دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

خاتمی، غربی ها را ناامید کرد / ترس شدید آمریکا را فراگرفته است / مهدی برای فروش گاز به کویت رفته بود اما...

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
خاتمی، غربی ها را ناامید کرد / ترس شدید آمریکا را فراگرفته است / مهدی برای فروش گاز به کویت رفته بود اما...

خاطرات سال 1379 هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی روز بیست و دوم مهر همچنان در مورد درگیری‌ها در فلسطین، واکنش‌ها به این درگیری‌ها، برگزاری تجمعات در حمایت از انتفاضه و... نوشته‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی، متن خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی دربیست و دوم مهر ماه سال 1379 را بخوانید؛

در خانه بودم. بیشتر وقت به مطالعه گذشت. ظهر مهدی و فاطی با بچه‌ها بودند. مهدی از سفر کویت برگشته؛ برای فروش گاز به کویت رفته بود. کویتی‌ها با اینکه به گاز ما نیاز دارند، خرید را مشروط به شرایطی کرده‌اند که پذیرفتنی نیست. گفت، به خاطر ناامن‌بودن کویت، فرار سرمایه از آنجا شدید است و بخش خصوصی فعال نیست. شب، قسمت اول سریال امام رضا (ع) [ولایت عشق] را تماشا کردم. حسن روحانی مردد شد / تاج زاده دردسری برای موسوی لاری شد / بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی

امروز در اکثر کشورهای اسلامی، تظاهرات وسیع علیه اسرائیل و به حمایت از انتفاضه جریان داشته و در نیویورک هم که دو میلیون مسلمان زندگی می‌کنند، تظاهرات وسیعی بوده و پلیس آمریکا، به دقت از مراکز یهودی و صهیونیستی حفاظت کرده است. موج محکومیت اسرائیل، بسیار وسیع و جدی است. اتحادیه اروپا و سازمان ملل و آمریکا خیلی فعال‌اند برای خاموش‌کردن انتفاضه و حکومت اسرائیل هم دست از تهدید برنمی‌دارد. محدودیت شدیدی از سوی اسرائیل برای نمازجمعه امروز در مسجدالاقصی اعمال شده که بیش از چهار هزار نفر، نتوانستند شرکت کنند؛ درعین‌حال بیرون مسجد، زدوخورد بوده؛ هفته گذشته 15 هزار نفر توانسته بودند به مسجد برسند.

اعلان شده که تعداد کشته‌های انفجار ناو جنگی آمریکا در عدن، به 17 نفر رسیده و مشخص شده که قایق حامل مواد منفجره، به صورت انتحاری خود را به ناو زده است و دو سرنشین آن که در حال خبردار و ایستاده بودند، به شهادت رسیده‌اند؛ گروهی به نام «سازمان مستضعفان»، [مسئولیت] عملیات را به عهده گرفته است. ترس شدیدی آمریکا را فرا گرفته، به طوری که بیش از 20 سفارتخانه خود را در منطقه، موقتاً تعطیل کرده. انفجاری هم در سفارت انگلیس در صنعا [پایتخت یمن] رخ داده؛ بدون تلفات جانی و توجه غرب به یمن جلب شده و مدعی شده‌اند، تروریست‌ها آنجا حضور دارند.

به نظر می‌رسد، غربی‌ها از امیدی که به دولت آقای [سیدمحمد] خاتمی بسته بودند، مأیوس می‌شوند و رسانه‌های آنها تبلیغاتی مبنی بر عدم وفای آقای خاتمی به وعده‌های رفرمیستی خود را شروع کرده‌اند.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1824783