دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

بررسی قیمت ها در بازار خودرو حاکی از آن است که از 45 تا 215 میلیون تومان برای خرید مدل های مختلف پیکان می توان هزینه کرد.

قیمت دلار، هفته گذشته با بازدهی مثبت بسته شد و یک پله صعود کرد. این اسکناس در شروع معاملات روز شنبه نیز با رشد 150 تومانی بازگشایی شد. کارشناسان اقتصادی معتقدند عدم توانایی بازارساز در حفظ قیمت دلار در پایین کانال 6 کریدور 50 هزار تومانی، پیغام روزهای پرتلاطمی را برای بازار ارز می‌دهد.

سخنگوی دولت گفت: نرخ دلار بازار غیررسمی که بالا می‌رود هیچ آورده‌ای برای دولت ندارد و فقط برای دولت ضرر دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به گسترش سرما و کاهش دما از تأخیر یک ساعته در شروع کار ادارات استان تهران برای فردا دوشنبه هفتم اسفندماه خبر داد.

رئیس حوضه آبریز رودخانه ارس گفت: با توجه به حجم رهاسازی‌ها و اقدامات نرم‌افزاری انجام شده و به برکت بارش‌های زمستانه به رغم سه سال پی‌درپی خشکسالی و بارش‌های اندک پاییز، امسال سطح دریاچه به تراز 1270.2 متر و حجم موجود در آن به بیش از 1 میلیارد و 400 میلیون مترمکعب رسیده است.

قیمت طلا و سکه در نخستین روز هفته با روند افزایشی بازگشایی شد. بازار نیمه‌تعطیل طلا به تبعیت از افزایش قیمت دلار در روند صعودی قرار گرفت. معامله‌گران این بازار، رشد تقاضا را نسبت به سایر روزهای سال جاری در شرایط بهتری عنوان می‌کنند.

تصاویر رسمی نسخه تولیدی رنو 5 جدید درست قبل از نمایش جهانی آن در نمایشگاه خودروی ژنو در تاریخ 26 فوریه، در تعدادی از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی لو رفت. این خودروی دوباره متولد شده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و تهدیدی برای رقبا محسوب می‌شود.

صندوق بین‌المللی پول افزایش برآورد خود از رشد اقتصادی ایران را ناشی افزایش بیش از انتظار تولید نفت ایران عنوان کرد.

رییس اتحادیه قنادی، شیرینی و کافه قنادی تهران، گفت: هیچگونه افزایش در مورد مواد اولیه در بحث شیرینی نداشته باشیم قیمت‌ها ثبات خواهد داشت و قیمت‌ها را خود واحدهای صنفی براساس عرضه و تقاضا ارائه خواهند کرد.

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که یک کارگر در زمان قدیم مثلا در عصر ناصر الدین شاه یا آقا محمد خان یا پیش از آن چگونه زندگی می‌کرده است؟ آیا به این اندیشیده اید که قیمت مرغ و گوشت و میوه و برنج و ملک در اعصار گذشته چگونه بوده است؟

سامانه یکپارچه خودروهای داخلی در اطلاعیه‌ای صادر کرد.

هتل، رستوران، پوشاک و کفش ازجمله کالاها و خدماتی هستند که در ایام نوروز با تقاضای بالایی مواجه می‌شوند؛ با توجه به داده‌های جدید مرکز آمار درباره تورم بهمن ماه، به نظر می‌رسد نوروز امسال پیش از موعد به استقبال تورم این محصولات رفته است.

رسانه رسمی سایپا از راه‌اندازی خط تولید وانت نیسان در کنیا خبر داده است. این خودرو مدتی پیش به آفریقا صادر شده بود.

نسل جدید خودرو زیبای مینی کانتریمن (Countryman) پس از سال‌ها دوباره به بازار ایران خواهد آمد؛ این خودرو در فهرست خودروهای وارداتی مخصوص جانبازان در سامانه یکپارچه آورده شده‌است.

با توجه به اطلاعات سامانه حقوق و مزایای کارکنان دولت، میانگین ناخالص پرداختی به کارمندان دولت برابر حدود 15 میلیون تومان بوده است.

وراث متوفیان سهام عدالت از طریق شعب 4 بانک و دفاتر 44 کارگزاری منتخب در سراسر کشور می توانند انتقال سریع و رایگان اصل و سود سهام عدالت متوفیان را تا قبل از روز 10 اسفند ماه سال جاری انجام دهند تا سود این سهام را تا پایان امسال دریافت کنند.