یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت که در 20 سال گذشته متوسط جذب سرمایه خارجی در ایران دو میلیارد دلار در سال بوده و در سال 10 میلیارد دلار فرار سرمایه داریم.

یک کارشناس اقتصادی درباره قیمت دلار در بازار توضیح داد.

تجارت نیوز نوشت: تالار شیشه‌ای بی‌اعتنا به تنش‌های نظامی منطقه در آخر هفته، به مسیری که در روزهای پایانی هفته گذشته آغاز شده بود، پایبند ماند. بازار سهام در روز آغازین هفته نیز نشانه‌های مثبتی بروز داد که اهالی بازار را به تداوم رشد شاخص‌های بورسی امیدوار نگه داشت.

تسنیم نوشت: نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: پیشنهادات وزارت اقتصاد کلی گویی است و روشن و واضح نیست, نمایندگان کارگری از هر راهکارقانونی که درآمد کارگر را افزایش دهد، استقبال می کنند.

ایسنا نوشت: تهران چهارمین سال خشک را در حالی پشت سرمی‌گذارد که سرانه مصرف آب در آن 250 لیتر در شبانه‌روز به‌ازای هر نفر است، برای مقابله با بی آبی در تهران در تازه‌ترین تصمیم ادارات دولتی ملزم به صرفه‌جویی 25 درصدی آب شدند.

مدرسه دخترانه کیمیای دانش 25 در روستای عثمان‌آباد شهرستان چابهار به زودی افتتاح خواهد شد.

تسنیم نوشت: قیمت طلا و سکه مانند روزهای اخیر روند صعودی دارد و در آخرین قیمت‌ها سکه وارد کانال جدید قیمتی شده است؛ کشتی آرای فعال بازار طلا معتقد است اگر بانک مرکزی جلوی نوسانات ارز را بگیرد، قیمت طلا هم کاهشی می شود.

در پی دسترسی غیرمجاز به بخشی از اطلاعات کاربران اسنپ‌فود در روزهای گذشته، تیم امنیت سایبری گروه اسنپ در تازه‌ترین اقدام خود برای تقویت ساختار امنیت داده‌، برنامه «باگ‌بانتی» یا مسابقات ارزیابی امنیتی و شناسایی باگ خود را گسترش داده است.

ایسنا نوشت: معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از اجرای شرط دارابودن بیمه‌نامه شخص ثالث برای صدور کارت سوخت خودروها و موتورسیکلت‌ها خبر داد و گفت: کارت سوخت برای وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث صادر نمی‌شود.

همشهری آنلاین نوشت: نسبت اسکناس به کل نقدینگی در کشور بسیار پایین است و تراکنش‌های آنلاین بانکی دارد جای این کاغذ جادویی را می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس شورای تامین‌کنندگان دام گفت: قیمت منطقی هرکیلو گوشت گرم 420 تا 450 هزارتومان است که با حجم واردات گوشت و دام پیش بینی می‌شود که به نرخ منطقی برسیم.

شرایط تورمی معمولا سبب می‌شود تا مشتریان صنایع مختلف از جمله صنعت بیمه در پرداخت یک‌جای هزینه‌ی محصولات با مشکل مواجه شوند و به تدریج با نبود روش‌های پرداخت جایگزین، آن محصول در سبد خانوار کم‌رنگ شود. اما در اغلب نقاط جهان راهکارهای متنوعی برای حل این چالش به‌کار می‌گیرند؛ به طوری که رفتارشناسی مشتریان به کسب‌وکارهای مختلف کمک کرده تا روش‌های پرداختی مطلوبی را پیاده سازی کرده و بخشی...

مهر نوشت: معاون تجارت و خدمات وزیر صمت گفت: اطلاعاتی که وارد سامانه مودیان می‌شود رمزنگاری شده و مشکلی برای طلافروشان ایجاد نمی‌کند.

اقتصادآنلاین نوشت: رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تاثیر نرخ ارز در افزایش قیمت طلا و سکه پیش بینی کرد: اگر قیمت ارز کنترل شود، احتمال بازگشت سکه به کانال 29 میلیون تومانی وجود دارد.

مهر نوشت: در روزهای اخیر، ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که ادعای عجیب قیمت 7 برابری بنزین در ایران نسبت به آمریکا را مطرح می‌کند.

در حالی که برخی اخبار منتشر شده حکایت از وجود اختلال در واریز یارانه دی ماه شهروندان داشت، روشن شده است تعدادی از یارانه‌بگیران از این فهرست حذف شده‌اند.