یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

در حالی این روزها نوسانات شدیدی در بازار ارز مشاهده می‌شود که اعداد و ارقام جالبی درباره نرخ دلار شنیده می‌شود.

ایسنا نوشت: یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 از مصوبه این کمیسیون برای اعطای زمین رایگان به خانواده‌های دارای 4 فرزند و بیشتر زیر 20 سال در سال آینده خبر داد.

طی حکمی از سوی وزیر نیرو مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت توانیر منصوب شد.

تجارت نیوز نوشت: رئیس صندوق بین‌المللی پول، تاثیر هوش مصنوعی بر مشاغل و کسب و کارهای پیشرفته را زیاد دانست.

یک کارشناس بازار کار گفت: وقتی جمعیت فعال متناسب با جمعیت جوانان و فارغ‌التحصیلان نباشد، خودبه‌خود نرخ بیکاری کاهش پیدا می‌کند.

تجارت نیوزنوشت: در حال حاضر صحبت‌ها درباره حقوق کارکنان در جلسه کمیته حقوق و دستمزد کمیسیون تلفیق بودجه 1403 بالا گرفته است. به همین دلیل نگرانی‌هایی درباره میزان افزایش دستمزد کارگران وجود دارد.

مهدی صادقی نیارکی به عنوان مدیر عامل گروه صنعتی ایران ترانسفو منصوب شد.

خرید هر کالایی معمولا ریسک‌های مخصوص به خود را دارد که به فراخور نوع و ارزش مادی کالا میزان آن کم یا زیاد می‌شود. در خریدهای حضوری معمولا کالاهای برقی و دیجیتال بیشتر از هر محصول دیگری نیاز به بررسی و بازدید دقیق خریدار دارد و برای همین معاملات مربوط به این کالاها با احتیاط بیشتری صورت می‌گیرد.

در چهاردهمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران، بالاترین سطح این جایزه به بانک پاسارگاد اهدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: خریداران شمش طلا می‌توانند حداقل یک قطعه یک کیلوگرمی و حداکثر 3 قطعه یک کیلوگرمی شمش طلا خریداری کنند.

موضوع افزایش نرخ میزان مالیات برای طلافروشان صحت ندارد و قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان که در سال 1398 به تصویب رسیده از اول دی ماه سال جاری شروع به اجرا شده است. بر این اساس هیچ مالیات اضافه‌ای از خرید و فروش طلا اخذ نخواهد شد و مطابق روال قبل صرفاً مالیات بر ارزش افزوده به سود طلافروش و کارمزد تعلق می‌گیرد.

ایلنا نوشت: قائم مقام وزیر کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار از کاهش قیمت گوشت قرمز در نیمه دوم اسفند خبر داد. وی همچنین قیمت گوشت قرمز را حول و حوش 600 هزار تومان اعلام کرد و گفت: گوشت تنها در مغازه‌های بالای شهر با قیمت 700 هزار به فروش می‌رود.

خرید و فروش خودرو، فرآیند زمانبری است که شاید برای عموم جامعه دشوار باشد. اما روش های متعددی بر بستر اینترنت ایجاد شده تا همین فرآیند سخت را به تجربه ای شیرین تبدیل کنند. شرکت مدیریت اطلاعات نوین ارگ که به اختصار به (مانا) معروف است، پلتفرمی با نام سیگما را راه اندازی کرده است تا در این پلتفرم محصولات صفر و کارکرده کرمان موتور به قیمت بازار، خرید و فروش شود.

ایسنا نوشت: رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: یکی از سایت‌های معروف به وضوح اقدام به درج آگهی خانه‌های ساعتی می‌کند که از مسئولان مربوطه تقاضا داریم این پدیده نوظهور را رصد و ساماندهی کنند.

روزنامه شهروند نوشت: کف حقوق بازنشستگان در سال آتی 9‌میلیون تومان شد.