یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

نزدیک سه دهه پس از انقلاب، خودروسازان داخلی با اتکا به خیل عظیم جمعیت شاغل در این صنعت، به سیاستگذاران گوشزد می‌کردند که هرگونه انحصارزدایی از این صنعت و باز کردن درهای بازار روی خودروهای خارجی، به بیکاری گسترده یا حتی بروز بحران‌های اجتماعی منجر خواهد شد.

قیمت دلار از 12 تا روز گذشته 18 بهمن و طی پنج روز کاری هفته سوم بهمن حاکی از افت بازدهی 5.13 درصدی و کاهش قیمت سه هزار تومانی است.

بازار خودرو در طول یک هفته گذشته، شاهد کاهش 5 تا 40 میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی بود.

معاون رییس‌جمهور درباره تعطیلی روز شنبه، 21 بهمن توضیح داد.

بورس تهران در آخرین روز معاملاتی از هفته، باری دیگر زیر سایه رکود حاکم بر بازارها قرار گرفت. به طوری که نماگرهای تالار شیشه‌ای هر یک، کمتر از 0.05 درصد تغییر داشتند. با این وجود رنج مثبت، در نیم‌ساعت پایانی معاملات، اهالی بازار سهام را به شروع مثبت نمادها در چهارمین هفته بهمن امیدوار نگه داشت.

معاون شرکت بورس اوراق بهادار تهران به پذیرش 15 شرکت در بورس از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و گفت: پنج شرکت در مرحله عرضه اولیه قرار دارند که اگر شرایط بازار اجازه دهد مراحل عرضه اولیه را طی خواهیم کرد.

بازپرداخت اقساط تسهیلات مسکن ملی، در دو سال نخست ماهانه، حدود پنج میلیون و 900 هزارتومان تعیین شده است.

قیمت آجیل و خشکبار امروز نسبت به روز قبل با تغییرات کمی همراه شد.

طبق وعده‌ها قرار است مرحله دوم واریز سود سهام عدالت برای تمامی صاحبان سهام در روزهای پایانی اسفند انجام شود. واریز سود سهام عدالت طی سال‌های اخیر دو مرحله‌ای شده و اگر قرار باشد روال سال گذشته در پیش گرفته شود، در هفته پایانی سال حساب دارندگان سهام عدالت شارژ خواهد شد.

قیمت دلار هفته سوم بهمن را با روند کاهشی آغاز کرد و در کف جدید حرکت پاندولی داشت. کارشناسان اقتصادی معتقدند اگر ارزپاشی سیاست‌گذار در هفته پایانی بهمن ادامه داشته باشد، این اسکناس در نیمه کریدور 50 هزار تومانی با تحرکات قیمتی 100 تا 500 تومانی نوسان خواهد داشت.

افزایش یارانه معیشتی ایرانیان در قالب طرح فجرانه و اعلام زمان پرداخت عیدی کارگران و بازنشستگان دو خبر فراگیر وزارت کار و رفاه اجتماعی در هفته اخیر بود که درباره آن وزیر کار جزییات بیشتری را بیان کرده است.

معاون نخست‌وزیر روسیه اظهار کرد که روسیه و ایران تقریبا به‌طور کامل به تسویه با ارزهای ملی روی می‌آورند.

بلومبرگ طی گزارشی تایید نشده از صدور خدمات بیمه برای کشتی حامل نفت ایران توسط شرکتی در نیویورک خبر داد که نشان دهنده شکست آمریکا در همراه کردن حتی شرکت های آمریکایی با خود در تحریم ایران است.

افرادی که کالاهایی با نرخ یکسان مالیات ارزش افزوده می‌فروشند می‌توانند از امکان استفاده از رسید دستگاه کارتخوان خود به عنوان صورتحساب نوع سه بهره‌مند شوند.

رئیس کل گمرک گفت: آمار درآمد وصولی گمرک و واریز به خزانه در 10 ماه سال جاری گواه رشد 45 درصدی درآمدهای گمرکی است.

قیمت روز گوشت گوسفندی در تاریخ 20 بهمن 1402 اعلام شد.