سه‌شنبه 17 مهر 1403

حوزه علمیه

حوزه علمیه

وب‌گاه مشرق نیوز

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک مرجع تقلید خاطرنشان کرد: همه نمایندگان مجلس و وزیران و کسانی که سمت دارند، نه اینکه پشت میز بنشینند و برای مردم تکلیف معین کنند، بلکه بایستی در مساجد باشند.

وب‌گاه عصر ایران

آیت الله نوری همدانی گفت: برای بنده نامه‌هایی می‌آید که در تهران تعداد مساجدی که نماز صبح ندارد، خیلی زیاد است، درب 50 تا 60 درصد مساجد هنگام نماز صبح قفل است.

وب‌گاه فرارو

هرچند در کوچه پاچنار شهرری، اثری از چنار نیست اما هنوز کاسب‌ها و ساکنان قدیمی این کوچه را به نام پاچنار می‌شناسند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در راهپیمایی اربعین، حدود 300 روحانی آشنا به زبان عربی با کمک حوزه علمیه قم به عراق اعزام می‌شوند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: حمید احمدی گفت: براساس درخواست برخی از موکب داران عراقی که در راهپیمایی اربعین، حدود 300 روحانی آشنا به زبان عربی با کمک حوزه علمیه قم به عراق اعزام می‌شوند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: حدود 300 روحانی مسلط به زبان عربی به عراق اعزام می‌شوند.

وب‌گاه عصر ایران

تعدادی از مبلغان که به دو زبان اردو و پشتو آشنایی دارند به مرزهای چذابه و شلمچه برای راهنمایی زائران خارجی اعزام خواهند شد. براساس درخواست برخی از موکب داران عراقی که در راهپیمایی اربعین، حدود 300 روحانی آشنا به زبان عربی با کمک حوزه علمیه قم به عراق اعزام می‌شوند.

وب‌گاه الف

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه کربلا یک فرهنگ و جریان مستمر است، گفت: کربلا پر از درس و عبرت برای زندگی امروز ما است که مبادا از خیمه ولی خدا فاصله بگیریم و درس بگیریم که در مصیبت و بلا صبر و به خدا توکل کنیم و بدانیم که هر روز تقدیری جداگانه دارد و خداوند است که تقدیر انسان را رقم می زند.

خبرگزاری مهر

می‌گفت من ملای تبلیغی هستم نه ملای پشت میزنشین. اگر پشت میز بشینم خیلی چیزها را فراموش خواهم کرد. هدف من از پوشیدن لباس روحانیت این است که فرمایشات اهل بیت (ع) را به مناطق محروم برسانم.

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: سیدمقداد نبوی‌رضوی، پژوهشگر تاریخ معاصر می گوید: برخلاف آن چیزی که مرسوم است و اخیرا هم در شبکه‌های مجازی منتشر شد که در دادگاه دادنامه‌ای طراحی شده و جرم‌های مختلف شیخ فضل‌الله به ایشان گفته شده و وی پاسخ داده، بنا به روایتی دیگر که مدیر نظام نوابی برای یکی از نوادگان شیخ فضل‌الله نوری گفته و او افسر قزاقی بوده که در دادگاه حضور داشت، هیچ دادنامه‌ای مطرح نشده بود و این ساختگی...

خبرگزاری مهر

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت ایجاد فرهنگستان علوم اسلامی تاکید کرد و گفت: مصوبات شورا در دوره جدید 50 درصد علم و فناوری خواهد بود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جای فرهنگستان علوم اسلامی در کشور خالی است؛ حوزه علمیه در این زمینه می‌تواند اقدامات لازم را انجام دهد و ما نیز در شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد این فرهنگستان را تسهیل خواهیم کرد.