چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

حکم احمدرضا جلالی قطعی است

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع

سخنگوی قوه‌قضائیه از قطعی بودن حکم احمدرضا جلالی، تشکیل پرونده برای فائزه هاشمی و صدور حکم بدوی برای مهرشاد سهیلی خبر داد. ذبیح‌الله خداییان روز گذشته در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی گفت: احمدرضا جلالی، فرزند محمد ایرانی است و او در سال 96 به اتهام جاسوسی و ارتباط با سرویس جاسوسی موساد، اقدام علیه امنیت کشور، افشای اطلاعات طرح‌های سری و فوق سری...

تبادل جلالی و نوری مطرح نیست

سخنگوی قوه‌قضائیه درباره امکان تبادل احمدرضا جلالی و حمید نوری گفت: این دو موضوع هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارد، زیرا آقای نوری بی‌گناه و محاکمات وی نامشروع است. خداییان اظهار کرد: احمدرضا جلالی دو سال قبل از حمید نوری بازداشت و حکم قطعی برای وی صادر شده است. چنین موضوعاتی مطرح نیست و دستگاه قضا بر اساس حکم صادره عمل خواهد کرد. سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به سوالی درباره حمید نوری و صدور حکم حبس ابد برای وی، گفت: متاسفانه تشکیل پرونده برای او جنبه سیاسی دارد و تحت القائات منافقین بوده است. به گزارش «ایرنا» وی ادامه داد: نمی‌توان نام این پرونده را قضایی گذاشت، بلکه جنبه سیاسی دارد و کمترین استانداردهای بین‌المللی و حتی داخلی سوئد برای این دادگاه از سوی نظام قضایی این کشور رعایت نشده است.

تشکیل پرونده برای فائزه هاشمی

سخنگوی قوه‌قضائیه در ادامه سخنانش در پاسخ به سوالی درباره اظهارات فائزه هاشمی مبنی بر تعطیلی برخی نهادهای امنیتی و توهین به پیامبر اسلام و اینکه آیا دستگاه قضایی در این زمینه ورود کرده است، گفت: دادستان به این موضوع ورود کرده و در رابطه با هر دو موضوع پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شده و پرونده در جریان است و نسبت به احضار ایشان اقدام خواهد شد.

حکم بدوی مهرشاد سهیلی

سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به سوالی درباره جزئیات پرونده مهرشاد سهیلی و حکم صادره برای وی گفت: این فرد به سه سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت، رد مال و جزای نقدی محکوم شده است. این حکم بدوی است. بهمن ماه سال گذشته خبر بازداشت مهرشاد سهیلی اعلام شد. به گزارش «ایرنا»، وی خود را برای معرفی به رسانه‌ها، «فرمانده قرارگاه حضرت ولی‌عصر‌(عج)» و «مدیر موسسه حضرت ولی‌عصر‌(عج) و موسسه امام صادق‌(ع)» معرفی کرده بود. او حتی کتابی هم از زندگی‌اش به نام «ستاره‌ای از غرب» منتشر کرده بود. در همین حال با توجه به گزارش‌ها مبنی بر اینکه وی حتی دیپلم هم ندارد و ظرف کمتر از 2 سال به گفته خودش رقمی در حدود سه تا 6 میلیارد تومان از طریق کار جهادی و کار فرهنگی به حساب‌های موسسه و بعد هم به حساب‌های شخصی‌اش منتقل کرده است در نهایت بازداشت شد. عبدالصمد خرمشاهی وکیل سهیلی نیز 28 فروردین ماه به «ایسنا» از تشکیل دادگاه موکلش در شعبه 110 دادگاه کیفری قم که ویژه اطفال است‌(موکل او زیر 18سال است) خبرداده بود.

شکایت قالیباف از نماینده سابق مجلس

به گزارش «ایسنا»، خداییان در بخش دیگری از سخنانش درباره شکایت رئیس مجلس از جعفرزاده، نماینده سابق مجلس به علت انتشار خبر خرید منزل توسط خانواده قالیباف در ترکیه و اینکه در چه مرحله‌ای است، گفت: در خصوص این موضوع با توجه به شکایت انجام شده پرونده‌ای در تهران تشکیل شده و مشتکی‌عنه احضار شده است‌. کسانی که با فوریت دست به انتشار مطالبی می‌زنند اگر نتوانند ادعای خود را ثابت کنند، تحت تعقیب قرار گرفته و محکوم خواهند شد. اگر دقت نکنند و به صرف شنیده‌ها مطالبی را منتشر کنند پرونده تشکیل می‌شود و قوه‌قضائیه ورود می‌کند.

وضعیت بابک زنجانی و شهرام جزایری

سخنگوی قوه‌قضائیه در ادامه درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی و شهرام جزایری و پرداخت بدهی و اینکه شنیده شده زنجانی آزاد شده است، گفت: هر دو فرد همچنان در زندان هستند و نسبت به تسویه بدهی خود اقدام نکرده‌اند.

هشدار به خودروسازان

سخنگوی قوه‌قضائیه همچنین در خصوص استاندارد‌سازی خودرو گفت: خودروساز‌ها باید نسبت به کار خود توجه داشته باشند، زیرا با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارند، کشته شدن هزار نفر طی دو هفته که بخشی از آن مرتبط با استاندارد خودرو‌ها است، غیر‌قابل چشم‌پوشی و فاجعه است و مولفه استاندارد نبودن خودرو در آن دخیل است. خداییان در پاسخ به سوالی در خصوص تذکر داده شده به شرکت سایپا گفت: مساله استانداردسازی خودرو‌ها با سلامت مردم در ارتباط است و خودروسازان باید به این امر توجه داشته باشند. وی افزود: در این مدت مسوولان نیروی انتظامی این مساله را اعلام کرده‌اند و مقام معظم رهبری هم برای بار دوم بر این موضوع تاکید کردند و این تکلیفی برای خودروسازان و سازمان استاندارد است که باید همه پای کار بیایند. اگر خودرویی از استاندارد برخوردار نیست، باید جلوی شماره‌گذاری آن گرفته شود و ما هم در سازمان بازرسی به این امر ورود کرده‌ایم.

تغییر سخنگوی قوه‌قضائیه

به گزارش «ایرنا»، خداییان همچنین در این نشست گفت که به زودی شخص دیگری جایگزین او در این سمت خواهد شد. وی افزود: اخیرا چند نفر پیشنهاد شده‌اند که پس از بررسی و ابلاغ حکم، سخنگوی جدید معرفی خواهد شد.