دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت که اگر قرار باشد واردات لوازم خانگی انجام شود، در حوزه‌هایی خواهد بود که تولید داخل وجود ندارد یا در مواردی که تولیدکنندگان داخلی استانداردهای لازم را رعایت نکنند که به عنوان مثال در حوزه رعایت استاندارد، به تولیدکنندگان بخاری هشدار داده شده است.

عملکرد طلای جهانی در طول یک هفته گذشته، از افزایش 92 دلاری قیمت‌ها حکایت دارد.

کارگران اعتقاد دارند، تورم؛ حاصل پیشی گرفتن نرخ تقاضا بر نرخ عرضه است؛ لاجرم «افزایش دستمزد» تنها در صورتی می‌تواند تورم ایجاد کند که «تقاضای اضافی و مازاد» به وجود بیاورد.

قیمت طلا و سکه در چهارمین روز هفته با روند افزایشی در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. افزایش قیمت سکه‌های سنگین بیش از یک میلیون تومان بود و تمام قطعات سکه غیر از سکه گرمی، در کانال بالاتر معامله شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: حفظ خاک حاصلخیز به منظور حفظ امنیت غذایی و افزایش تولید باید در دستور کار باشد، اگرچه تغییر کاربری مجاز نیز در برنامه وجود دارد!؟

در آگهی‌های بازار خودرو، شاهین دنده‌ای مدل 1400 با کارکرد 60 هزار کیلومتر 550 میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین شاهین دنده‌ای مدل 1402 با کارکرد 10 هزار و 500 کیلومتر 640 میلیون تومان قیمت خورده است.

در حالی بازار ارز در مسیر صعودی قرار گرفته و پله به پله، وارد کریدورهای جدید می‌شود که بررسی‌ها نشان می‌دهد که بلاتکلیف بودن بازار و نبود چشم‌نداز مشخص از قیمت‌ها در روزهای آینده، فروشندگان ارز را از بازار فراری داده است.

قیمت طلا و سکه در چهارمین روز هفته با روند افزایشی در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد.

وزیر اقتصاد در تشریح وضعیت اقتصادی کشور به 2 هجوم ارزی اشاره کرد و گفت: قبل از جنگ غزه در مهرماه نرخ ارز داشت به 60 تا 70 هزار تومان می‌رسید که با مجموعه تدابیر انجام شده و آزادسازی منابع، مهار شد و بار دوم در بهمن ماه بود که همچنان تبعات آن را شاهد هستیم.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که قیمت‌ها در بازار خودرو با تغییر 2 تا 35 میلیون تومانی روبه‌رو بود.

ماه دوم طرح کالابرگ الکترونیکی (فجرانه) در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوارهای دهک اول تا هفتم درآمدی از 18 اسفند ماه آغاز می‌شود.

بانک مرکزی به تازگی میزان ارز مسافرتی را از 500 یورو به 1000 یورو افزایش داده که فقط به مسافران هوایی تعلق می‌گیرد و به دو شیوه قابل دریافت است.

طبق داده‌های منتشرشده توسط پلتفرم ردیابی ویل آلرت (Whale Alert)، در 24 ساعت گذشته 271.8 میلیون ریپل به ارزش 176.31 میلیون دلار در دو تراکنش بزرگ منتقل شده است.

با گذشت دو روز از زمان برگزاری اولین حراج سکه، پول متقاضیانی که در این حراج برنده نشدند، به آنها برنگشته است که سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا در این راستا گفت: به‌دلیل فرآیندهای اجرایی، در فرآیند بازگشت پول کندی وجود داشته و مردم نگرانی نداشته باشند و فرآیند عودت پول‌ها انجام می‌شود.

یک شرکت واردکننده آئودی Q4 e-tron، را به ایران می‌آورد.

یک فعال بازار خودرو با بیان این که بازار خودرو از رکود خارج شده است، گفت: متاسفانه وقتی قیمت‌ها گران می‌شود، تمایل مردم ما برای خرید بیشتر می‌شود؛ چراکه اطمینانی وجود ندارد و آنها از این که قیمت‌ها گران‌تر شود، می‌ترسند و بیشتر به بازار هجوم می‌آورند که این، اتفاقا بر تورم دامن می‌زنند.