دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

در مورد افزایش 2 درصدی رشد حقوق کارمندان در مجلس در لایحه بودجه گفت: افزایش هر یک درصد حقوق کارمندان ماهانه هزار میلیارد تومان هزینه دارد.

یک اقتصاددان به اظهارنظر اخیر وزیر اقتصاد درباره بازار ارز واکنش نشان داد.

بازار سهام در روزها و هفته‌های اخیر، تحت تاثیر سیاست‌های بانک مرکزی از جمله افزایش نرخ بهره، بیش از پیش در تله رکودی فرو رفته است. پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه در پیش بینی بورس هفته جاری به تجارت‌نیوز گفته است که معامله‌گران با بازار متعادلی مواجه خواهند بود.

معاون پژوهشی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: طبق قانون مالیات‌های مکرر فروشندگان و عرضه کنندگان کالا که سقف فروش تا 18 میلیارد تومان دارند تا دو سال معاف از مالیات هستند.

یکی از مقامات صندوق بین‌المللی پول به بانک‌های مرکزی نسبت به کاهش زودهنگام نرخ بهره هشدار داد.

اگر بخواهید برای خرید ارز دولتی اقدام کنید باید سراغ صرافی‌های بانکی بروید. در این میان افرادی هستند که با دریافت مبلغی نوبت صرافی می‌گیرند و به نوعی بازار سیاه ایجاد شده است.

گروه ویژه اقدام مالی، اف‌ای‌تی‌اف، اعلام کرده ایران همچنان در فهرست سیاه پولشویی این گروه باقی خواهد ماند.

با افزوده شدن برخی خودروهای وارداتی برای جانبازان و عدم ثبت نام تعدادی از جانبازان به اطلاع جانبازان معزز 70 درصد (ویژه) می‌رساند از امروز لغایت ششم اسفندماه می‌تواند اقدام به ویرایش نموده و خودرو مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

با وجود ممنوع‌بودن واردات رسمی آیفون، در 10 ماه اخیر تعداد زیادی از گوشی‌های اپل به بازار کشور وارد شده‌اند.

رئیس کانون انبوه‌سازان کشور، گفت: ما از نظر فنی و نیروی داخلی برای ساخت مسکن، هیچ مشکلی در کشور نداریم، هیچ مشکل و ناتوانی از سوی ما وجود ندارد و به نظرم می‌رسد تنها به علت مراودات و مسائل مالی با چین مثل تهاتر نفت مایل به همکاری با آنان هستند.

پس از پایان فرآیند شماره گذاری، سه محصول وارداتی K5، سونت و سلتوس به مشتریان عرضه می‌شود.

سهند در دو تیپ در راه بازار است.

یک کارشناس اقتصادی تصریح کرد: به طور میانگین در دولت رییسی ماهانه 3.3 میلیارد دلار ارزش بازار بورس سقوط کرده است.

اگر از زمانی که برای تحویل سفارش‌تان مشخص کرده بودید گذشته و هنوز کالا به دست‌تان نرسیده، شاید زمان خوبی نباشد که بخواهیم برایتان از دلایل تاخیر ارسال در دیجی‌کالا بگوییم. مسئله‌ای که گاهی دیجی‌کالا برای آن مورد انتقاد قرار می‌گیرد. اما بالاخره باید بدانیم چرا کالاها در زمانی که می‌خواستیم دریافت نمی‌کنیم؟

قیمت کارخانه ای خودرو احتمالا در سال آینده تغییر خواهد کرد.

یک کارشناس اقتصادی می‌گوید: دولت باید بداند اگر می‌خواهد با دنیا تجارت کند و بخش تجارت خارجی در خدمت توسعه اقتصادی باشد و نیز سیستم بانکی با دنیا کار کند و تحریم‌ها بی‌اثر شود، باید با جامعه جهانی تعامل داشته باشد. این به نفع دولت است.