شنبه 15 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه خبر آنلاین

اجتماعی وب‌گاه خبر آنلاین

زومیت نوشت: ستاره‌شناس‌ها برای اولین‌بار نشانه‌های دو سیاره با یک مدار مشترک را کشف کردند. این یافته می‌تواند درک دانشمندان از مدل‌های سیاره‌ای را متحول کند.

عقاب جنگی از بزرگترین پرنده‌های شکاری جهان و یکی از شکارچیان ماهر قاره آفریقاست که جانداران بسیاری از مار پیتون گرفته تا میمون و آهوی کوچک و حتی تمساح در سبد غذایش قرار می‌گیرند!

فرادید نوشت: عکس‌هایی که در اینجا ملاحظه خواهید کرد بین سال‌های 1912 تا 1922 گرفته شده‌اند؛ یعنی در آخرین دهه حیات امپراطوری عثمانی؛ حکومتی که قریب به 600 سال بر آناتولی، قفقاز و سرزمین‌های عربی خاورمیانه حکومت کرده بود.

اعتماد آنلاین نوشت: مردی که متهم است دخترخوانده‌اش را هفت سال شکنجه کرده است در دادگاه اتهامش را قبول کرد و به اعدام محکوم شد. متهم بدون هیچ مقاومتی آزار و اذیت دخترخوانده‌اش را قبول کرد و گفت پشیمان است.

ایسنا به نقل از نشریه «مدیکال اکسپرس» نوشت: گاهی ممکن است در هنگام دویدن، پس از شوت کردن یک توپ و... مچ پایتان پیچ بخورد و نتوانید به راحتی راه بروید.

شرق نوشت: نظر به اینکه جلسه دادرسی قبلی علنی بوده و دادگاه قرار غیرعلنی بودن دادرسی رو صادر و اعلام نکرده، در نتیجه طبق قانون این دادرسی هم باید علنی باشد و جلسه دادگاه به صورت علنی برگزار خواهد شد.

مهر نوشت: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: افرادی که اقدام به کوسه سواری در خلیج فارس کردند به مراجع قضائی دیلم معرفی شدند.

سیناپرس نوشت: محققان دانشگاه هاروارد در مطالعه جدید خود، غذاهایی را شناسایی کرده اند که می تواند به افراد در داشتن یک زندگی طولانی تر و سالم تر کمک کند.

ایسنا نوشت: دانشمندان می‌گویند یک آینه می‌تواند تمام چیزی باشد که ما برای تهیه آب روی کره ماه به آن نیاز داریم. به گفته آنها یک آینه غول پیکر، مقداری نور خورشید و ظرفی برای جمع‌آوری آب می‌تواند تمام آبی را که در مأموریت‌های فرازمینی نیاز داریم، به ما برساند!

بهداشت نیوز نوشت: عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران درپاسخ به این سوال که مولتی ویتامین بهتر است یا مصرف جداگانه هر ویتامین نیز گفت: بستگی به شرایط فرد دارد. سالمندان معمولا غذای کافی دریافت نمی‌کنند برای همین باید مولتی ویتامین و مواد معدنی مصرف کنند.

آزمایش زندان استنفورد یکی از معروف‌ترین و خطرناک‌ترین آزمایش‌های روانشناسی است که تاکنون انجام شده‌است. در این آزمایش تعدادی دانشجوی سالم از نظر روانی به صورت آزمایشی نقش‌های زندانی و زندان‌بان را پذیرفتند، اما در نهایت چه بر سر آنها آمد؟

پایگاه خبری «چند ثانیه» نوشت: سانحه رانندگی در تبریز 4 فوتی و مصدوم به جای گذاشت.

ایرنا نوشت: با تصمیم کارگروه اضطرار گردوغبار ادارات استان قم سه شنبه سوم مردادماه سالجاری تعطیل شد.

فرادید نوشت: در سال 2012 چیزی در یک زمین گلف پیدا شد که احتمال بودنش در آنجا نزدیک به صفر به نظر می‌رسید: یک کوسه زنده که از آسمان آمده بود!

مهر نوشت: رعایت موازین بهداشتی در توزیع نذورات می‌تواند از احتمال بروز بیماری‌های مرتبط با آب و غذا جلوگیری کند.

همشهری آنلاین نوشت: دانه چیا یکی از بهترین و مفیدترین دانه‌های خوراکی است. این دانه‌های سیاه و سفید، آب دوست هستند و می‌توانند تا 12 برابر وزن خود آب جذب کنند، برای همین میان ورزشکاران و افرادی که رژیم می‌گیرند طرفدار دارد.