دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

رییس سابق کتابخانه و مرکز اسناد سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت رییسی تصمیم گرفته است کار نیمه تمام دولت احمدی نژاد را به پایان برساند و کتابخانه سازمان برنامه و بودجه را تعطیل کند.

پیش‌بینی می‌شود وام بازنشستگان تامین اجتماعی از 20 میلیون به 30 میلیون افزایش پیدا کند.

اگر داده‌های تورمی بهمن را مبنای کار قرار دهند و وزن اقلام در سبد معیشت را واقعی در نظر بگیرند، حتماً رقم سبد معیشت در کلانشهرهای کشور از 30 میلیون تومان هم فراتر رفته است.

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران تغییر کرد.

اصل موضوع مزد منطقه‌ای یکی از ظرفیت‌های قانونی است که از دهه‌های قبل در ماده 49 قانون کار وجود داشته است و به نظر می‌رسد با توجه به مذاکرات در شورای عالی کار در سال 1403 در دستور کار نیست و اجرایی نخواهد شد.

بررسی‌ها از بازار ارز حکایت از رشد تقاضا و تعداد کم فروشندگان دلار در معاملات روز یکشنبه دارد.

روز پنجشنبه دهم اسفند، طی مراسمی از بخش ویال‌های تزریقی ضد سرطان و هازارد که با سرمایه گذاری مشترک با کمپانی آلمانی Aqvida و به نام (Rooyan Aqvida) به ثبت رسیده، رونمایی شد.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها درباره پرداخت اقساط وام اربعین توضیح داد.

قیمت طلا در بازار جهانی وارد روند جدید قیمتی شد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: نرخ وام مسکن تنها در استان تهران 200 میلیون تومان است و در سایر شهرهای تهران همانند استان های دیگر 100 میلیون تومان تعیین شده است

روزنامه اطلاعات در شماره 16 فروردین ماه سال 1355 درباره تغییر نحوه پرداخت حقوق بازنشستگان نوشت.

برخی بر این باورند که افزایش دستمزدها منجر به افزایش تورم می‌شود و برخی دیگر می‌گویند افزایش دستمزد ارتباطی با رشد تورم ندارد و اثرگذاری حداقل دستمزد بر تورم به شرایط رونق و رکود اقتصادی وابسته است.

عرضه و تقاضای گوشت قرمز فعلاً همپوشانی دارد و در حال حاضر تولید داخل، پاسخگوی نیاز موجود بازار است.

حقوق و دستمزدبگیران، در خط مقدم و ابتدای صف برای تحمل بار گرانی‌ها و مشکلات قرار داده شده‌اند.

اولین حراج سکه روز گذشته آغاز شد. با وجود تاکید بر ضرورت آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای این حراج، اما در طول اجرای آن، سامانه با قطعی‌های بسیاری همراه بود و بخشی از متقاضیان امکان احراز هویت و ثبت سفارش را نداشتند.

افزایش تعداد معاملات و چشم‌انداز بودجه 1403 نشان می‌دهد، احتمالا قیمت مسکن در سال 1403 صعودی باشد.