دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

این روزها با نزدیک شدن به عید نوروز نیز زمزمه‌ای از سهمیه بنزین عید به گوش می‌خورد.

بالاخره پس از چند روز افزایش قیمت خودرو، بازار طی 24 ساعت گذشته حرکتی معکوس را آغاز کرد و ریزشی شد.

همزمان با حراج سکه توسط بانک مرکزی در روز یک‌شنبه هفته جاری، بازار سکه نیز در روندی نزولی قرار گرفت.

بانک مرکزی اعلام کرد: در معاملات امروز سامانه نیما از مجموع 233 میلیون دلار حواله عرضه شده، 111 میلیون دلار آن معامله شد.

بازار داغ ارزهای دیجیتال به رهبری بیت‌کوین، به نفع ریپل (XRP) نیز بوده است. ریپل پس از گذراندن یک روند خنثی طولانی، اکنون شاهد رشد قابل‌توجهی است و رشد دو رقمی قیمت خود را تجربه می‌کند.

به دنبال عرضه‌ای که ظهر امروز (یکشنبه 13 اسفند ماه) از مسیر مرکز مبادله صورت گرفت، در بررسی تاثیر این عرضه بازار امروز، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، ضمن اشاره به اینکه نوسانات کاهشی امروز آن هم صرفاً در قطعات سکه (و نه طلا) تحت تاثیر فرآیندی طبیعی و دوری از اوجی بود که روز گذشته به خود گرفت، خاطر نشان کرد که هنوز عرضه امروز اثری بر بازار نگذاشته است.

ارزش این خودرو رولز رویس به قدری زیاد است که شاید برای به دست آوردن آن به تمام پس انداز خود که هیچ، به اهدای اعضای بدنتان هم نیاز پیدا کنید. آرکادیا دراپ‌تیل نام خودروی سفارشی این برند است که از اساطیر یونان باستان اقتباس شده و به معنی «بهشت روی زمین» است.

مرحله دوم سود سهام عدالت تا هفته پایانی اسفندماه سال جاری پرداخت می‌شود.

دومین حراج سکه در مرکز مبادله ایران چهارشنبه 16 اسفند برگزار می شود.

شرکت خودروسازی سانگ یانگ در نظر دارد خودرویی به نام خان را سال آینده وارد بازار کند.

معاون فنی و حسابرسی امور اقتصادی دیوان محاسبات کشور در نامه ای به وزیر امور اقتصاد خواستار تسهیل مجوز تجدید ارزیابی دارایی های دو خودرو ساز بزرگ کشور به منظور حمایت از صنعت خودرو، بهبود ساختار مالی آنها شد.

دولت سیزدهم از نیمه سال 1400 با وعده یکسانسازی نرخ ارز و مبارزه با رانتهای ارز دونرخی به میدان آمد و محمدرضا فرزین نیز از دیماه سال گذشته با شعار تثبیت نرخ ارز به جای علی صالح‌آبادی بر کرسی ریاست بانک مرکزی نشست اما شرایط اقتصادی کشور تحقق وعدهها را نشان نمیدهد.

رییس سازمان برنامه گفت: رشد حقوق و دستمزد باید مطابق با مقتضیات اقتصادی کشور و تورم انتظاری افزایش یابد.

معامله‌گران رشد تقاضای پایان سال را دلیل روند صعودی قیمت دلار و سایر ارزهای مهم در بازار عنوان می‌کنند.

سدان اسپرت و کامپکت کیا برای ورود به ایران، در سامانه یکپارچه ثبت سفارش شده است. این محصول، احتمالا مشابه کیال 5 اپتیما وارد کشورمان خواهد شد.

امکان خرید از طریق چک در دیجی‌کالا فراهم شد.