دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

آمارها نشان می دهد جمع کل زیان انباشته صنعت خودرو سازی برای نخستین بار از مرز 200 هزار میلیارد تومان فراتر رفته است. این در حالی است که زمزمه هایی در مورد افزایش قیمت خودرو سازان به گوش می رسد که می تواند منجر به کاهش زیان ایران خودرو و سایپا شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن اشاره به تمرکز دولت و بانک مرکزی در کنترل نوسات بازار ارز، درباره مدت کردن زمان مصوبات توضیح داد: پیش‌بینی‌پذیر کردن اقتصاد ایران باعث خواهد شد خیال فعالان اقتصادی در برخی زمینه‌ها راحت شود.

شاید برخی مالکان خودروهای برقی نگران برخورد رعدوبرق یا صاعقه با خودروی خود باشند. در این صورت چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

کشتی‌آرای می‌گوید: نوسانات جزئی 100 هزار تومان تا 300 هزار تومان که روی قیمت سکه ایجاد می‌شود و همچنین نوسانات طلا، طبیعی است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره توزیع کارت سوخت در نوروز 1403 توضیح داد.

خودروسازی Avtotor روسیه به تازگی مونتاژ یک خودروی برقی جدید را آغاز کرده است؛ خودرویی که ایران خودرو آن را به عنوان تاکسی در ایران عرضه خواهد کرد.

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران تغییر کرد.

زهرا قیومی گفت: از سال گذشته تاکنون و در طی سال آتی حدود 10 طرح حمایتی و توانمندسازی اقشار خاص آسیب‌پذیر را در این دولت در دستور کار قرار دادیم که برخی هم‌اکنون و برخی دیگر به زودی اجرایی خواهند شد.

واردات خودرو که قرار بود به تنظیم بازار کمک کند، این روزها به منبع زایش رانتی هنگفت تبدیل شده است و بر خلاف وعده سیاستگذار، همچنان عموم مردم به خودروهای خارجی دسترسی ندارند

بازار خودروهای خارجی نیز بر مدار صعود قیمت در حال حرکت است.

همزمان با افزایش قیمت طلا در بازار جهانی، قیمت طلا و سکه در بازار ایران هم گران شد.

قیمت دلار در پنجمین روز هفته با افزایش 500 تومانی مسیر صعودی را طی کرد و به کانال بالاتر برگشت.

فاصله بهای اجاره واحدهای بزرگ و کوچک در تهران معنادار است.

حاج‌اسماعیلی می‌گوید: من فکر می‌کنم الان سبد معیشت خانوار یا همان خط فقر برای کل کشور بالای 20 میلیون تومان و برای کلانشهرها حداقل 25 میلیون تومان است.

در حالی که گروه فولکس واگن همچنان در حال تلاش است تا بتواند یک خودروی برقی ارزان فروخته و سود کسب کند، رنو این کار را به خوبی انجام داده است. برند رومانیایی ارزان قیمت رنو یعنی داچیا، از زمان معرفی اسپرینگ در سال 2022 موفقیت زیادی کسب کرده است. تا به امروز بیش از 140 هزار دستگاه از این مدل فروخته شده است. برای سال 2024، این هاچ بک برقی دستخوش تغییرات چشمگیری شده است.

معاون اتاق اصناف ایران گفت: امسال برای نخستین بار اعتبار 20 میلیون تومانی خرید در کنار برگزاری نمایشگاه‌های بهاره اضافه شده و مردم می‌توانند فقط با اعتبارسنجی این اعتبار دریافت و خرید کنند.