شنبه 14 مهر 1403

حکیمی‌پور: تشکیل پارلمان یا مجمع عالی جزو اولویت‌های شورای هماهنگی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حکیمی‌پور: تشکیل پارلمان یا مجمع عالی جزو اولویت‌های شورای هماهنگی است

تهران - ایرنا - دبیرکل حزب اراده ملت با بیان اینکه به هر دلیل فعالیت شعسا ادامه دارد، گفت: تشکیل پارلمان یا مجمع عالی اصلاحات جزو دستورات مهم و اولویت‌های اصلی شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب است.

«احمد حکیمی‌پور» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با تشریح نشست روز یکشنبه شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب، اظهار کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری جلسات به صورت حضوری وجود نداشت و این نخستین جلسه بود که همزمان با شروع ریاست دوره‌ای حزب اراده ملت ایران با رعایت مسائل ایمنی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ریاست دوره‌ای شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب با حزب اراده ملت و اینجانب است، نخستین جلسه آن را برگزار و از 30 تشکل، نمایندگان 23 حزب از احزاب عضو شورا حضور یافتند. در این جلسه یاد و خاطره حضرت امام (ره) و همچنین مرحوم محمدرضا راه‌چمنی دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی که یکی از اعضای شورا بود و بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت، گرامی داشته شد.

رییس دوره‌ای شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب ادامه داد: در این جلسه آخرین شرایط کشور به ویژه قبل و بعد از انتخابات مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و از بین پیشنهادات مطرح شده، بحث آسیب‌شناسی درونی جریان اصلاحات و رسیدن به یک سازوکار مطمئن، اجماع‌ساز و به‌روز به عنوان اولویت و دستور کارهای بعدی مشخص شد.

حکیمی پور اضافه کرد: در این نشست همچنین بحث شد که شعسا چه سرانجامی خواهد داشت، در این راستا پیشنهاد شد در مورد آینده این نهاد جلسه‌ای اختصاصی برای نقد و بررسی داشته باشیم.

وی افزود: مبحث بعدی بررسی عملکرد اعضای اصلاح‌طلب شوراهای شهر در شهرهای بزرگ به ویژه شورای شهر تهران و همچنین رابطه میان دولت تدبیر و امید و احزاب از این جهت که احزاب در این دولت چه جایگاهی داشتند، مورد بحث قرار گرفت.

دبیرکل حزب اراده ملت در ادامه اظهار کرد: رئوس مجموعه موارد، مسائل و موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد به کمیته‌های مربوطه ارجاع شد تا بحث و بررسی کنند و نتیجه آن را به شورا بیاورند.

حکیمی‌پور گفت: باید پیرامون فعالیت‌ها، تصمیمات و عملکردی که تاکنون شورای عالی سیاست‌گذاری داشته به جمع‌بندی برسیم. چون ماموریت این نهاد پیش از این به پایان رسیده بود اما به این دلیل که بحث پارلمان یا مجمع عالی اصلاحات به انتخابات مجلس یازدهم نمی‌رسید، گفتیم این شورا کماکان به کار خود ادامه دهد.

وی یادآور شد: تشکیل پارلمان یا مجمع عالی اصلاحات که بیش از دوسال پیرامون نحوه شکل‌گیری و کم و کیف آن بحث و بررسی صورت گرفته است، جزو دستورات مهم و اولویت‌های اصلی شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب است.

*س_برچسب‌ها_س*