دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

عضو جامعه مهندسان کشور در نشست تخصصی چالش‌های حمل‌ونقل ریلی و نقش آن در توسعه متوازن اقتصاد ملی گفت: بالغ بر 80 هزار طرح نیمه‌تمام ملی و استانی در کشور که زمینه‌ساز اتلاف سرمایه‌های ملی و عدم اثربخشی سرمایه‌گذاری‌های عمرانی کشور شده است.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: یارانه بهمن‌ماه دهک‌های 4 تا 9 به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و از ساعت 24 امشب قابل برداشت است.

بسیاری از مردم در جوامع کوچک در سراسر جهان با وجود درآمد بسیار کم، رضایت از زندگی بالایی دارند. گزارش جدید یورونیوز این دیدگاه را به چالش می‌کشد که افراد، تنها در جوامع ثروتمند می‌توانند شاد باشند.

قیمت طلا و سکه در سومین روز هفته، روند متوازنی نداشت.

بورس تهران با عملکردی مثبت، یازدهمین ماه سال را بدرقه کرد. با این وجود، ارزش معاملات همچنان در سطوح پایینی قرار دارد که نااطمینانی خریداران را منعکس می‌کند.

مشاور معاون وزیر تعاون گفت: در مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک که در قالب طرح فجرانه از هفته گذشته در دست اجراست، «شرط 200 هزار تومان خرید از یارانه» حذف شده و اعتبار تشویقی از 120 به 220 هزار تومان افزایش یافته است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام از عرضه گسترده گوشت منجمد گوسفندی با نرخ مصوب 230 هزار تومان از فردا در سطح کشور خبر داد.

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل گفت: لازم است تا دفاتر بیمه، اطلاعات خودرویی بیمه نامه شخص ثالث را با دقت درج کنند تا در فرآیند صدور کارت سوخت و تخصیص سهمیه، خللی ایجاد نشود.

بوگاتی میسترال 2022 در خیابان‌های اهواز دیده شده‌است؛ قیمت این خودرو به صورت تخمینی 280 میلیارد تومان است.

درحالی همزمان با اجرای طرح کالابرگ الکترویک بازار پیامک‌های جعلی در خصوص یارانه گرم شده است که مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مردم هشدار داد که این پیامک‌ها «جعلی» بوده و به هیچ عنوان وارد لینک‌های ارسالی نشوند.

حقوق بهمن‌ماه بازنشستگان لشگری به همراه اضافات واریز شد.

به گفته مسئولان، اگر فرآیند تقسیم سود سهام عدالت متوفیان حداکثر تا 10 اسفند ماه به پایان برسد، سود سهام عدالت امسال و سال‌های گذشته به حساب وراث واریز خواهد شد.

ایپکو در حاشیه سیزدهمین همایش موتورهای درون سوز، از نسخه هیبرید دنا رونمایی کرد.

رئیس کل بانک مرکزی، گفت: ما اکنون به‌دلیل تحریم‌ها به جای سوئیفت از ابزارهای دیگری استفاده می‌کنیم و ابزار مالی خودمان را داریم.

دومین همایش انجمن صنفی شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو، تحت عنوان «همایش خدمات پس از فروش خودروهای برقی» در محل شرکت «بهمن موتور» برگزار شد.

با رشد نجومی نرخ دلار طی سال‌های اخیر، وضعیت بازار خودرو در بخش لوازم مصرفی و یدکی به جولان‌گاهی برای دلالان و ایجاد بازار سیاه تبدیل شده است. همین امر توانایی مردم را برای تأمین قطعات مورد نیاز خودرو کاهش داده و باعث می‌شود افراد بسیاری از اجاره روزانه خودرو به اجاره لاستیک خودرو روی بیاورند.