یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری نوشت: ماجرای ملک‌داری بانک‌ها از کجا نشأت می‌گیرد؟ چرا این اموال خریدار ندارد؟

رییس شورای تامین‌کنندگان دام معتقد است که در حال حاضر قیمت منطقی هر کیلو گوشت گرم 420 تا 450 هزار تومان است.

همشهری نوشت: با وجود آنکه انتظار می‌رفت شاخص کل بورس تهران در هفته جاری با رشد مواجه شود اما میزان رشد شاخص در این هفته از مرز یک درصد فراتر نرفت،

دنیای اقتصاد نوشت: روند افزایشی قیمت خودرو که از دو هفته پیش و همزمان با خروج شورای رقابت از گردونه قیمت‌گذاری خودرو آغاز شد، همچنان تداوم دارد.

دنیای اقتصاد نوشت: هفته پیش کریستین لاگارد، رئیس کل بانک مرکزی اروپا در گفت‌وگو با شبکه2 فرانسه اولین اظهارنظر رسمی یک مقام اروپایی درباره انتخابات آمریکا بیان کرد و گفت: «انتخاب ترامپ به ریاست‌جمهوری تهدیدی برای اروپا خواهد بود.»

قیمت طلا در بازار جهانی سقوط کرد و به مرز کانال 2 هزار دلار نزدیک شد.

بررسی روند بازار خودرو، از افزایش 5 تا 20 میلیون تومانی قیمت خودرو حکایت دارد.

علیرضا پیمان‌پاک گفت: به دلیل تعطیلات ژانویه واردات گوشت گرم از حدود دویست تن در روز به حدود سی تا چهل تن کاهش یافت.

تجارت نیوز نوشت: مجوزهای اعطاشده به شرکت‌های جهانی، موقعیت عربستان سعودی را به‌عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد منطقه تقویت می‌کند. این کشور تریلیون‌ها دلار برای تنوع بخشیدن به اقتصاد خود و دوری از اتکا به بخش نفت تخصیص داده است.

تجارت نیوز نوشت: در حالی که داده‌های اقتصاد چین موفق نشد بیش از آنچه مارکت انتظار داشت رشد کند، اظهار نظرات تند اعضای فدرال رزرو، انس طلای جهانی را تا سطح 2020 دلاری کاهش داد. با این وصف، چه سرنوشتی در انتظار طلای جهانی خواهد بود؟

بانک پارسیان در راستای کاهش نرخ بیکاری در مناطق کم برخوردار و ایجاد اشتغال پایدار در بخش روستایی و عشایری، از ابتدای سال 1398 تا پایان آذرماه 1402، توانست با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی، 340 هزار شغل پایدار در روستاها ایجاد و رتبه نخست ایجاد اشتغال روستایی رابین بانک‌های کشور از آن خود کند.

مهر نوشت: رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با سیاست و اقدامات جدید بانک مرکزی قیمت طلا از اوج خود کاهش پیدا کرد؛ اما هنوز نسبت به قیمت‌های قبلی بالاتر است.

تجارت نیوز نوشت: بازار سهام در حالی معاملات چهارمین هفته دی‌ماه را به پایان رساند که حجم و ارزش معاملات خرد کاهش یافته و فضای معاملاتی بازار، در مقایسه با ابتدای هفته، تفاوت زیادی کرده بود.

اقتصادآنلاین نوشت: امروز (چهارشنبه) قیمت انواع برنج پاکستانی در بازار تهران، مشخص شد.

ایسنا نوشت: نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار با تاکید بر تامین حداقل‌های زندگی نیروی کار گفت: بزرگترین کاری که در این زمینه باید انجام داد این است که قدرت پول ملی را افزایش و تورم را کاهش دهیم تا افزایش دستمزدها منجر به کاهش قدرت خرید مردم نشود.

تسنیم نوشت: طبق اعلام رئیس مرکز مبادله ارز و طلای ایران، در پایان جلسه حراج حضوری امروز 10 شمش طلای یک کیلویی بر اساس نرخ‌های کشف‌شده از فرآیند عرضه و تقاضا معامله شد.