یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ویتنام با اشاره به نرخ واقعی دلار گفت: با توجه به شرایط کنونی و نرخ تورم و نقدینگی، قیمت دلار هم باید فارغ از تنش ها و درگیری های منطقه ای و به صورت عادی در حدود 52 هزار تومان می بود.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در راستای پیاده سازی قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان حداکثر هزینه احتمالی تعویض کارتخوان‌های قدیمی با اندرویدی تا 6 میلیون تومان برای مودیان خواهد داشت.

معاون بازسازی بنیاد مسکن گفت: در صورت همکاری بانک‌ها در پرداخت وام به متقاضیانی که مهاجرت معکوس می‌کنند تسهیلات 550 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

معاون فنی و امور بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی گفت: اجرای افزایش سن بازنشستگی از اول فروردین سال 1403 است اما قانونگذار شرطی در این قانون قید کرده است مبنی بر اینکه هر فرد براساس قوانین قبلی می‌تواند با رعایت قانون بازنشسته شود.

هفتمین حراج حضوری شمش طلا از ساعت 12 امروز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز خواهد شد.

اسدی در ارتباط با ادعای وزیر کار مبنی بر افزایش 84 درصدی حقوق و مزایای کارگران در دو سال گذشته گفت: امروز فاصله حقوق‌ها با خط فقر خیلی زیاد است؛ دو برابر این حقوق هم به خطر فقر نمی‌رسد؛ افزایش حقوق‌ها و تناسب آن با هزینه‌های زندگی اظهرمن‌الشمس است؛

در دی ماه 1402 شاخص قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد 280.4 رسیده است که نسبت به ماه قبل 2.2 درصد افزایش داشته است.

با تاکیدات مقام معظم رهبری بود که اصلاحات ماده44 قانون اساسی برای پررنگ کردن بخش خصوصی در اقتصاد به انجام رسید. این دیدگاه تا به امروز تغییر نکرده است که آخرین مورد در نمایشگاه توانمندی‌های علمی بود که از واگذار نشدن بخشی از کارها به بخش خصوصی واقعی گله شد.

قیمت جدید لاستیک خودرو اعلام شد.

رصد تحرکات خریداران و فروشندگان در روز گذشته بازار بورس نشان می‌دهد که از آغازین دقایق معاملات، جریان عرضه بر جریان تقاضا تفوق داشته و همین موضوع موجبات کاهش ارتفاع نماگرهای سهامی را فراهم کرده‌است.

داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه به استناد یک آمار بین‌المللی تاکید کرد که اقتصاد ایران در رتبه19 قرار دارد.

گزارش‌ها از روند قیمت طلا در بازار جهانی، روایتی از با سر زمین خوردن طلا است.

اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران اعلام کرد هرگونه خرید و فروش کدملی اشخاص تحت هر عنوان و قراردادی به شخص ثالث، به منزله حقیقی تخلف بوده و عواقب سنگین حقوقی، کیفری و مالیاتی در پی خواهد داشت.

خودروها طی 24 ساعت گذشته در فازهای متفاوت قیمتی حرکت می‌کردند، برخی خودروها با حرکت در مسیر کاهشی، کف‌شکنی کردند و برخی خودروها نیز فاز صعودی را انتخاب کردند.

قیمت دلار در سومین روز از هفته پایانی بهمن در محدوده‌ای مشخص و با نوسانی محدود مبادله شد. معامله‌گران، نیمه کریدور 50 هزار تومانی را کف فعلی قیمت این اسکناس می‌دانند و معتقدند بازیگران ارزی تمایلی به مبادلات جدی در بازار ندارند و در لاک احتیاطی فرو رفته‌اند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره رتبه نوزدهم اقتصاد ایران در دنیا توضیحاتی ارائه کرد.