دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

تیپ جدید سورن پلاس دوگانه سوز در حال ورود به بازار است. این خودرو نمونه فول آپشن سورن پلاس CNG به حساب می‌آید.

جشنواره و نمایشگاه فروش بهاره و ضیافت ماه مبارک رمضان در تهران از امروز 15 اسفند ماه کار خود را آغاز کرده و تا 25 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

گریت وال موتور (GWM) در اقدامی غافلگیرکننده از احیای پروژه Sar Mecha Dragon خود تحت نظر GWM Ora خبر داد. آخرین باری که از Sar شنیدیم، اواخر سال 2022 بود که GWM اعلام کرد که Sar در کنار برند Ora فعالیت خواهد کرد. با این حال، Sar Mecha Dragon از آن زمان از کانون توجه دور شده است.

فیصل بن فرحان، وزیرخارجه سعودی روز یکشنبه با خودروی برقی «لوسید» ساخت پادشاهی عربی سعودی، در محل اجلاس وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس با مصر، اردن و مغرب حضور یافت.

توافقنامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و شرکت کرمان موتور با حضور معاون ریاست جمهوری و مدیرعامل شرکت کرمان موتور به امضا رسید.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز مرحله دوم طرح فجرانه الکترونیک از 18 اسفندماه خبر داد و گفت: تاکنون استقبال از طرح فجرانه به 87 درصد رسیده و دهک یک تا سه بیشترین استقبال را داشته‌اند.

بانک مرکزی به منظور ایجاد سهولت در پرداخت‌های مشتریان شبکه بانکی در ایام پایانی سال، ساعات کاری سامانه های ساتنا و پایا را افزایش داد.

هفتمین رویداد «صبانه» صباویژن با موضوع نقش اثرگذار گیمیفیکیشن در کسب‌وکارها برگزار شد.

یک کارشناس قانون کار می گوید: کارگرانی که سابقه کار آنها در سال 1402 در همان کارگاه به 365روز رسیده، روزانه مبلغ 70.000 ریال دریافت خواهند کرد.

مدیریت نظارت بر ناشران بورس در اولتیماتومی به سایپا ضمن اشاره به اینکه 41 درصد سهام این شرکت تودلی است، تاکید کرد که این سهام‌ها باید تا مهر 1403 واگذار شوند.

مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد جمع مالیات حاصل از خانه‌های لوکس و خالی و در 11 ماه ابتدایی سال 1402 به 50 میلیارد تومان هم نمی‌رسد. این در حالی‌ست که دولت سیزدهم مالیات‌ستانی از این واحدها را یکی از محوری‌ترین سیاست‌های خود برای کنترل بازار مسکن می‌داند. اما چرا مالیات بر خانه‌های خالی در ایران ضمانت اجرایی ندارد؟

متوسط افزایش حقوق کارمندان به نسبت 20 درصد تصویب شده است و حداقل حقوق آنها نیز مبلغ 10 میلیون تومان تعیین شده است.

قیمت مدل پایه، 60 هزار دلار است اما آیا پرداخت 95 هزار دلار برای یک کیا برقی با آپشن‌های کامل، منطقی است؟

نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره میزان افزایش دستمزد 1403 کارگران گفت: موضع ما همان سبد معیشت 24 میلیون و 500 هزار تومان است و با توجه به تورم 46 درصدی، این عدد مبنای مذاکرات ما در شورای عالی کار خواهد بود.

یک کارشناس اقتصادی معتقد است که ایجاد FATF گروه بریکس فرصت‌های دیگر برای ایران را محدود کرده و از بین می‌برد.

کارت‌های هدیه مدت زیادی است جایگزین هدایای مختلف شده‌اند و کارمان را برای انتخاب هدیه آسان کرده‌اند. هرچند که فرآیند گرفتن کارت هدیه و استفاده از آنها گاهی دردسرهای خودش را هم دارد. مانند مشکلاتی که سازمان‌های مختلف برای تهیه تعداد زیاد کارت‌های هدیه دارند.