دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران تغییر کرد.

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور، گفت: قیمت بنزین نسبت به تورم ایجاد شده بسیار کاهش پیدا کرده است؛ امروز با توجه به تورم موجود، 3 هزار تومان اصلاً عددی نیست که برای بنزین پرداخت می‌شود.

در راستای مصوبه جدید وزارت کار کارفرمایان می‌توانند قرارداد کارگران را با بهانه «قصور در انجام وظایف» یا «نقض آیین‌نامه‌های انضباطی کارگاه بعد از دریافت تذکر کتبی» یک جانبه فسخ و کارگر را از کار اخراج کنند.

فرامرز توفیقی گفت: اگر خیلی ساده، نرخ تورم را روی مداخل یا هزینه‌ها اعمال کنیم، 40 درصدِ 20 میلیون تومان که هزینه‌های حداقلی و بسیار تنزل‌یافته‌ی زندگی‌ست، می‌شود 8 میلیون تومان؛ یعنی در ساده‌ترین حالت باید این 8 میلیون تومان به پایه حقوق کارگران افزوده شود.

فنر ارز بالاخره در رفت. همه ابزارهایی که می شد با آن جلوی افزایش نرخ ارز را گرفت در یک ماه گذشته از سوی دولت امتحان شدند، در نهایت قیمت دلار از 60 تومان هم فراتر رفت و حالا معلوم نیست مقصد بعدی آن کجاست.

قیمت هایما 8 اس، 1 میلیارد و 960 میلیون تومان است این خودرو در یک هفته اخیر 110 میلیون تومان افزایش قیمت داشت.

کاشت درخت شاید یکی موثرترین فعالیت‌هایی باشد که شرکت‌ها و سازمان‌های گوناگون می‌توانند به‌عنوان مسئولیت اجتماعی خود در نظر بگیرند و با این قدم‌های کوچک و در عین حال ارزشمند، تاثیر بسیار بزرگی روی آینده محیط زیست داشته باشند.

با افزایش حجم روزانه گوشت گرم وارداتی و داخلی در کنار یکدیگر پیش بینی می شود که نوسانی در بازار شب عید رخ ندهد.

در سال‌های اخیر و به علل گوناگون منابع مالی دولت کاهش یافته در مقابل هزینه‌های دولتی نه تنها کمتر نشده که بیشتر هم شده است

قیمت طلا در بازار جهانی رکوردی تازه را ثبت کرد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که قیمت‌ها در بازار خودرو افزایش 3 تا 10 میلیون تومانی را تجربه کرده است.

جلسه چند ساعته کمیته مزد در حالی امروز برگزار شد که نمایندگان کارگری اعتقاد دارند سبد غذایی جدیدی که در این جلسه ارائه شد، از نظر آن‌ها اصلا قابل قبول نبوده است.

شرایط معافیت مالیاتی کارتخوان‌ها تا سال 1404 اعلام شد.

وزیر اقتصاد گفت: استان‌هایی که 70 درصد از منابع تبصره 18 سال 1401 را پرداخت کرده باشند می‌توانند برای پرداخت تسهیلات سال 1402 اقدام کنند.

پلتفرم تبادل رمزدارایی نوبیتکس برای سومین سال متوالی گزارش سال خود را منتشر کرد.

نماینده جامعه کارگری گفت: سال گذشته، نمایندگان کارگری در شورای عالی کاری در اوج بی‌قانونی که نسبت به تعیین دستمزد کارگران صورت گرفت، پای بی‌قانونی را امضا کردند.