جمعه 31 فروردین 1403

آموزشی وب‌گاه خبر آنلاین

آموزشی وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: در خرداد 1403، همه دانش‌آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهند داشت.

همشهری آنلاین نوشت: 171 سال قبل درست در چنین روزهایی بود که خبر افتتاح مدرسه درالفنون دهان به دهان در شهر تهران می‌پیچید. مدرسه‌ای که در تاریخ سیاسی و اجتماعی مردم ایران به‌ویژه پایتخت‌نشینان نقطه عطفی بود. این مدرسه دی ماه 1230،2 هفته قبل از دستور قتل امیرکبیر (بنیانگذار نخستین مدرسه علمی و آکادمیک ایران) افتتاح شد.

ایسنا نوشت: معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت‌نام و انتخاب رشته برای ظرفیت‌های خالی مانده در مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی - غیرانتفاعی سال 1401، صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش نوبت بهمن ماه سال 1401 خبر داد.

ایسنا نوشت: معاون استاندار تهران از «غیر حضوری» شدن مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه برای دوشنبه و سه شنبه 21 و 22 آذر ماه در تمامی شهرستان‌های استان تهران به جز فیروزکوه، پردیس، دماوند و شهر رودهن خبر داد.

ایرنا نوشت: مدیر مرکز بهداشت و درمان دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: مشکلات گوارشی برخی دانشجویان این مرکز به حداقل رسیده و وضعیت بهداشتی بخش‌های مختلف دانشگاه تحت کنترل است.

حسن‌زاده، رییس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران می‌گوید: «هنوز شاهد همکاری 100 درصدی از سوی همه دانشگاه‌ها نیستیم. به عنوان مثال، دانشگاه‌های غیردولتی به صورت انگشت شمار، پایان‌نامه‌های خود را به ایرانداک ارسال می‌کنند. امیدواریم با هماهنگی بیشتر، مشارکت آنها را هم داشته باشیم. نکته مهم از نظر ایرانداک این است که باید نگاه‌مان را نسبت به منابع علمی تغییر دهیم. منابع علمی فقط پایان‌نامه...

ایرنا نوشت: منابع خبری از حملات موشکی و پهپادی به چند مقر در اربیل کردستان عراق از جمله در «کویسنجق» و منطقه «جیژنیکا» در نزدیکی شهر اربیل و نیز مقری در سلیمانیه خبر می‌دهند.

مشاور وزارت علوم گفت: ساماندهی دانشگاه‌های غیردولتی در کمیسیون ماده 9 وزارت علوم پیوسته و مداوم در حال انجام است. غیردولتی‌ها اگر از چارچوب ها و استانداردهای آموزشی مربوطه عدول کنند، بلافاصله در کمیسیون ماده 9 تعیین تکلیف و ممکن است لغو مجوز شوند.

محیا نوشت: کافی است تا یک دهه شصتی بوده باشید تا به اهمیت رشته ریاضی و فیزیک در کنکور سراسری پی ببرید. دقیقا ده تا دوازده سال پیش بود که سیل دانش آموزان برای انتخاب رشته ریاضی و فیزیک و قبولی آنها در این رشته در دانشگاه ها رو به افزایش بود. اما در این مطلب می‌خواهیم به این نکته بپردازیم که چرا دیگر این رشته مهم طرف دارهای خاص خودش را دیگر ندارد و همچنین آن را در مقام مقایسه با داوطلبان...

ایسنا نوشت: تصاویر منتشر شده از دانشجویان فیلیپینی در شبکه‌های اجتماعی که در طول برگزاری امتحانات کالج، کلاه و پوشش ضد تقلب به سر داشتند، به سوژه‌ای جالب تبدیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: کلاس‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف از هفته آینده به صورت حضوری برگزار می‌شود.

ایسنا نوشت: دکتر رضا روستا آزاد رییس اسبق دانشگاه شریف و استاد دانشکده مهندسی شیمی این دانشگاه ظهر امروز سه‌شنبه 19 مهر دار فانی را وداع گفت.

باشگاه خبرنگاران نوشت: مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری فرهنگی وزارت علوم گفت: بخشنامه احیای کرسی‌های آزاداندیشی به دانشگاه‌ها ابلاغ شد و این وزارت برگزاری عملی آن را پیگیری خواهد کرد.

اگر به کمک یک روانشناس نیاز دارید، خیلی مهم است فردی را انتخاب کنید که در کار خود حرفه‌ای باشد و بتواند راهنمایی‌های موثری به شما ارائه دهد. در غیر اینصورت، نه‌تنها بودجه‌ای که برای این کار گذاشته‌اید، هدر می‌رود، بلکه با مشاوره‌های نادرست، مشکلی به مشکلات‌تان اضافه می‌شود.

افراد می‌توانند از طریق مراجعه به بخش تک جلدی سامانه irtextbook.ir اقدام به سفارش کتاب درسی کنند.