دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: عیدی همه کارکنان کامل تخصیص داده شده و به تدریج در حال پرداخت است.

استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق معتقد است مسئولیت حکمرانی ریال بر عهده‌ی بانک مرکزی است و این نهاد باید پاسخگوی خدشه به حاکمیت ریال باشد.

وزیر کار:«دهک‌های درآمدی که از طرح فجرانه کالابرگ استفاده کرده‌اند شامل دهک یک 85.7، دهک دو 68 درصد، دهک سه 69 درصد، دهک چهار 84 درصد، دهک پنج 43 درصد، دهک ششم 46 درصد و دهک هفت 42 درصد هستند.»

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: طبق آمار گمرک در 10 ماهه امسال 25 هزار تن دام زنده و 90 هزار تن گوشت وارد کشور شده است.

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: همیشه در ماه‌های پایانی سال ما با چنین اتفاقاتی مواجه می شویم که دلیل اصلی آن هم ایجاد موج هیجانی توسط دلالان برای تشویق مردم و هجوم آنها به بازارهای غیر رسمی ارز است.

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران تغییر کرد.

سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت به افزایش کارت‌های آزاد در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: به تناسب جایگاه‌ها و میزان عرضه بنزین، تعداد کارت‌های آزاد حدود 20 الی 40 درصد، افزایش می‌یابد.

بازار سیاه جدیدی برای خرید لاستیک دولتی اخیرا ایجاد شده است.

در آگهی‌های بازار خودرو، شاهین اتومات مدل 1402 صفر 825 میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین شاهین دنده‌ای مدل 1401 صفر 635 میلیون تومان نیز قیمت خورده است.

قاعدتا بانک‌ها باید مجاز باشند سپرده‌های جمع‌آوری‌شده با نرخ 30 درصد را با یک حاشیه سود مناسب (که بتواند برای بانک سودآوری به همراه داشته باشد)، مصرف کنند. در غیر اینصورت مشکل ناترازی بانک‌ها تشدید می‌شود. با این توضیحات اعتقاد دارم که اصولا نرخ های سود منفی در اقتصاد قابل قبول نیست و باید متناسب با واقعیات و شرایط تورمی روز مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.

طلا طی چند روز گذشته وارد مدار افزایشی شده است.

قیمت پراید در بازار خودرو با افزایش عجیبی مواجه شد.

از ابتدای برگزاری حراج شمش طلا در مرکز مبادله تا کنون و مجموعا در 9 حراج، 555 کیلو شمش طلای یک کیلویی به فروش رفته است.

هادی عباسی اصل، معاون مسکن وساختمان وزارت راه وشهرسازی دیروز در نشست خبری خود، در پاسخ به سوالی درباره احتمال طولانی شدن پروژه‌های مسکن یک میلیونی (نهضت ملی مسکن) و برخورد پروژه‌ها با تورم ساخت، مشابه آنچه در مسکن مهر تجربه شد، شرط تکمیل وتحویل به موقع مسکن دولتی‌ساز را واریز به‌موقع آورده متقاضیان این خانه‌ها اعلام کرد.

امسال دولت به همان روال سال گذشته به دنبالِ وقت‌کشی برای تعیین نرخ سبد معیشت، کمتر نشان دادنِ بیش از حد رقم واقعی آن و درنهایت سرکوبِ مجدد مزدی است.

سازمان حمایت درخواست خودروسازان بخش خصوصی مبنی بر افزایش قیمت محصولاتشان را به دلیل تغییر منبع تامین ارز، پذیرفته و در نتیجه، مبلغ قابل‌توجهی به قیمت مونتاژی‌ها اضافه شده است.