دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

واردات کالای اساسی در 11 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 1.30 درصد افزایش و از حیث ارزش 5 درصد کاهش داشته است.

روز آغازین هفته در بین تعطیلات قرار گرفته است و بعید است که حجم و ارزش معاملات تکان چندانی بخورد. از این رو به نظر می‌رسد جو متعادل بازار سهام در روزهای معاملاتی اخیر ادامه یابد.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه 2 اسفند به 23.6 درصد رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تداوم رشد اقتصادی در فصل پاییز و همچنین کاهش تورم در بهمن ماه نوشت: شعار سال یعنی رشد اقتصادی و کاهش تورم در حال محقق شدن است.

طبق گفته وزیر تعاون، دهک‌های درآمدی که از طرح فجرانه کالابرگ استفاده کرده‌اند شامل دهک یک 85.7، دهک دو 68 درصد، دهک سه 69 درصد، دهک چهار 84 درصد، دهک پنج 43 درصد، دهک ششم 46 درصد و دهک هفت 42 درصد هستند.

وزیر اقتصاد و دارایی، گفت: نرخ ارز قطعاً موضوع مهمی است و قطعاً نرخ ارز بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم، ولی سیاست بانک مرکزی نیز نباید به فرار صادراتی و کم اظهاری صادرکنندگان منجر شود

اداره کل صمت البرز در نامه ای به وزارت صمت از ایجاد انحصار در بازار تایر و عدم تخصیص کافی تایر از سوی نمایندگی‌ها و عاملین عمده به صنف خرده فروشان خبر داد که موجب گرانی تایر شده است.

چشم‌انداز اقتصاد ایران در سال 1403/ سرمایه‌گذاری در بورس باید بلندمدت باشد

معاون وزیر کار گفت: یارانه ایثارگرانی که پس از دهک‌بندی مشمول کالابرگ شدند، افزایش پیدا کرده است.

یک اقتصاددان معتقد است: کارشناسان اعتقاد دارند که ما روی بخش نفت نمی‌توانیم اتکا کنیم و تقریبا دیگر از سال آینده یا اثرات بخش نفت در رشد اقتصادی در حالت خوشبینانه وجود نخواهد داشت و یا در حالت بدبینانه، اگر تحریم‌های نفتی تشدید شود، حتی اثر آن در رشد اقتصادی منفی خواهد بود.

ثبت نام خودرو با استفاده از طرح مادران هم یکی از شیوه‌های دریافت ماشین با قیمت کارخانه است.

یک کارشناس اقتصادی بیان کرد: «بسیاری از تحلیلگران بازارهای مالی، روند افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت دلار را نسبت به قیمت فعلی، برای سال آینده پیش‌بینی کرده‌اند.»

نیم قرن پیش، قیمت انواع سکه طلا از نوع پهلوی افزایش یافت.

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: نرخ کنونی هرکیلو گوساله زنده 180 تا 190 هزار تومان است که براین اساس هر کیلو لاشه با نرخ 390 تا 400 هزار تومان باید عرضه شود.

یحیوی با تاکید بر اینکه یارانه هیچ ارتباط موضوعی با کالابرگ الکترونیکی ندارد، تاکید کرد: شارژ تشویقی یارانه از 17 بهمن تا 17 اردیبهشت به مدت سه ماه در همین تاریخ در حساب افراد شارژ می‌شود و آن‌ها می‌توانند روز بعد خرید خود را انجام دهند. اگر در ماه فرد خریدی انجام ندهد، اعتبار آن صفر شده و به ماه بعد انتقال نمی‌یابد.

یک کارشناس بازار طلا با بیان این‌که من فکر می‌کنم تا پایان سال بازار طلا و سکه همین روند را سپری خواهد کرد، متذکر می‌شود: از الان نمی‌شود درباره شرایط سال آینده سخن گفت.