنوان قمار بودن هم بر آنها صدق کند، بدون برد و باخت، جایز است

خبرگزاری مهر

در قم مجدداً با نام مستعار و با ظاهری دیگر، اتاقی اجاره کرد و مشغول فعالیت شد و با گروه‌های مبارز مسلمان به برقراری ارتباط پرداخت و برای آنها پول و اسلحه و مهمات و امکانات فراهم کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

در سفر رئیس دولت سیزدهم به شهر قم آیات عظام جوادی آملی و شبیری زنجانی با رئیسی دیدار نکردند

وب‌گاه عصر ایران

دلیل عدم ملاقات رئیسی با آیت‌الله شبیری زنجانی نیز همچون آیت‌الله جوادی‌آملی عدم حضورشان در قم بوده است. این مرجع تقلید نیز طبق روال سال‌های گذشته بعد از دهه اول محرم به مشهد سفر کرده‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه دنیای اقتصاد در مطلبی به این سوال پاسخ داده است که «چرا آیات عظام جوادی آملی و شبیری زنجانی با رئیسی دیدار نکردند؟»

وب‌گاه فرارو

براساس اطلاعاتی که «دنیای اقتصاد» به دست آورده است دلیل عدم انجام دیدارهای رئیسی با این علما عدم حضور آنها در قم بوده است. مطابق یک سنت دیرین بسیاری از مراجع فصل گرما (تیر و مرداد) به شهرهای دیگر یا مناطق اطراف قم سفر می‌کنند و اوایل شهریور ماه به قم بازمی‌گردند.